Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.
WG. "STUDIUM O HAMLECIE" STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
"W Polsce zagadką Hamleta jest to: co jest w Polsce – do myślenia".
To słowa Stanisława Wyspiańskiego z gorączkowo pisanego przez kilka dni Studium o „Hamlecie” – niezwykłego dzieła, będącego źródłem inspiracji dla wielu polskich reżyserów. Wyspiański zawarł w nim swoją fascynację fenomenem teatru, miłość do genialnego tekstu oraz wielkie pragnienie rozczytania go tak dotkliwie, aby wstrząsnąć sumieniami swoich rodaków.
Reżyser Bartosz Szydłowski sięga po Hamleta i czyta najsłynniejszy dramat Szekspira poprzez świat idei Stanisława Wyspiańskiego, zawarty w Studium…, czy w Wyzwoleniu. Wyspiański umierał na Polskę małostkową, egocentryczną, zaklętą w sloganach narodowości. Sięgał do Hamleta, bo widział w nim zmagania polskiego inteligenta, który stawał przeciwko światu kłamstw, triumfalnego rechotu, grotesce, która z kategorii estetycznej, stała się kategorią opisu realnego świata. Polski Hamlet współczesny to Hamlet czasów postprawdy. Ostatni samotnik przyzwoitości.
„Graj Hamleta, gdziekolwiek zechcesz w Polsce. Wszędzie twe słowa: fałsz, kradzież, szelmostwo, będą szelmostwo, fałsz, krzywdę oznaczać! I wołać zemsty!”
Czas trwania: 120 minut
Organizator: Teatr im. Juliusza Słowackiego (więcej wydarzeń organizatora)
Realizacja
Autor: William Szekspir / Stanisław Wyspiański
Scenariusz: Piotr Augustyniak, Bartosz Szydłowski
Reżyseria: Bartosz Szydłowski
Scenografia i kostiumy: Małgorzata Szydłowska
Dramaturgia: Piotr Augustyniak
Muzyka: Dominik Strycharski
Choreografia: Dominika Knapik
Reżyseria światła: Marcin Chlanda
Multimedia: Dawid Kozłowski
Inspicjent: Anna Wójcicka
Producent: Bartosz Jelonek
10/10
Bardzo wysoki poziom aktorstwa :))
pr.....@ho...il.com | 28.05.2021
10/10
Wszystko na najwyższym poziomie.
sy.....@....pl | 27.02.2021
10/10
Godny polecenia!!!
po.....@in...ia.pl | 23.03.2020
10/10
Niezrozumiały dla widza który nie zna dramatu
ma.....@po...ta.onet.pl | 28.11.2019
9/10
Doskonała gra aktorów, głęboki przekaz społeczny z odniesieniami do obecnej sytuacji w kraju i współczesnych przemian, ciekawa choreografia, bardzo dobre nagłośnienie. Polecam
ka.....@....edu.pl | 2.04.2023
7/10
Osobliwy ten Hamlet. Jak dla mnie mniejszą rolę odgrywało słowo niż ruch sceniczny i choreografia, które zagłuszyły głębię postaci. Postać Hamleta mało widoczna, wyrazista i ważna w stosunku do np. Ofelii. Warto jednak zobaczyć - aby "mieć opinię".
ma.....@gm...il.com | 12.10.2020
7/10
Teatry krakowskie mają dziwny zwyczaj zmieniania lub wręcz ucinania zakończeń wystawianych sztuk, zmieniając w ten sposób intencje autora. Wprowadzenie na scenę dziecka z fatalną dykcją w przebraniu szeryfa jako ducha zamordowanego króla było moim zdaniem pomysłem niefortunnym. Bardzo dobra Ofelia. Interesujący eksperyment, ale inscenizacja niezbyt porywająca. Mimo to był to dobrze spędzony czas i absolutnie nie żałuję spędzonego w teatrze czasu.
al.....@on...et.pl | 9.11.2019
6/10
Jest to interpretacja tej powiesci!!! Ktora mojej corce sie nie podobala.
do.....@ya...oo.com | 16.01.2023
1/10
Nowatorskie, groteskowe podejscie do spektaklu, gdzie spodziewalam sie klasyki..... Wyszlismy po 1 godzinie ze spektaklu. Nie tylko my. Nie tego oczekiwalismy w Słowackim
sa.....@....com.pl | 26.02.2020
Adres i dojazd
Teatr im. Juliusza Słowackiego, Duża Scena
pl. Św. Ducha 1, Kraków