Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

VIVACITY - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

MITCH & MITCH

Warszawa
Komuna Warszawa

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Lędziny
Sala Widowiskowa Piast

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Smykofonia na Grochowskiej "Muzyczne podróże małe i duże" - grupa wiekowa 2-5 lat

Warszawa
Sinfonia Varsovia

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

SAN CASIMIRO, RÈ DI POLONIA / ALESSANDRO SCARLATTI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

SCHÖNBERG – SCHUBERT

Warszawa
Zamek Królewski w Warszawie

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Mam nadzieję za parę tygodni […] przesłać Tobie wyjątki z mojej Halki, które na przekorę ludziom złej woli, ku wiecznej pamięci, że byli przecież wariaci, co polskie opery pisywali, wydaję. Trudno dziwić się gorzkim słowom, jakie Stanisław Moniuszko skreślił w liście do przyjaciela, Józefa Sikorskiego w 1850 roku. Wszak doskonale zdawał sobie sprawę z wysokiej wartości Halki – dziś należącej do żelaznego repertuaru niemal każdego polskiego teatru operowego i cenionej jako przełomowy utwór w rodzimej historii gatunku. W 1847 roku, mimo rozpoczętych przygotowań do warszawskiej premiery, jej partytura na dekadę została odłożona na półkę teatralnej biblioteki. Libretto Włodzimierza Wolskiego oparte na ludowej gawędzie opowiada o miłości nieszczęśliwej i naiwnej – bo prostej góralki i szlachcica. Wątki społeczno-obyczajowe opowieści stały się zresztą przyczyną, dla której zarzucano operze antypatriotyczny wydźwięk (z racji ostrej krytyki postaw wyższych warstw społecznych) i niemoralny charakter. Natomiast sam Moniuszko podkreślał kontekst społecznych nierówności za pomocą muzycznych rozwiązań – a to zestawił pompatyczne brzmienie z motywem zaczerpniętym z pieśni ludowej, a to w rysunku melodii ukrył dodatkowe znaczenie wypowiadanych przez bohaterów słów… Z pewnością miał świadomość, że siła polskości tkwi nie tylko w tym, co szlacheckie i sarmackie, ale także w bogactwie symboliki i tradycji ludowej. Podstawowe problemy zawarte w treści dramatu są zresztą uniwersalne i pozostają aktualne do dziś. Stąd też decyzja reżysera Wojciecha Adamczyka, by akcję Halki osadzić w czasach współczesnych. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 110 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

CZEŚNIK - ADAM KRUSZEWSKI ZOFIA - ALEKSANDRA ŁASKA JANUSZ - ROBERT SZPRĘGIEL MARSZAŁEK - SŁAWOMIR JURCZAK HALKA - JUSTYNA KHIL JONTEK - ŁUKASZ HAJDUCZENIA STATYŚCI, MIMOWIE - MAJA BILEK, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI, BARTŁOMIEJ MARSZAŁEK, DANIEL MOSIOR, JERZY KLONOWSKI, KLARA TWARDOWSKA, KRZYSZTOF SKARŻYŃSKI, MICHAŁ WOLNY ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENT - KAROL SZWECH

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - DAWID RUNTZ REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ - WOJCIECH ADAMCZYK SCENOGRAFIA, PROJEKCJE - ZUZANNA GRZEGOROWSKA KOSTIUMY - MARIA BALCEREK INSTRUMENTACJA I OPRACOWANIE PARTYTURY - MICHAŁ DOBRZYŃSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI II DYRYGENT - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA, SŁAWOMIR JURCZAK INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(23)

10/10

Jak zawsze w POK wszystko perfekcyjnie!

tp.....@gm...il.com | 17.03.2024

10/10

Piękne miejsce i wspaniała muzyka. Polecam

do.....@gm...il.com | 4.03.2024

10/10

Wspaniałe przedstawienie z nieszablonową scenografią i bardzo interesującymi kostiumami. Bardzo polecam

m1.....@....pl | 29.02.2024

10/10

Wspaniałe kreacje, piękne stroje, mistrzowsko uszyte, z pięknych materiałów

ak.....@up...ta.pl | 25.02.2024

10/10

Unowocześniona wersja Halki, ale znakomita pod każdym względem, wokalnie, aktorsko, muzycznie. Wielkie brawa dla całego zespołu.

bo.....@....pl | 24.02.2024

10/10

Wspaniała, nowoczesna aranżacja i piękne wykonanie. Wielkie brawa dla artystów!

sa.....@po...ta.onet.pl | 23.02.2024

10/10

Piękne przedstawienie! Śpiewacy, orkiestra, kostiumy, aranżacja, wszystko dopięte na ostatni guzik. Bardzo mi się podobało 👌👏

mb.....@....pl | 20.02.2024

10/10

Świetne wydarzenie! Spektakl nowoczesny, lecz nie pozbawiony smaku i uroku. Muzyka, wykonawcy, na najwyższym poziomie. BRAWO!

zg.....@....pl | 18.02.2024

9/10

Ogromne przeżycie, piękne przedstawienie !

ma.....@....pl | 4.03.2024

9/10

Daleko mi do krytyka sztuki, ale chętnie podzielę się opinią. Sztuka wykonana z pomysłem-konwencja zakładająca, że akcja dzieje się we współczesności, choć z początku wydała mi się dziwna, obroniła się. Miałam na początku obawy, że zinfantylizuje dzieło, ale tak naprawdę sprawiła, że było ono przystępne i zrozumiałe, mimo operowej formy muzycznej, w której często trudno zrozumieć wyśpiewywane dialogi.

