Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Wrocław
Impart Centrum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

"Ogrody Hiszpanii" - muzyczny spektakl Flamenco

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA: INTERAKCJE #16.05

Język wielopoziomowy. Kolejna INTERAKCJA będzie się zdawała rozgrywać w łączności z takim hasłem. Język w Trio Aperghisa jest niemal namacalny. Miejscami krzykliwy, emocjonalny, o narracji żywej i rozmownej, bliskiej gestykulacji. Może właśnie w tej sugestywności, dającej się tak łatwo porwać słuchaczowi i będącej nośnikiem pewnej uniwersalności tkwi siła muzyki Aperghisa? Uniwersalność, która jak się utarło, jest naturalna dla sztuki dźwięku, wydaje się prosta do osiągnięcia tylko z pozoru. Dla Sary Nemtsov muzyczny język nie jest uniwersalny z założenia. Odrębność kultur i różny stopień doświadczania muzyki przez każdego z nas dają w efekcie inny stopień jej rozumienia. Nemtsov nurtuje dodatkowo kwestia czerpania przez twórcę z całego bogactwa kultur. Kiedy elementy języka muzycznego przyswojone z zewnątrz stają się „swoimi”? Kiedy korzenie własnej tradycji rozrastają się, przyswajając w sposób autentyczny to, co nowe? Te pytania nurtują kompozytorkę, a NUN jest z dużym prawdopodobieństwem świadectwem tych rozważań. Tytuł utworu nawiązuje do słowa o rodowodzie staroniemieckim, wywiedzionego z greki. Jest to także litera alfabetu hebrajskiego, oznaczającego „iść dalej”, „kontynuować”, mająca korzenie w egipskim hieroglifie przedstawiającym węża. Kompozytorka przypomina dodatkowo w partyturze, że litery tytułu tworzą palindorm, a jakby tego mało we wstępie załącza tekst chóru z Kantaty Bacha BWV 11 „Lobet Gott in senen Reichen”. Język muzyczny jakim operuje Alex Mincek w Trace jest z kolej językiem barwowym. Nawet wówczas gdy statyczne, blokowe brzemienia przeradzają się w ruchliwe linie barwowość wciąż pozostaje na piedestale, kształtowana przez kompozytora ostrożnie i drobiazgowo. Trace to ścieżka, a także przemierzanie drogi, ale kształtowane nie teatralnym językiem rozmowy (jak u Aperghisa), czy pełnej odniesień opowieści (jak u Nemtsov), a raczej spostrzeżeń i wrażeniowych obrazów. Repertuar: Georges Aperghis – Trio (1996) na klarnet, wiolonczelę i fortepian Alex Mincek – Trace (2023) na zespół Sarah Nemtsov – NUN (2019) na zespół i elektronikę W rozmowie: Weronika Bielecka (Glissando) i Jerzy Kornowicz (Warszawska Jesień) WSTĘP WOLNY - bilety gwarantujące miejsce siedzące do pobrania.

Czas trwania: 75 minut

Organizator: Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble

Występują

Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble: Małgorzata Mikulska – flety Kamil Kuc - obój Tomasz Sowa – klarnety Krzysztof Guńka – saksofon Barbara Mglej – skrzypce Paulina Woś – skrzypce/altówka Jakub Gucik – wiolonczela Aleksander Wnuk – perkusja Aleksandra Płaczek – fortepian/instrumenty klawiszowe Piotr Peszat - elektronika
więcej+

Realizacja

Georges Aperghis – Trio (1996) na klarnet, wiolonczelę i fortepian Alex Mincek – Trace (2023) na zespół Sarah Nemtsov – NUN (2019) na zespół i elektronikę
więcej+

Adres i dojazd

Teatr KTO,

ul. Zamoyskiego 50, Kraków

SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA: INTERAKCJE #16.05

Kraków, Teatr KTO

cz., 16.05

19:30

od 0 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 16.05 godz. 00:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!