Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Komediowa Gala Charytatywna

Gdańsk
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

KALYANI School Edition I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Warszawa
Teatr Syrena

STUDIO WAM

Warszawa
Teatr WAM

Wyśpiewać historię - dziesięciolecie tęczowego śpiewania chóru Voces Gaudii

Warszawa
Muzeum Historii Polski

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Uciekinierki

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Moje Ateneum AGATA KULESZA

Warszawa
Teatr Ateneum

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Bezmatek, reż. Patryk Warchoł

Warszawa
Komuna Warszawa

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

IL BARBIERE DI SIVIGLIA / GIOACCHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Nad Niemnem

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy
Naukowa sztuka ze „śpiewkami” w trzech aktach, najważniejszy dramat Witkacego, ukończony w 1934 roku. Autor nosił Szewców w sobie przez siedem lat, bo tyle z przerwami ich pisał; na inne swoje teksty dramatyczne potrzebował dwa-trzy tygodnie. Ze względu na problematykę polityczno-społeczną oraz wizjonerstwo i pasję demaskatorską dzieło porównuje się do Wesela Stanisława Wyspiańskiego i Nie-Boskiej komedii Zygmunta Krasińskiego. Znalazły się w Szewcach w syntetycznym skrócie główne wątki twórczości literackiej Witkacego: zanik indywidualności, zmierzch cywilizacji i sztuki, walka płci, tajemnica istnienia, nuda metafizyczno-egzystencjalna, a wszystko podlano groteskowym sosem. Nowatorstwo formalne i zacięcie profetyczne czynią z Szewców tekst uniwersalny – aktualny w każdym momencie historii, również dzisiaj. Szewcy, reprezentanci mas plebejskich, zamknięci w swoim warsztacie, przygotowują rewolucję pod przewodnictwem majstra Sajetana Tempego. Odnoszą zwycięstwo, ale kolejne przewroty polityczne, które odwracają bieg wydarzeń (pucz faszystowski, kontrpucz organizacji Dziarskich Chłopców, wreszcie przewrót plebejsko-populistyczny), sprawiają, że w krzywym zwierciadle obserwujemy mechanizm pożerania własnych dzieci przez rewolucję. Bezlitosna, pesymistyczna diagnoza świata polityki i historii, podana jednak w humorystycznym, groteskowym wydaniu. Wartość i przesłanie dramatu świetnie ujął Konstanty Puzyna: „Teraz, uwolnione z pęt Czystej Formy, buchnie to, co Witkacy ma naprawdę do powiedzenia: wściekła, ekspresjonistyczna groteska polityczno-społeczna, połączona z katastroficznym traktatem i – krzywym oczywiście – zwierciadłem obyczajów”. Witkacy uczy dystansu, każe śmiać się bohaterom, ale również widzom. Ironiczny dystans do świata czyni go łatwiejszym do przyjęcia, nawet w jego katastroficznej i absurdalnej odsłonie. Dzisiaj, w świecie konsumpcjonizmu, moralnego relatywizmu, wszechmocy mediów i rodzących się totalitaryzmów, Szewcy brzmią swojsko i znajomo. W opracowaniu tekstu wykorzystano fragmenty powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza Pożegnanie jesieni i Nienasycenie.

Organizator: Teatr Polski we Wrocławiu

Występują

Realizacja

opracowanie tekstu i reżyseria: STANISŁAW MELSKI scenografia i kostiumy: MARIANNA SYSKA opracowanie muzyczne i kompozycje: IZABELA KURIATA-MATUSZEWSKA i PIOTR MATUSZEWSKI choreografia: ARKADIUSZ BUSZKO światło: DARIUSZ BARTOŁD i MIKOŁAJ PŁYWACZ wideo: MIKOŁAJ PŁYWACZ
więcej+

Opinie naszych Widzów

(5)

10/10

Świetnie wyreżyserowane przedstawienia i zaadoptowane do dzisiejszej rzeczywistości z autentycznym zakończeniem. Czy już uczymy się języka mandaryńskiego. Ogromny hołd dla Witkacego z przewidywalnym proroctwem na dzień dzisiejszy. Dzięki za wrażenia.
więcej+

er.....@ho...il.com | 27.11.2023

10/10

Dobra sztuka, z super grą akutorska. Dużo analogii zarówno do książki jak i współczesnej sytuacji społecznej.
więcej+

al.....@gm...il.com | 26.11.2023

10/10

Bardzo ciekawa sztuka, niesamowicie wyreżyserowana przez Stanisława Melskiego. 11.02 udało nam się również przeżyć na żywo benefis twórczości pana Stanisława - imponujące wydarzenie.
więcej+

wi.....@gm...il.com | 12.02.2023

10/10

bardzo dobre przedtsawienie
więcej+

ar.....@....pl | 15.11.2022

6/10

Za bardzo krzyczeli i nie można było zrozumieć dialogów. Generalnie nudne bardzo. Nie podobało nam się.
więcej+

ma.....@gm...il.com | 30.10.2023

Zwiastuny

Adres i dojazd

Teatr Polski we Wrocławiu, Scena na Świebodzkim

pl. Orląt Lwowskich 20c, Wrocław

Szewcy

Wrocław, Teatr Polski we Wrocławiu

sb., 20.04

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!