Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Bitwa o Broadway I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Smykofonia na Grochowskiej „Konie, słonie i żabki” - grupa wiekowa 2-5 lat

Warszawa
Sinfonia Varsovia

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

„Toksyczni ludzie” – spotkanie z dr psychologii Ewą Woydyłło-Osiatyńską

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Czego nie widać

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy
Naukowa sztuka ze „śpiewkami” w trzech aktach, najważniejszy dramat Witkacego, ukończony w 1934 roku. Autor nosił Szewców w sobie przez siedem lat, bo tyle z przerwami ich pisał; na inne swoje teksty dramatyczne potrzebował dwa-trzy tygodnie. Ze względu na problematykę polityczno-społeczną oraz wizjonerstwo i pasję demaskatorską dzieło porównuje się do Wesela Stanisława Wyspiańskiego i Nie-Boskiej komedii Zygmunta Krasińskiego. Znalazły się w Szewcach w syntetycznym skrócie główne wątki twórczości literackiej Witkacego: zanik indywidualności, zmierzch cywilizacji i sztuki, walka płci, tajemnica istnienia, nuda metafizyczno-egzystencjalna, a wszystko podlano groteskowym sosem. Nowatorstwo formalne i zacięcie profetyczne czynią z Szewców tekst uniwersalny – aktualny w każdym momencie historii, również dzisiaj. Szewcy, reprezentanci mas plebejskich, zamknięci w swoim warsztacie, przygotowują rewolucję pod przewodnictwem majstra Sajetana Tempego. Odnoszą zwycięstwo, ale kolejne przewroty polityczne, które odwracają bieg wydarzeń (pucz faszystowski, kontrpucz organizacji Dziarskich Chłopców, wreszcie przewrót plebejsko-populistyczny), sprawiają, że w krzywym zwierciadle obserwujemy mechanizm pożerania własnych dzieci przez rewolucję. Bezlitosna, pesymistyczna diagnoza świata polityki i historii, podana jednak w humorystycznym, groteskowym wydaniu. Wartość i przesłanie dramatu świetnie ujął Konstanty Puzyna: „Teraz, uwolnione z pęt Czystej Formy, buchnie to, co Witkacy ma naprawdę do powiedzenia: wściekła, ekspresjonistyczna groteska polityczno-społeczna, połączona z katastroficznym traktatem i – krzywym oczywiście – zwierciadłem obyczajów”. Witkacy uczy dystansu, każe śmiać się bohaterom, ale również widzom. Ironiczny dystans do świata czyni go łatwiejszym do przyjęcia, nawet w jego katastroficznej i absurdalnej odsłonie. Dzisiaj, w świecie konsumpcjonizmu, moralnego relatywizmu, wszechmocy mediów i rodzących się totalitaryzmów, Szewcy brzmią swojsko i znajomo. W opracowaniu tekstu wykorzystano fragmenty powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza Pożegnanie jesieni i Nienasycenie.

Organizator: Teatr Polski we Wrocławiu

Występują

Jakub Grębski

Andrzej Gałła

Stanisław Melski

Marcin Piejaś

Beata Śliwińska

więcej+

Realizacja

opracowanie tekstu i reżyseria: STANISŁAW MELSKI scenografia i kostiumy: MARIANNA SYSKA opracowanie muzyczne i kompozycje: IZABELA KURIATA-MATUSZEWSKA i PIOTR MATUSZEWSKI choreografia: ARKADIUSZ BUSZKO światło: DARIUSZ BARTOŁD i MIKOŁAJ PŁYWACZ wideo: MIKOŁAJ PŁYWACZ

Opinie naszych Widzów

(5)

10/10

Świetnie wyreżyserowane przedstawienia i zaadoptowane do dzisiejszej rzeczywistości z autentycznym zakończeniem. Czy już uczymy się języka mandaryńskiego. Ogromny hołd dla Witkacego z przewidywalnym proroctwem na dzień dzisiejszy. Dzięki za wrażenia.

er.....@ho...il.com | 27.11.2023

10/10

Dobra sztuka, z super grą akutorska. Dużo analogii zarówno do książki jak i współczesnej sytuacji społecznej.

al.....@gm...il.com | 26.11.2023

10/10

Bardzo ciekawa sztuka, niesamowicie wyreżyserowana przez Stanisława Melskiego. 11.02 udało nam się również przeżyć na żywo benefis twórczości pana Stanisława - imponujące wydarzenie.

wi.....@gm...il.com | 12.02.2023

10/10

bardzo dobre przedtsawienie

ar.....@....pl | 15.11.2022

6/10

Za bardzo krzyczeli i nie można było zrozumieć dialogów. Generalnie nudne bardzo. Nie podobało nam się.

ma.....@gm...il.com | 30.10.2023

Zwiastuny

Adres i dojazd

Teatr Polski we Wrocławiu, Scena na Świebodzkim

pl. Orląt Lwowskich 20c, Wrocław

Szewcy

Wrocław, Teatr Polski we Wrocławiu

sb., 13.04

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!