Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Ostrzeszów
Ostrzeszowskie Centrum Kultury

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Kalisz
Uniwersytet Kaliski, Aula Collegium Novum

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Hair

Warszawa
Scena Relax

Nowy wspaniały świat

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

IX SYMFONIA D-MOLL OP. 125 / LUDWIG VAN BEETHOVEN

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

FREESTYLE HEROES | Gdańsk/Sopot | Ergo Arena

Gdańsk
Ergo Arena Gdańsk

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Dziady

Kraków
Teatr Współczesny w Krakowie

Bach to the street

Łódź
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

Powiedz TAK!

Sobótka
Ślężański Ośrodek Kultury

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pilot i Mały Książę. Cyber musical.

Katowice
Miasto ogrodów

The Employees

10.00
(2 oceny)
Spektakl Łukasza Twarkowskiego, jednego z najbardziej interesujących twórców swojego pokolenia, oparty na powieści współczesnej duńskiej autorki, Olgi Ravn. Akcja The Employees rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości, na statku kosmicznym, na którym przebywają ludzie i humanoidalne roboty. Wszyscy członkowie załogi podlegają zimnym, biurokratycznym rygorom, które wydają się nie mieć sensu. W tych ekstremalnych warunkach zamknięta społeczność zmuszona jest skonfrontować się z pytaniami o różnice między ludzkim, a nie-ludzkim i o istotę świadomości. The Employees Twarkowskiego, podobnie jak wiele jego wcześniejszych realizacji, opiera się tradycyjnemu rozumieniu teatralności, sprawia, że widzowie stają się częścią dystopijnego świata, a nie tylko jego obserwatorami. W 2020 roku dystopijna literatura science-fiction wzbogaciła się o nową pozycję, „The Employees” Olgi Ravn. W książce Ravn Ziemia uległa zagładzie. Historia opowiadana jest przy pomocy fragmentarycznych sprawozdań załogi statku. Relacje zaczynają się i urywają w — wydawałoby się — przypadkowych momentach i dotyczą codziennej rutyny. Czytelnik ze strzępów, jakich dostarcza mu autorka, buduje wyobrażenie rzeczywistości, w której ludzie tęsknią za Ziemią i buntują się przeciwko zbiurokratyzowanym zasadom obowiązującym na statku, a humanoidy, uznawane za byty pozbawione typowej ludzkiej zmysłowości, domagają się możliwości odczuwania i rozwijania swoich zmysłów. Na statku znajdują się dziwne obiekty, artefakty po dawnej wystawie sztuki, które w niewyjaśniony sposób wpływają na załogę. Przestrzenie opisywane przez Ravn są chłodne, białe, przypominają architekturę galeryjną. W końcówce utworu statek, jako forma nieudanego eksperymentu, zamienia się w makabryczne muzeum. Zarówno powieść Ravn, jak i spektakl Twarkowskiego wydają się zadawać jedno z najbardziej podstawowych pytań, o to, czym właściwie jest ludzka świadomość? Czy mózg i umysł to jedno i to samo? Nauka znajduje wciąż nowe neuronalne korelaty zdarzeń zmysłowych. Czy kiedy poznamy prosty i szybki sposób na rozpracowanie działania ludzkiego mózgu, człowiekowi uda się zbudować sztuczny mózg, który wbudowany w robota, przekształci humanoida w człowieka? Co zrobią algorytmy sztucznej inteligencji, które wyposażone w zestaw pewnych narzędzi do rozwiązywania zadań i ucząc się na własnych błędach, przekroczą możliwości, jakie założył dla nich programista? Czy rozwijający się, stale uczący system sztucznej inteligencji może przekroczyć tę magiczną granicę, za którą przestaje być jedynie niepokonanym szachistą, a staje się szachistą odczuwającym radość z wygranej?

Występują

Realizacja

REŻYSERIA: ŁUKASZ TWARKOWSKI ADAPTACJA TEKSTU: Joanna Bednarczyk SCENOGRAFIA: Fabien Lédé KOSTIUMY: Svenja Gassen MUZYKA: Lubomir Grzelak VIDEO: Jakub Lech

Multimedia

The Employees

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!