Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

Kalyani

Warszawa
Teatr Palladium

To Wiem Na Pewno

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

48 URODZINY TEDE - JASTARNIA - WEJŚCIE 49 || 48 H NA 48 NUMERÓW / DWA KONCERTY / PIANA PARTY

Jastarnia
Wejście 49 Jastarnia

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Hip Hop Festival Poznań 2024

Poznań
Malta

Mów mi Italiano!

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Jelenia Góra
Jeleniogórskie Centrum Kultury

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Sopot

Sopot
Sheraton Sopot Hotel

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Vivacity - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

ADAM

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Łóżko pełne cudzoziemców

Kraków
Kino Kijów

Nic nie gra

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Szalone nożyczki

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

VSJF: Natalia Szczypuła & Vertigo Band

Wrocław
Hala Stulecia

Narzeczony mojej żony

Kraków
Teatr Praska 52

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

RAPEFLOWER, reż. Hana Umeda

8.81
(16 ocen)
Ile trwa odzyskanie zgwałconego ciała? Rok? Dwa? Osiemnaście? Kilka pokoleń? Jak ustanawia się ciało po doświadczeniu gwałtu? Jak zmienia się jego seksualność? Stosunek do miłości? Jakimi metodami ciało i psychika radzą sobie z tym doświadczeniem? Co robią, żeby utrzymać się przy życiu? Identyfikując się jako przetrwanki, często milczymy. Nie chcemy, aby na nasze żywe ciała była projektowana figura ofiary. Nie chcąc stawać się obiektami litości, stajemy się niewidzialne. Unikając konfrontacji z doświadczeniem gwałtu skazujemy się na przymus powtarzania traumatycznej sytuacji lub jej aspektów w poszukiwaniu utraconej kontroli. Jak uczciwie mówić o gwałcie? Jak umiejscowić własne doświadczenie pomiędzy tabuizacją a pornografizacją tego tematu? RAPEFLOWER to śledztwo przeprowadzane na terenie własnego ciała. To w ciele, a nie w dyskursie, doświadczenie przemocy seksualnej —zarówno to własne, odziedziczone i wyuczone — przeplata się ze strategiami obronnymi i strategiami przetrwania. To opowieść o gwałcie rozumianym jako stan, a nie tylko pojedyncze zdarzenie. Lukrecja z rzymskiej legendy po doświadczeniu gwałtu ze strony Sekstusa Tarkwiniusza popełnia samobójstwo, stając się w ten sposób na wieki przykładem kobiecej cnoty, choć dziś jej śmierć możnaby interpretować jako konsekwencję PTSD. Jednak barokowa malarka, która wielokrotnie przedstawiała Lukrecję w swoich obrazach, Artemisia Gentieleschi, przepracowała własną traumę gwałtu właśnie poprzez twórczość artystyczną, stając się jedną z pierwszych uznanych malarek w europejskiej historii sztuki. Czy scena, na której wystawiam na widok publiczny swoje zgwałcone ciało, zabieram głos we własnym imieniu, ucieleśniając jednocześnie doświadczenia przemocy seksualnej pokoleń tancerek, może stać się przestrzenią emancypacji i uzdrowienia? UWAGA: Spektakl podejmuje temat gwałtu i przemocy seksualnej. Rekomendowany dla widzów powyżej 18 roku życia. W spektaklu występuje nagość. Pętla indukcyjna dostępna podczas spektaklu. W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe.

Czas trwania: 60 minut

Realizacja

Koncepcja, reżyseria, choreografia, tekst, performance: Hana Umeda Dramaturgia, współpraca nad tekstem: Weronika Murek Wideo: Martyna Miller Muzyka: Olga Mysłowska Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński Współpraca przy spektaklu/Outside eye: Joanna Nuckowska Produkcja: Olga Kozińska Zdjęcia promocyjne: Caroline Grzelak | ART FACES Research do spektaklu prowadzony był w ramach programu „SoDA” MA w ramach HZT Berlin, Univeristy of Arts Berlin & Ernst Busch Academy of Dramatic Arts Berlin oraz w ramach rezydencji „Thinking Through the Museum”, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Spektakl RAPEFLOWER Hany Umedy jest projektem wybranym w Open Callu na spektakle w 2024 roku.

Opinie naszych Widzów

(3)

10/10

Poruszające, oryginalne,odważne przedstawienie

ka.....@....pl | 10.06.2024

10/10

Rapeflower poruszył mnie na wskroś. Czułam i ból i dyskomfort, Podziwiałam siłę, jaka biła z niegdyś zranionego, a teraz odzyskanego ciała. Bardzo podoba mi się bezpośredniość, jasne komunikaty na tle symbolicznych tańców, obrazów, pieśni.

ju.....@gm...il.com | 22.04.2024

8/10

Mocny, intymny, poruszający, odważny. Warto zostać na spotkanie z autorkami.

Uc.....@gm...il.com | 21.04.2024

Adres i dojazd

Komuna Warszawa

ul. Emilii Plater 31, Warszawa

RAPEFLOWER, reż. Hana Umeda

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!