Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Kalyani

Chorzów
Chorzowskie Centrum Kultury

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Ojciec

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Witkowo
Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Witkowie

Pilot i Mały Książę. Cyber musical.

Katowice
Miasto ogrodów

Sposób na Alcybiadesa

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Musicalowy Pamiętnik - THE BEST OF

Warszawa
Teatr WAM

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Hair

Warszawa
Scena Relax

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Kalisz
Uniwersytet Kaliski, Aula Collegium Novum

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Tygrys Pietrek

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Kino Apollo

Damski biznes

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Koncert Jubileuszowy Eljazz Big - Band pd. Józefa Eliasza

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Mein Kampf

W powszechnej opinii „Mein Kampf” Adolfa Hitlera jest książką źle napisaną, bełkotliwą, nieczytaną i – co ważniejsze – niewartą czytania, a poza tym prawie niedostępną, bo już historyczną, książką zakazaną, której lepiej nie tykać. Są i tacy, którzy sądzą, że wpływ „Mein Kampf“ na ludzkie umysły zakończył się wraz z klęską nazistów – tak jak pierwszy polski wydawca książki, który ćwierć wieku temu napisał: „Nie sądzę, aby poglądy autora w swojej najbardziej odrażającej warstwie mogły mieć dziś w Polsce wpływ na kogokolwiek” (Wydawnictwo SCRIPTA MANET, Krosno 1992). Tymczasem „Mein Kampf”, także po 1945 roku, była i jest tłumaczona, wydawana, sprzedawana i czytana niemal na całym świecie. Pozostaje nadal jedną z najbardziej wpływowych książek XX wieku. Można ją kupić, znaleźć w Internecie, a w niektórych krajach jest dostępna w stałej sprzedaży w księgarniach. W 2016 roku „Mein Kampf“ znalazła się w domenie publicznej, ponieważ wygasły do niej prawa autorskie. Dotarcie do egzemplarza w języku polskim zajmuje (według wyszukiwarki Google) 0,35 sekundy. Przyglądając się „Mein Kampf“, staramy się zbadać, do jakiego stopnia aktualne są dziś postulaty i idee zapisane przed ponad dziewięćdziesięciu laty. Analizując język i narrację Hitlera, zadajemy sobie pytanie o język współczesności i mowę nienawiści. Pytamy, ile musiało paść słów, zanim doszło do Holokaustu oraz ile jeszcze musi ich paść, żeby historia się powtórzyła. Dlaczego, pomimo doświadczeń drugiej wojny światowej, faszyzm i narodowy socjalizm znów stały się atrakcyjnymi ideologiami, a sztandary i hasła nacjonalistyczne tak szybko zastąpiły dumę z wielokulturowo różnorodnej, zjednoczonej Europy? Zastanawiamy się, czy w książce Hitlera można znaleźć odpowiedź na te pytania. Zwłaszcza w sytuacji, w której łączenie nacjonalistycznych haseł i socjalistycznych postulatów staje się częstą praktyką populistycznych ugrupowań politycznych. W setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości przez ulice w całym kraju (często pod patronatem polityków) przemaszerowały pochody propagujące ideologie faszystowskie, w polskich kościołach organizowane są msze, w których nacjonaliści wywieszają swoje symbole, a wiele organizacji pod pretekstem „promowania wartości patriotycznych” organizuje koncerty, w których propagowane są treści łamiące § 1. art. 256 KK: „Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2”. Podejmując refleksję nad „Mein Kampf“, nie zamierzamy jedynie oskarżać oraz wskazywać osób i środowisk odpowiedzialnych za tego typu działania. Być może, społeczny pejzaż sprzyjający odrodzeniu idei narodowego socjalizmu jest szerszy, a nasze osobiste uwikłanie w ten proces większe niż myślimy. Spektakl dla widzów od 18. roku życia. W spektaklu wykorzystywane są efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością) oraz dźwięki o niskiej częstotliwości. Osoby wrażliwe na ten rodzaj oświetlenia i dźwięku prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Czas trwania: 150 minut

Organizator: Teatr Powszechny (więcej wydarzeń organizatora)

Występują

Realizacja

reżyseria – Jakub Skrzywanek dramaturgia – Grzegorz Niziołek scenografia i kostiumy – Agata Skwarczyńska muzyka – Karol Napelski ruch – Agnieszka Kryst wideo – Magda Mosiewicz inspicjentka – Barbara Sadowska

Opinie naszych Widzów

(18)

10/10

No cóż, Teatr Powszechny wtrącił się po raz kolejny. Dziękuję za ten jakże aktualny komentarz rzeczywistości. Jesteśmy adolfami 🫣

ag.....@ya...oo.co.uk | 6.05.2024

10/10

Po prostu warto. I tyle.

ja.....@on...et.eu | 18.11.2021

10/10

Świetnie zagrane, treść przekazana kontrowersyjnie, zapada więc w pamięć na długo.