ja.....@st...nt.uw.edu.pl | 25.02.2024

9/10

Ciekawa inscenizacja, doskonała gra aktorska i w większości świetny śpiew

El.....@ya...oo.com | 23.02.2024

9/10

Ciekawa reżyseria uwspółcześniająca "ramotkowatą" fabułę HALKI. Oglądaliśmy z zaciekawieniem. Świetne głosy - szczególnie Jontek. Doskonała orkiestra.

jw.....@po...ta.onet.pl | 21.02.2024

8/10

Pomimo,że wersja uwspolczesniona, to poziom najwyższy, świetna robota. Jeden ogromny minus: nie było Arii Jontka (Szumią jodły), na którą wszyscy czekaliśmy... Wielka szkoda.

ta.....@gm...il.com | 4.03.2024

8/10

Sam spektakl świetny. Beznadziejny był brak miejsc siedzących. W niektórych miejscach Panie z obsługi upychały ludzi i siedzieli niewygodnie i bardzo blisko siebie, a innych pozwolono ludziom trzymać torebki na miejscach siedziących.

jo.....@gm...il.com | 25.02.2024

8/10

Świetny pod względem wokalnym, instrumentalnym, muzycznym i każdym innym oprócz konwencji - wolę wystawienia tradycyjne od współczesnych.

mk.....@gm...il.com | 18.02.2024

7/10

Mocne głosy głównych bohaterów, dobrze słyszany chór, wyróżnienie dla Halki i owacje dla Jątka, Ciekawa współczesny aranżacja, miło się parzy na rezygnacje Polaków z patriotycznego patosu i nadmiernego folkloru gdy pewne przesłania opery są ponadkulturowe i ponadczasowe.

ot.....@gm...il.com | 19.02.2024

6/10

Nie było głównej arii Jontka na spektaklu , co mnie bardzo zdziwiło . Brak dowozu był bardzo uciążliwy dla gości . Po ciemku trudno trafić , nie oznaczenia i oświetlenia Brak dowozu bardzo utrudnia dotarcie

eb.....@gm...il.com | 28.02.2024

6/10

Wspaniałe wykonanie, ale interpretacja marna. Stylizacja współczesna zupełnie pozbawiona racjonalnego uzasadnienia. Wiele rzeczy pojawiło się zupełnie bezcelowo. Wielka szkoda, bo wykonanie jak zwykle mistrzowskie.

ni.....@ic...ud.com | 24.02.2024

6/10

Spektakl muzycznie i wokalnie świetny, ale przeniesienie akcji w XXI w uważamy z Żoną za bezsensowne i pozbawiający utwór sensu i barwy. Przecież cała intryga opiera się na różnicach klasowych no i tak szkoda strojów i obyczajów sarmackich. Uważamy, że Halka to zabytek narodowy i tak szacowna instytucja jak Opera Królewska powinna takie zabytki chronić, a nie przerabiać.

An.....@....com.pl | 19.02.2024

5/10

Muzyka piękna , aktorzy wspaniali, czy reżyser dał pełnię swoich możliwości ? , raczej nie

be.....@gm...il.com | 24.02.2024

2/10

bardzo słabe kostiumy.

do.....@gm...il.com | 5.03.2024

2/10

Niestety nie jest to sztuka na poziomie. Nowoczesne atrybuty jak elektroniczny papieros, ulotka z wyjazdem na Seszele czy banery reklamowe wprowadziły tandetę na scenę. Co do samego śpiewu to było więcej przekrzykiwania i chaosu niż ładnych tonów, czy scenę afery w mieście trzeba podkreślać 5 min śpiewo-krzykiem? A może po prostu głosy nie były zsynchronizowane… Szkoda, bo teatr jest przepiękny i na pewno nie zasługuje na tak niski poziom sztuki.

sl.....@gm...il.com | 23.02.2024

2/10

Niespójny, niedopracowany - przebranie jednej części aktorów w ubranka z XXI w a drugiej części w lata 70-te XX wieku to szczyt możliwości reżysera. I wisienka na torcie - wciąganie kreski… porażka… Z dramatu zrobione ranczo… zamiast refleksji - farsa, groteska, ironia, nawet nie tragikomedia- (a ironia jest zakamuflowaną formą agresji - nie wiadomo czy reżyser ma z tym problem) ? Zmarnowane przesłania związane z rozwojem tożsamości narodowej. Polska wieś przedstawiona jako motłoch- tchórzliwy, zdemoralizowany, żłopiący piwsko. Z klasyki, która dawałaby wolność myślenia i szukania analogii, wskazówek oraz wyciągania wniosków dla teraźniejszości-zrobiony odcinek serialu z łopatologicznym i stereotypowym przekazem. Czy rzeczywiście reżysera stać tylko na to, żeby pokazać że związek bogatego ćpuna z biedną hipiską nie ma szans na powodzenie? Dla ułatwienia - co do zasady osoby uzależnione mają trudności w relacjach … ale przecież nie o to w Halce chodzi. O ile u Moniuszki bariery społeczne nie negowały miłości, honoru i wiary, o tyle w tym wydaniu reżyser zanegował wszystkie wartości (relatywizując, sprowadzając przekaz do absurdu). Zastanawia mnie, po co została zniszczona, zafałszowana myśl i głębia utworu…może chodzi o to, ze jeśli myśli się źle o widzach to robi się zle przedstawienia… (jeśli reżyser zakłada, że widz jest prymitywny i bezmyślny -to trzeba mu dać coś prymitywnego i bezmyślnego). Życzę więcej wiary i szacunku do ludzi.

as.....@po...ta.onet.pl | 19.02.2024

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii

ul. Agrykola 1, Warszawa

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

sb., 21.09

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!