Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Pszów
Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie

FREESTYLE HEROES | Kraków | Tauron Arena

Kraków
Tauron Arena Kraków

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Hair | PREMIERA

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Opole
Muzeum Diecezjalne w Opolu

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Przypowieść o chłopcu i jagnięciu, czyli auxiliańskie misterium o zbawieniu — koncert jubileuszowy

Kraków
Kolegiata św. Anny

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Świat Mistrza Beksińskiego

Jasionka
G2A Arena Centrum Wystawienniczo - Kongresowe Woj. Podkarpackiego

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

NOVUM_halloween

Debrznica
Pałac Debrznica

Zemsta

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Dźwiękospełnia Osterwy: Recital Zbigniewa Zamachowskiego - nie tylko o miłości

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Zaduszki Jazzowe - Jazz Music Tomorrow | Dana Masters Quartet, Pianohooligan

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

XVIII Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2022 / CULLBERG "THE LISTENERS" by Alma Söderberg

10.00
(6 ocen)
„The Listeners” jest wynikiem pracy Almy Söderberg z dziewięciorgiem tancerzy z Cullberg. Wykorzystując głos, rytm i ruch, badają oni relację między słuchaniem a poruszaniem się. Sam spektakl można by określić jako koncert, jako że w dużej mierze zmusza nas do słuchania. Niemniej jednak instrumentami są tutaj przestrzeń i ciała. Taniec staje się narzędziem opisującym to, co słyszymy, a dźwięki stają się narzędziem opisującym to, co widzimy. Dźwięki i ruchy wiążą się i przeplatają, dzięki czemu wzmacniają się wzajemnie i doprowadzają do sytuacji, w której zarówno słuchacz-wykonawca, jak i słuchacz-widz skupiają swoją uwagę. Spektakl ten jest więc nie tylko o artystach, ale i o widzach. Zadaniem artysty jest zauważyć i zwrócić uwagę, umiejętnie słuchać i opisywać. Alma Söderberg podkreśla: „Jednym z powodów, dla których chcę współpracować z Cullberg, są umiejętności tamtejszych tancerzy”. Dodatkowo jest to polirytmiczna kompozycja, która dodaje praktyce słuchania kolejną warstwę dzieloną przez artystów i widzów. Spektakl przedstawia możliwości tego, co można usłyszeć, bo przecież każdy może usłyszeć coś innego. Poszczególne warstwy rytmiczne dają nam bowiem możliwość skupienia się na różnych elementach. Jeśli skupiamy się na jednym dźwięku lub ruchu, brzmi on lub wygląda w określony sposób. Jeśli natomiast przeniesiemy naszą uwagę na coś innego, zmienia się ciężar, zmienia się rytm, a ruch nabiera innej jakości. Gama ruchów i dźwięków tworzy widowisko audiowizualne, które możemy odkrywać wyłącznie za pomocą percepcji. Alma Söderberg to szwedzka choreografka urodzona w Malmö. Uczyła się w Szwedzkiej Królewskiej Szkole Baletowej, a następnie wyjechała do Sewilli, by w Escuela de Danza de Matilde Coral uczyć się flamenco. Od tamtej pory szkoliła się w Sztokholmie, Paryżu, Madrycie, Amsterdamie i Brukseli. Alma studiowała choreografię na SNDO w Amsterdamie, którą ukończyła w 2011 roku. Od kilku lat mieszka w Brukseli. Swoją twórczość wystawiała w wielu miejscach i podczas wielu ważnych festiwali w Europie. Charakterystyczne dla jej twórczości jest łączenie tańca, muzyki i głosu. Dźwięk i ruchu nieustannie przeplatają się ze sobą, a ich wyraz jest ciągłym obiektem badań Almy. W 2016 roku Alma Söderberg otrzymała stypendium Birgit Cullberg Grant z ramienia The Swedish Arts Grants Committee. Uzasadniono to w następujący sposób: „Alma Söderberg wyróżnia się na tle szwedzkich choreografów. Kroczy własną ścieżką – jej twórczości nie można przypisać do konkretnego gatunku. Łączy w sobie formy koncertu, performance’u i tańca. Niektórzy nazywają Almę ludzką maszyną do dźwięku i tańca. Jej występy solowe określane są jako dźwięk i ruch w rytmicznej symbiozie, z korzeniami we flamenco oraz elementami szwedzkiej muzyki folkowej. Alma Söderberg nie podąża za tłumem. Tworzy ponad panującą ideologią i estetyką. Podstawą jej twórczości jest komunikacja między widownią a jej ciałem. Za pomocą ruchu, rytmu, muzyki, dźwięku i języka odkrywa nowe obszary i przekracza granice tego, czym może być spektakl taneczny. Działa w konkretnym czasie, ale ponad obowiązującymi konwencjami. Ma na swoim koncie wiele dzieł solowych, a także karierę międzynarodową. Niech stypendium Birgit Cullberg Grant będzie wyrazem uznania dla tej wyjątkowej artystki ruchu i dźwięku”. Cullberg to wiodący zespół tańca współczesnego ze Szwecji. Ma on istotny wkład w działania na arenie tanecznej i choreograficznej, a swoje dzieła prezentuje na całym świecie. Cullberg współpracuje z wieloma choreografami i artystami z całego świata. Obecnie w skład zespołu wchodzi 17 tancerzy, prawie każdy innej narodowości. Do projektów nieustannie zapraszani są też goście. Od samego początku cechą charakterystyczną Cullberg było wykorzystanie indywidualnych jakości każdego tancerza. Dzięki współpracy z choreografami i reżyserami, którzy zajmują się tańcem współczesnym, Cullberg ma niebywały wpływ na rozwój sztuk scenicznych i tańca jako formy sztuki. Cullberg działa w zakresie różnych projektów i produkcji, organizuje warsztaty, konferencje, seminaria czy wykłady. Dyrektorami Cullberg są Gabriel Smeets i Stina Dahlström. Cullberg założony został w 1967 roku przez Birgit Cullberg przy wsparciu Riksteatern, narodowego teatru objazdowego Szwecji.

Czas trwania: 60 minut

Występują

CHOREOGRAFIA: Alma Söderberg DŹWIĘK: Hendrik Willekens KOSTIUMY: Behnaz Aram OŚWIETLENIE: Pol Matthé DRAMATURGIA: Igor Dobricic KONSULTACJE ARTYSTYCZNE: Anja Röttgerkamp ŚWIATOWA PREMIERA: Norrlandsoperan, Umeå, Szwecja, 24 stycznia 2020 PRODUKCJA: Cullberg KOPRODUKCJA: Norrlandsoperan (Umeå) PACT Zollverein (Essen) i Hellerau (Drezno)

Opinie naszych Widzów

(2)

10/10

Niesamowici artyści, świetna jakoś dźwięku i światła.

so.....@gm...il.com | 31.08.2022

10/10

Powinno być więcej takich wydarzeń w Warszawie :)

n......@gm...il.com | 21.08.2022

XVIII Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania 2022 / CULLBERG "THE LISTENERS" by Alma Söderberg

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!