Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Wrocław
Impart Centrum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

"Ogrody Hiszpanii" - muzyczny spektakl Flamenco

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Siedem historii okrutnych

"Siedem historii okrutnych" w reżyserii Justyny Wielgus i dramaturgii Justyny Lipko-Koniecznej to spektakl o relacjach ludzko-zwierzęcych, w których zwierzęta stają się równorzędnymi bohaterami opowieści. W tym przedstawieniu średniowieczny moralitet spotyka się z kinem moralnego niepokoju, dzieci kwiaty celebrują wolność i dokonują eksperymentów na nieludzkich istotach, Goya spotyka się z Pigcassem i w nowy sposób patrzy na swoje obrazy wykorzystujące wizerunki zwierząt, Święty Guinefort – pies rasy wyżeł czczony od XIII wieku w okolicach francuskiej miejscowości Villars-les-Dombes spotyka się z Georgem Bernardem Shaw - autorem Pigmaliona, by podyskutować o eugenicznych poglądach pisarza, w tym spektaklu krowy dokonują aktów odwagi i przekraczają granice. Wszystkie te historie łączy w jedno ikona kina, nazywana filmowym zwierzakiem, obrończyni zwierząt wspaniała Brigitte Bardot. Spektakl powstał z inspiracji książką Sunaury Taylor "Bydlęce brzemię. Wyzwolenie ludzi z niepełnosprawnością i zwierząt". Premiera "Siedmiu historii okrutnych" jest częścią międzynarodowego programu Pokaż język. Bardzo prosimy o punktualność, osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone! Spektakl rekomendowany osobom widzowskim od 16. roku życia Spektakl trwa 180 minut. Organizator: Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 Partner wydarzenia: TR Warszawa Trigger warming: drastyczne sceny, głośne, gwałtowne dźwięki

Czas trwania: 180 minut

Organizator: Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21

Występują

Reżyseria: Justyna Wielgus Dramaturgia: Justyna Lipko-Konieczna scenografia i kostiumy: Wisła Nicieja reżyseria wideo: Wojtek Kaniewski muzyka: Zoi Michailova reżyseria światła: Sebastian Klim produkcja: Paulina Uryszek
więcej+

Realizacja

Teresa Foks Daniel Kotowski Daniel Krajewski Maja Kowalczyk Ania Nowak Kamil Studnicki Aleksandra Skotarek Piotr Sakowski Hela Urbańska
więcej+

Opinie naszych Widzów

(10)

10/10

wyjatkowy, wuybitne spektakl
więcej+

ol.....@gm...il.com | 8.04.2024

10/10

Już czuję, że ten spektakl coś we mnie zmienił. W trakcie spektaklu nie widziałem świata poza nim, po nie umiałem wypowiedzieć słowa, a dzisiaj nie umiem przestać o nim mówić.
więcej+

sz.....@gm...il.com | 27.03.2024

10/10

Cudowny spektakl, bardzo płakałam i polecam z całego serducha🥹
więcej+

pd.....@....pl | 27.03.2024

10/10

Wybitny spektakl
więcej+

ak.....@....pl | 26.03.2024

10/10

Sensualna tragi-komedia, podczas której znienawidzisz ludzi. W trakcie spektaklu miałam wiele refleksji, najbadziej utkwiła mi: czy warto dokonywać postępów w nauce, jeśli robi się to za wszelką cenę i po trupach? Czy warto poprawić jakość życia milionów osób, jeśli w tym celu miliony zwierząt mają umrzeć? Czy warto dawać ludziom kremy z filtrem, które ochronią ich przed słońcem, jeśli testujemy je na szczurach, które myślą i czują, a my wyrzucamy jeden po drugim do kosza? Spektakl jest pełen podobnych dylematów moralnych, przez co trudno go przetrawić. Na codzień zdajemy sobie przecież sprawę z tego, że nasz kotlet zrobiony jest ze zwierzęcia, które uwielbiało się przytulać, ale spychamy podobne myśli jak najdalej od świadomości. Poza tym przedstawienie jest pełne humoru, czasem okrutnego, który pokazuje świetną grę aktorską całej obsady, jest genialny, ale zasiewa też niepokój i myśli: „czy rozważając taki temat powinnam się śmiać?”. Historia Mike’a i Olsena wzbudziła wiele emocji, po zakończeniu spektaklu słyszałam w tłumie pytania: „Czy powinien zabić koguta?”, „Czy gdyby przyszyć kurze odciętą głowę, nadal by żyła?”. Zastanawiałam się, czy taką relację można by było nazwać przyjaźnią. W odpowiedzi znalazł mnie cytat Junga „Tam, gdzie najważniejsza jest żądza władzy, nie ma miłości”. Myślę, że kultura patriarchatu oprócz konkretnych poglądów na role kobiet i mężczyzn daje nam jeszcze co najmniej jedną bonusową cechę - brak miłości do wszystkiego, co nie jest człowiekiem, a ona mogłaby wiele naprawić. Jeśli chodzi o formalności, przestrzeń przedstawienia była świetnie dostosowana do wszystkich potrzeb. Tłumaczenie na PJM, napisy, ale co najważniejsze dla mojej nadwrażliwości na bodźce - delikatne, otulające światła (ale nie usypiające!), jednolite białe zasłony, wysoki sufit. Jedyny trigger warning sensoryczny to dźwięki i nie chodzi tylko o głośne i nagłe wystrzały, ale też kwestie aktorów obfite w odgłosy zwierzęce, mlaskania itp. Dałam radę je wytrzymać i wiem, że były ważne dla spektaklu, ale daję znać, że nie dla każdego widza będą odpowiednie. Natomiast wisienką na torcie była gra aktorska Heleny Urbańskiej i Kamila Studnickiego.
więcej+

ka.....@gm...il.com | 26.03.2024

10/10

Bardzo dobry i bardzo trudny spektakl. Historie rzeczywiście okrutne
więcej+

Oz.....@....pl | 25.03.2024

10/10

Rewelacyjny spektakl, wybitny Daniel Kotowski, balans między humorem a okrucieństwem.
więcej+

pa.....@....pl | 24.03.2024

10/10

Bardzo wciągający mimo długości trwania. Brawa za grę aktorska i przykucie uwagi.
więcej+

ak.....@....pl | 23.03.2024

10/10

Fenomenalny spektakl
więcej+

m......@....pl | 23.03.2024

9/10

Przedstawienie bardzo mi się podobało, ale dużo rzeczy dzieje się na niskim planie (na ziemi), przez co widoczność jest ograniczona i słabo widać. Polecam usiąść w pierwszym rzędzie.
więcej+

a......@pr...il.com | 28.03.2024

Adres i dojazd

TR Warszawa, Scena Główna

ul. Marszałkowska 8, Warszawa

Siedem historii okrutnych

Warszawa, TR Warszawa

śr., 22.05

18:00

od 60 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 22.05 godz. 16:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!