Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Kto chce być Żydem?

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

"Ogrody Hiszpanii" - muzyczny spektakl Flamenco

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Zidentyfikowanie modelki na Portrecie damy Petera Paula Rubensa | Wykład dr Katarzyny Krzyżagórskiej-Pisarek

Zapraszamy na wykład, podczas którego zaproponowana zostanie całkowicie nowa identyfikacja modelki w niedokończonym Portrecie damy pędzla Petera Paula Rubensa z ok. 1625 roku. Poprzednio ten portret opisywano w literaturze naukowej jako drugą żonę Rubensa, a także królową Francji Marię Medycejską, a ostatnio Katherine Manners, księżną Buckingham (ze znakiem zapytania). Tajemnicza dama zostanie zidentyfikowana jako piękna powiernica oraz przyjaciółka królowej Francji Anny Austriaczki (1601–1666), wielka intrygantka Marie de Rohan, księżna de Chevreuse, znana także jako Madame de Chevreuse (1600–1679). Obraz został prawdopodobnie zakupiony w Londynie dla polskiego króla Stanisława Augusta w latach ok. 1790–1795, ale ze względu na trzeci rozbiór nie dotarł do Polski. Dogłębna analiza portretu opiera się na porównaniach z innymi wiarygodnymi portretami Madame de Chevreuse, w tym z wizerunkiem olejnym odkrytym w jej rodowym zamku we Francji. Prześledzimy także argumenty historyczne, które pozwalają na tę nową identyfikację modelki Rubensa. Podobną, choć trochę starszą postać kobiecą przedstawiono na podwójnym portrecie Anthony’ego van Dycka z lat ok. 1620–1621, wcześniej również opisywanego jako portret księcia Buckinghama i jego żony Katherine Manners lub jako Wenus i Adonis. Wykład towarzyszy wystawie "Arcydzieła dla króla? Rubens, Van Dyck, Teniers II ze zbiorów Dulwich Picture Gallery", którą można oglądać w Podchorążówce do 1 grudnia 2022 r. Dr Katarzyna Krzyżagórska-Pisarek uzyskała tytuł magistra historii sztuki na Uniwersytecie Paris I, Panthéon-Sorbonne, w 1984 r. oraz tytuł doktora na Uniwersytecie Warszawskim w 2009 r. za pracę w języku angielskim pt. Rubens and Connoisseurship: On the problems of attribution and rediscovery in British and American collections. W Paryżu ukończyła również kurs konserwacji malarstwa oraz profesjonalnego kopiowania obrazów starych mistrzów. Dr Pisarek pracuje od ponad dwudziestu lat w Londynie jako ekspert i konsultant od tematyki atrybucyjnej, przygotowując kompleksowe dossier m.in. dzieł Rubensa, Rembrandta, Turnera, Michała Anioła czy Leonarda da Vinci. Jej odkrycia atrybucyjne były szeroko komentowane w międzynarodowej prasie. W Polsce opublikowała szereg rozpraw naukowych w „Baroku”, „Roczniku Historii Sztuki”, „Artibus et Historiae” oraz przez wiele lat pracowala jako krytyk sztuki dla „Gazety Antykwarycznej”, a potem „Sztuki”. Współpracuje z międzynarodową organizacją ArtWatch UK, prowadzącą kampanię na rzecz etycznej konserwacji dzieł sztuki w muzeach.

Zidentyfikowanie modelki na Portrecie damy Petera Paula Rubensa | Wykład dr Katarzyny Krzyżagórskiej-Pisarek

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!