Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Komediowa Gala Charytatywna

Gdańsk
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

STUDIO WAM

Warszawa
Teatr WAM

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Wyśpiewać historię - dziesięciolecie tęczowego śpiewania chóru Voces Gaudii

Warszawa
Muzeum Historii Polski

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Alicja w Krainie Snów

Warszawa
Teatr Ateneum

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Merylin Mongoł

Warszawa
Teatr Ateneum

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

L’ITALIANA IN ALGERI / GIOACCHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pan Lampa

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Jeanne

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Pani K patrzy na morze

Scenariusz na podstawie sztuki Thomasa Bernharda Komediant (Der Theatermacher), będącej ironicznym rozważaniem na temat kondycji zawodu aktorskiego. Kim jest aktor – kapłanem sztuki czy błaznem? Główny bohater dramatu, zasłużony artysta teatru i zarazem wielki megaloman, przybywa z rodziną do zapyziałej miejscowości na prowincji, aby zagrać tam przedstawienie. Staje się to impulsem do rozpamiętywania jego życia, dorobku i refleksji nad istotą jego zawodu. Przedstawienie Pawła Miśkiewicza jest wywoływaniem duchów teatru – przywołujemy realizację ze Sceny na Świebodzkim sprzed ćwierćwiecza, pamiętny spektakl Krystiana Lupy Immanuel Kant według innej sztuki austriackiego autora, z wybitnymi rolami Krzesisławy Dubielówny i Wojciecha Ziemiańskiego, którzy grają również w obecnej premierze. W groteskowym przedstawieniu Lupy słynny filozof podróżował na pokładzie transatlantyku do Ameryki, gdzie miał przejść operację ratującą mu wzrok. Immanuel Kant nigdy nie opuścił Królewca. Jeżeli Pani Kant patrzyła na morze, to mógł to być zaledwie jakiś skrawek Bałtyku. Wkraczając w świat Bernharda, wchodzimy w przestrzeń pełną umowności, niejednoznaczności, gmatwania światów… W magiczny obszar teatru. O czym jest spektakl? O naturze teatru, jego ulotności, nietrwałości, uwodzicielskim pięknie, ale też o jego okrucieństwie, niewierności i pozornej realności. Jest też opowieścią o świecie i ludziach, którzy tworzą to niedoskonałe uniwersum. Świecie wartości pozornych, pozbawionym stałych punktów oparcia, kapryśnym i pełnym przemocy. Przestrzeń spektaklu inspirowana jest scenografią do przedstawienia Immanuel Kant Thomasa Bernharda zrealizowanego w Teatrze Polskim we Wrocławiu w 1996 roku w reżyserii i scenografii Krystiana Lupy. W spektaklu wykorzystano też fragmenty archiwalnego zapisu dźwiękowego tego przedstawienia. Specjalne podziękowania dla Haliny Rasiakówny za zgodę na wykorzystanie zapisu dźwiękowego fragmentu Jej roli.

Czas trwania: 95 minut

Organizator: Teatr Polski we Wrocławiu

Występują

Realizacja

przekład: JACEK ST. BURAS scenariusz i reżyseria: PAWEŁ MIŚKIEWICZ scenografia i kostiumy: BARBARA HANICKA muzyka: MAJA KLESZCZ i WOJCIECH KRZAK reżyseria światła: JĘDRZEJ JĘCIKOWSKI koordynator spektaklu: KAROLINA GONERA inspicjent: IWONA RÓLCZYŃSKA sufler: WIESŁAWA GENEROWICZ charakteryzacja: MARIANNA BARTNICKA garderobiane: MILENA KUKLA, GRAŻYNA MARCINKIEWICZ montażyści: ADAM BURACZEK, BOGDAN DYLĄG, MIROSŁAW KOT, JAKUB KRECZMER, ADRIAN NOSARZEWSKI, ŁUKASZ SZYSZKA rekwizytor: MARCIN WITKOWSKI realizacja światła: DARIUSZ BARTOŁD, DAMIAN DUCZMALEWSKI, MAREK STUPKA realizacja dźwięku: EMIL SMARDZEWSKI projekt plakatu: KINGA MELKA zdjęcia: MIKOŁAJ PŁYWACZ muzycy: MAJA KLESZCZ: śpiew WOJCIECH KRZAK: gitara, perkusjonalia
więcej+

Opinie naszych Widzów

(1)

10/10

Podziwiam gre aktorską. Uwielbiam muzyke na żywo. Małgorzata Gajak-Toczek
więcej+

mg.....@....pl | 28.12.2022

Adres i dojazd

Teatr Polski we Wrocławiu, Scena na Świebodzkim

pl. Orląt Lwowskich 20c, Wrocław

Pani K patrzy na morze

Wrocław, Teatr Polski we Wrocławiu

cz., 23.05

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!