Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

To Wiem Na Pewno

Warszawa
Teatr Ateneum

Kalyani

Chorzów
Chorzowskie Centrum Kultury

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Balladyna

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Ojciec

Warszawa
Teatr Ateneum

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Łóżko pełne cudzoziemców

Wrocław
Sala Koncertowa Radia Wrocław

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Chorzów
Miejski Dom Kultury Batory w Chorzowie

Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

SAN CASIMIRO, RÈ DI POLONIA / ALESSANDRO SCARLATTI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

2 Nights with FIRE! - Jedyne Koncerty w Polsce | Bilet 1-Dniowy (Niedziela, 22.09.2024)

Warszawa
Pardon, To Tu

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Seks dla opornych - SPEKTAKL PRZEDPREMIEROWY!

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Mam nadzieję za parę tygodni […] przesłać Tobie wyjątki z mojej Halki, które na przekorę ludziom złej woli, ku wiecznej pamięci, że byli przecież wariaci, co polskie opery pisywali, wydaję. Trudno dziwić się gorzkim słowom, jakie Stanisław Moniuszko skreślił w liście do przyjaciela, Józefa Sikorskiego w 1850 roku. Wszak doskonale zdawał sobie sprawę z wysokiej wartości Halki – dziś należącej do żelaznego repertuaru niemal każdego polskiego teatru operowego i cenionej jako przełomowy utwór w rodzimej historii gatunku. W 1847 roku, mimo rozpoczętych przygotowań do warszawskiej premiery, jej partytura na dekadę została odłożona na półkę teatralnej biblioteki. Libretto Włodzimierza Wolskiego oparte na ludowej gawędzie opowiada o miłości nieszczęśliwej i naiwnej – bo prostej góralki i szlachcica. Wątki społeczno-obyczajowe opowieści stały się zresztą przyczyną, dla której zarzucano operze antypatriotyczny wydźwięk (z racji ostrej krytyki postaw wyższych warstw społecznych) i niemoralny charakter. Natomiast sam Moniuszko podkreślał kontekst społecznych nierówności za pomocą muzycznych rozwiązań – a to zestawił pompatyczne brzmienie z motywem zaczerpniętym z pieśni ludowej, a to w rysunku melodii ukrył dodatkowe znaczenie wypowiadanych przez bohaterów słów… Z pewnością miał świadomość, że siła polskości tkwi nie tylko w tym, co szlacheckie i sarmackie, ale także w bogactwie symboliki i tradycji ludowej. Podstawowe problemy zawarte w treści dramatu są zresztą uniwersalne i pozostają aktualne do dziś. Stąd też decyzja reżysera Wojciecha Adamczyka, by akcję Halki osadzić w czasach współczesnych. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 110 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

CZEŚNIK - ADAM KRUSZEWSKI ZOFIA - ALEKSANDRA ŁASKA JANUSZ - ROBERT SZPRĘGIEL MARSZAŁEK - SŁAWOMIR JURCZAK HALKA - JUSTYNA KHIL JONTEK - ŁUKASZ HAJDUCZENIA STATYŚCI, MIMOWIE - MAJA BILEK, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI, BARTŁOMIEJ MARSZAŁEK, DANIEL MOSIOR, JERZY KLONOWSKI, KLARA TWARDOWSKA, KRZYSZTOF SKARŻYŃSKI, MICHAŁ WOLNY ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENT - KAROL SZWECH

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - DAWID RUNTZ REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ - WOJCIECH ADAMCZYK SCENOGRAFIA, PROJEKCJE - ZUZANNA GRZEGOROWSKA KOSTIUMY - MARIA BALCEREK INSTRUMENTACJA I OPRACOWANIE PARTYTURY - MICHAŁ DOBRZYŃSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI II DYRYGENT - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA, SŁAWOMIR JURCZAK INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(23)

10/10

Jak zawsze w POK wszystko perfekcyjnie!