j......@on...et.eu | 5.12.2019

10/10

Spektakl zdecydowanie nie dla wszystkich. Kontrowersyjny, wymagający, trudny. Nie dla par, moim subiektywnym zdaniem. Wyreżyserowany jednak w sposób wyśmienity. Efekty dźwiękowe męczące, aczkolwiek wzmacniające odbiór. Każdy wyjdzie z niego z czym innym- jedni nie wytrwają do końca i wyjdą zbulwersowani (i dobrze, że wyszli), inni zrozumieją sztukę indywidualnie, na swój sposób, w zależności od poziomu umiejętności poznawczych. Ambitny, nieoczywisty, otwierający horyzonty. Podkreślam jednak, że osobom UWAŻAJĄCYM SIĘ za najszlachetniejsze (nie mylić z takimi osobami) go nie polecam, bo jeszcze bardziej je zamknie, zdruzgota i wypaczy :)

di.....@....pl | 23.11.2019

10/10

Oryginalny nie na pierwszą randkę 😜

mg.....@gm...il.com | 21.11.2019

10/10

Rewelacyjny! Wychodzi się z głową pełna przemyśleń .

ns.....@gm...il.com | 9.09.2019

10/10

Na czasie! Gorąco polecam...

ns.....@gm...il.com | 9.09.2019

10/10

Bardzo trudny spektakl, ale wart obejrzenia. Zmusza do głębokich refleksji nad współczesną Polską.

a......@....pl | 8.09.2019

10/10

Jak zwykle, wychodząc ze spektaklu w Teatrze Powszechnym, miałam mętlik w głowie. Zdecydowanie, ta sztuka daje do myślenia. Pierwsza część moim zdaniem trochę przydługa. Nie zabrakło kontrowersji, porównań do polityki oraz włączania publiczności do przedstawienia. Jako że wchodziłam na wejściówkę, to siedziałam z brzegu, więc byłam szczególnie narażona na kontakt z aktorami. Miałam przyjemność dotykać penisa jednego z aktorów. Więcej nie napiszę, Sprawdźcie sami. ;)

m......@st...nt.uw.edu.pl | 5.05.2019

10/10

Bardzo aktualny temat spektaklu - w uderzający sposób ukazane jest to, jak idee nazistowskie są wpisują się w dzisiejszą polską rzeczywistość, jak światy pozornie nie do pogodzenia funkcjonują niezakłócone - opowieść bohaterki o tym jak rośnie w niej nienawiść do Żydów, pod obrazem MB Częstochowskiej - jak młodzież (dzieci?) chłoną takie treści i je upraszczają w swoich głowach (przemalowanie twarzy na obrazie).

go.....@gm...il.com | 15.04.2019

10/10

koniecznie

st.....@....home.pl | 14.04.2019

10/10

Zawsze warto obejrzeć spektakl i mieć własne zdanie na jego temat, a nie kierować się zdaniem innych - ile osób tyle opinii. Nigdy nie wiadomo co nas zaskoczy, wzruszy czy wkurzy. Dziękuję twórcom i aktorom za wczorajszy wieczór.

el.....@....pl | 25.03.2019

9/10

Zgrabnie wyreżyserowany mimo ze scenariusz (słowa hitlera) to momentami straszny bełkot. Poruszający, nawiązujący do aktualnej sytuacji politycznej, powoduje przemyslenia. Aktorzy jak zawsze w powszechnym grali b. Dobrze. Polecam

Pi.....@gm...il.com | 15.04.2019

8/10

Dość ciężki, dający do myślenia, ciekawy intelektualne. Dla mnie na minus: 1) za dużo wulgarności scenicznej (szczególnie pierwsza i przedostatnia długa scena) faktycznie dla widzów +18, 2) wchodzenie w interakcje z widzem (dla mnie krępujące), 3) rzucanie, wypluwanie jedzenia przy scenie ze stołem.

ka.....@....pl | 17.11.2021

8/10

Porusza wrażliwość, wymaga przygotowania, elementarnej wiedzy historycznej, skłania do głębokich refleksji..

pr.....@wi...ur.com.pl | 24.11.2019

6/10

Nadal jestem w szoku. Kontrowersyjna sztuka bezwątpienia.

po.....@gm...il.com | 3.07.2019

2/10

Dla normalnych ludzi to nie jest normalny spektakl. Pokazywanie męskiego wypiętego nagiego tyłka czy udawanie czynności seksualnych na scenie przekracza granicę dobrego smaku. Podobnie jak zaczepianie widzów za pomocą męskiego przyrodzenia. Jestem oburzony tym spektaklem, zwłaszcza profanacja obrazu Najświętszej Marii Panny.

be.....@....pl | 8.05.2024

1/10

Niestety spektakl bardzo nieteatralny. Twórcy podjęli się zbyt trudnego zadania adaptacji mrocznych pism Hitlera do użytku scenicznego. Nie byłam w stanie śledzić ze zrozumieniem przez półtorej godziny pierwszego aktu tyrad slow z niekonsekwentnym i niejasnym przekazem słownym. Gra młodego zespołu aktorów bardzo satysfakcjonująca. Na drugiej cześć już nie zlatałam na widowni, byłam zbyt rozczarowana pierwszą.

e......@tr...ax.eu | 9.09.2019

Adres i dojazd

Teatr Powszechny, Scena Duża

ul. Jana Zamoyskiego 20, Warszawa

Mein Kampf

Warszawa, Teatr Powszechny

pt., 22.11

19:00

od 70 zł

ostatnie miejsca

sb., 23.11

19:00

od 70 zł

ostatnie miejsca

nd., 24.11

17:00

od 70 zł

ostatnie miejsca

Bilety dostępne do 24.11 godz. 11:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!