Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Pszów
Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie

FREESTYLE HEROES | Kraków | Tauron Arena

Kraków
Tauron Arena Kraków

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Hair | PREMIERA

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Opole
Muzeum Diecezjalne w Opolu

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Przypowieść o chłopcu i jagnięciu, czyli auxiliańskie misterium o zbawieniu — koncert jubileuszowy

Kraków
Kolegiata św. Anny

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Świat Mistrza Beksińskiego

Jasionka
G2A Arena Centrum Wystawienniczo - Kongresowe Woj. Podkarpackiego

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

NOVUM_halloween

Debrznica
Pałac Debrznica

Zemsta

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Dźwiękospełnia Osterwy: Recital Zbigniewa Zamachowskiego - nie tylko o miłości

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Zaduszki Jazzowe - Jazz Music Tomorrow | Dana Masters Quartet, Pianohooligan

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Chleba naszego powszedniego daj nam Panie. - wystawa czasowa (16.09.2023 – 14.01.2024 r.)

Wystawa malarstwa Lecha Żurkowskiego to prezentacja 23 obrazów oraz 7 kaligrafii, które artysta stworzył w zaciszu domu w latach 2022 i 2023. Prace artysty, który od 1991 roku wiernie idzie ścieżką tuszu, to monochromatyczne martwe natury, które zapraszają nas do uważnego przyglądania się otaczającym nas przedmiotom, codziennym czynnościom i do głębszej refleksji nad życiem, które jest nam dane. Jak mówi sam artysta Lech Żurkowski: „Pośpiech i stres zabiera nam świadomość i smakowanie każdej chwili. Doniosłość chwili. Tu i teraz. Cud uważności. Statyczny obraz pozwala smakować chwilę. W odróżnieniu od ciągłych zmian migającego ekranu, karmiącego chwilowe emocje, ale nie dając się skupić. Malarstwo – w tradycyjnym pojęciu – zapis, wykonywany w skupieniu, z trudem, powoli, przekraczając swoją ignorancję. Próba zdefiniowania i opisania prawdy istniejącej ,,pod”, pod fizyczną formą rzeczy. To milcząca poezja, dla umiejących milczeć. Wymaga od widza czasu i wysiłku. Nie patrzenia, tylko determinacji zobaczenia. Jak wszystko, co wymaga wysiłku – jest elitarne.” Anna Katarzyna Maleszko w artykule załączonym do katalogu wystawy napisała „Artystę uwiodły prostota a zarazem wyrafinowane techniki monochromatycznego malarstwa tuszowego. Pociąga medytacyjne skupienie nakazujące powtarzać tematy, których sekwencje stają się modlitwą, medytacją, próbą uchwycenia istoty bytu. W tych pozornie prostych kompozycjach z kawałkiem chleba na talerzu, i leżącym obok nożem, z kilkoma cebulami, czajnikiem, dzbankiem, kubkiem odnajdujemy wiele znaczeń i treści. A także bogactwo niuansów estetycznych.” Maleszko tak odnosi się do kaligrafii pokazywanych na wystawie „Prezentację wybranych na wystawę prac artysta wzbogacił i niejako „uzupełnił” sentencjami i wierszami skreślonymi pędzlem i tuszem. To takie „polskie haiku”. (…) Lapidarność i głębia bliskie japońskim krótkim formom poetyckim, ale potraktowane przez artystę . Pisze litery w opracowanym przez siebie, indywidualnym stylu kaligraficznym, nie zamierzając, bo wie, ze to byłby błąd, naśladować kaligrafię dalekowschodnią. Wspólne są tylko materiały – pędzel, tusz i papier.” Lech Żurkowski, urodzony w 1951 roku w Warszawie. Uczeń malarza Janusza Petrykowskiego, prof. Aleksandra Kobzdeja i prof. Jana Tarasina. W 1974 roku uzyskał dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uczył się kaligrafii dalekowschodniej u senseya Manabu Teramoto w latach 1990-1993. Propaguje i wspiera rozwój osobisty poprzez twórczość plastyczną, w oparciu o studiowanie natury jako źródła inspiracji m.in. na podstawie filozofii i estetyki Dalekiego Wschodu. Od 1991 roku maluje monochromatycznie, tuszem rozcieralnym na papierze.

Adres i dojazd

Muzeum Archidiecezji Warszawskiej

ul. Dziekania 1, Warszawa

Chleba naszego powszedniego daj nam Panie. - wystawa czasowa (16.09.2023 – 14.01.2024 r.)

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!