tp.....@gm...il.com | 17.03.2024

10/10

Piękne miejsce i wspaniała muzyka. Polecam

do.....@gm...il.com | 4.03.2024

10/10

Wspaniałe przedstawienie z nieszablonową scenografią i bardzo interesującymi kostiumami. Bardzo polecam

m1.....@....pl | 29.02.2024

10/10

Wspaniałe kreacje, piękne stroje, mistrzowsko uszyte, z pięknych materiałów

ak.....@up...ta.pl | 25.02.2024

10/10

Unowocześniona wersja Halki, ale znakomita pod każdym względem, wokalnie, aktorsko, muzycznie. Wielkie brawa dla całego zespołu.

bo.....@....pl | 24.02.2024

10/10

Wspaniała, nowoczesna aranżacja i piękne wykonanie. Wielkie brawa dla artystów!

sa.....@po...ta.onet.pl | 23.02.2024

10/10

Piękne przedstawienie! Śpiewacy, orkiestra, kostiumy, aranżacja, wszystko dopięte na ostatni guzik. Bardzo mi się podobało 👌👏

mb.....@....pl | 20.02.2024

10/10

Świetne wydarzenie! Spektakl nowoczesny, lecz nie pozbawiony smaku i uroku. Muzyka, wykonawcy, na najwyższym poziomie. BRAWO!

zg.....@....pl | 18.02.2024

9/10

Ogromne przeżycie, piękne przedstawienie !

ma.....@....pl | 4.03.2024

9/10

Daleko mi do krytyka sztuki, ale chętnie podzielę się opinią. Sztuka wykonana z pomysłem-konwencja zakładająca, że akcja dzieje się we współczesności, choć z początku wydała mi się dziwna, obroniła się. Miałam na początku obawy, że zinfantylizuje dzieło, ale tak naprawdę sprawiła, że było ono przystępne i zrozumiałe, mimo operowej formy muzycznej, w której często trudno zrozumieć wyśpiewywane dialogi.

ja.....@st...nt.uw.edu.pl | 25.02.2024

9/10

Ciekawa inscenizacja, doskonała gra aktorska i w większości świetny śpiew

El.....@ya...oo.com | 23.02.2024

9/10

Ciekawa reżyseria uwspółcześniająca "ramotkowatą" fabułę HALKI. Oglądaliśmy z zaciekawieniem. Świetne głosy - szczególnie Jontek. Doskonała orkiestra.

jw.....@po...ta.onet.pl | 21.02.2024

8/10

Pomimo,że wersja uwspolczesniona, to poziom najwyższy, świetna robota. Jeden ogromny minus: nie było Arii Jontka (Szumią jodły), na którą wszyscy czekaliśmy... Wielka szkoda.

ta.....@gm...il.com | 4.03.2024

8/10

Sam spektakl świetny. Beznadziejny był brak miejsc siedzących. W niektórych miejscach Panie z obsługi upychały ludzi i siedzieli niewygodnie i bardzo blisko siebie, a innych pozwolono ludziom trzymać torebki na miejscach siedziących.

jo.....@gm...il.com | 25.02.2024

8/10

Świetny pod względem wokalnym, instrumentalnym, muzycznym i każdym innym oprócz konwencji - wolę wystawienia tradycyjne od współczesnych.

mk.....@gm...il.com | 18.02.2024

7/10

Mocne głosy głównych bohaterów, dobrze słyszany chór, wyróżnienie dla Halki i owacje dla Jątka, Ciekawa współczesny aranżacja, miło się parzy na rezygnacje Polaków z patriotycznego patosu i nadmiernego folkloru gdy pewne przesłania opery są ponadkulturowe i ponadczasowe.

ot.....@gm...il.com | 19.02.2024

6/10

Nie było głównej arii Jontka na spektaklu , co mnie bardzo zdziwiło . Brak dowozu był bardzo uciążliwy dla gości . Po ciemku trudno trafić , nie oznaczenia i oświetlenia Brak dowozu bardzo utrudnia dotarcie

eb.....@gm...il.com | 28.02.2024

6/10

Wspaniałe wykonanie, ale interpretacja marna. Stylizacja współczesna zupełnie pozbawiona racjonalnego uzasadnienia. Wiele rzeczy pojawiło się zupełnie bezcelowo. Wielka szkoda, bo wykonanie jak zwykle mistrzowskie.

ni.....@ic...ud.com | 24.02.2024

6/10

Spektakl muzycznie i wokalnie świetny, ale przeniesienie akcji w XXI w uważamy z Żoną za bezsensowne i pozbawiający utwór sensu i barwy. Przecież cała intryga opiera się na różnicach klasowych no i tak szkoda strojów i obyczajów sarmackich. Uważamy, że Halka to zabytek narodowy i tak szacowna instytucja jak Opera Królewska powinna takie zabytki chronić, a nie przerabiać.

An.....@....com.pl | 19.02.2024

5/10

Muzyka piękna , aktorzy wspaniali, czy reżyser dał pełnię swoich możliwości ? , raczej nie

be.....@gm...il.com | 24.02.2024

2/10

bardzo słabe kostiumy.

do.....@gm...il.com | 5.03.2024

2/10

Niestety nie jest to sztuka na poziomie. Nowoczesne atrybuty jak elektroniczny papieros, ulotka z wyjazdem na Seszele czy banery reklamowe wprowadziły tandetę na scenę. Co do samego śpiewu to było więcej przekrzykiwania i chaosu niż ładnych tonów, czy scenę afery w mieście trzeba podkreślać 5 min śpiewo-krzykiem? A może po prostu głosy nie były zsynchronizowane… Szkoda, bo teatr jest przepiękny i na pewno nie zasługuje na tak niski poziom sztuki.

sl.....@gm...il.com | 23.02.2024

2/10

Niespójny, niedopracowany - przebranie jednej części aktorów w ubranka z XXI w a drugiej części w lata 70-te XX wieku to szczyt możliwości reżysera. I wisienka na torcie - wciąganie kreski… porażka… Z dramatu zrobione ranczo… zamiast refleksji - farsa, groteska, ironia, nawet nie tragikomedia- (a ironia jest zakamuflowaną formą agresji - nie wiadomo czy reżyser ma z tym problem) ? Zmarnowane przesłania związane z rozwojem tożsamości narodowej. Polska wieś przedstawiona jako motłoch- tchórzliwy, zdemoralizowany, żłopiący piwsko. Z klasyki, która dawałaby wolność myślenia i szukania analogii, wskazówek oraz wyciągania wniosków dla teraźniejszości-zrobiony odcinek serialu z łopatologicznym i stereotypowym przekazem. Czy rzeczywiście reżysera stać tylko na to, żeby pokazać że związek bogatego ćpuna z biedną hipiską nie ma szans na powodzenie? Dla ułatwienia - co do zasady osoby uzależnione mają trudności w relacjach … ale przecież nie o to w Halce chodzi. O ile u Moniuszki bariery społeczne nie negowały miłości, honoru i wiary, o tyle w tym wydaniu reżyser zanegował wszystkie wartości (relatywizując, sprowadzając przekaz do absurdu). Zastanawia mnie, po co została zniszczona, zafałszowana myśl i głębia utworu…może chodzi o to, ze jeśli myśli się źle o widzach to robi się zle przedstawienia… (jeśli reżyser zakłada, że widz jest prymitywny i bezmyślny -to trzeba mu dać coś prymitywnego i bezmyślnego). Życzę więcej wiary i szacunku do ludzi.

as.....@po...ta.onet.pl | 19.02.2024

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii

ul. Agrykola 1, Warszawa

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

Warszawa,

Muzeum Łazienki Królewskie

jutro

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!