Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Bitwa o Broadway

Chorzów
Chorzowskie Centrum Kultury

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kto chce być Żydem?

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

„Toksyczni ludzie” – spotkanie z dr psychologii Ewą Woydyłło-Osiatyńską

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Lutosławski - Hesitant – Direct

Koncert Wiolonczelowy Witolda Lutosławskiego w wersji kameralnej opracowanej przez Cezarego Duchnowskiego na zespół i elektronikę w wykonaniu najwybitniejszych wiolonczelistów najmłodszej generacji przygotowujących się do startu w Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelistów im. W.Lutosławskiego (2022) oraz improwizowana kompozycja zbiorowa inspirowana motywami Koncertu - drugie wykonanie w Polsce. Kwadrofonik - Zespół powstał w 2005 z połączenia Lutosławski Piano Duo oraz duetu perkusistów Hob-beats Duo[1]. Wszyscy członkowie zespołu są absolwentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wykonują utwory pisane na skład perkusyjno-fortepianowy pisane przez współczesnych kompozytorów XX wieku: Bartóka, Crumba, Berio. Drugą równie ważną częścią działań zespołu jest wykonywanie utworów własnej kompozycji. Muzycy skupiają się na poszukiwaniach nowych brzmień i źródeł inspiracji. Fortepiany prowadzą dialog z instrumentami perkusyjnymi, zamieniają się rolami – fortepiany stają się instrumentami perkusyjnymi, a instrumenty perkusyjne przejmują funkcję instrumentów melodycznych. Koncerty zespołu mają formę opowieści dźwiękami. Jednym ze źródeł z których czerpie zespół jest muzyka ludowa. Chain Ensemble – orkiestra kameralna tworzona pod patronatem Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego, koncentrująca się na graniu nowej muzyki na najwyższym światowym poziomie – jest projektem o ogromnym potencjale artystycznym i edukacyjnym. Zbiera grupę pełnych energii, kreatywnych muzyków o dużym doświadczeniu, skupionych na pragnieniu tworzenia znaczących muzycznych wydarzeń artystycznych w kraju. Filarem pracy zespołu są działania edukacyjne, realizowane poprzez włączanie do wspólnego muzykowania najzdolniejszej młodzieży, poprzez organizację warsztatów muzycznych. Chain Ensemble pracuje również nad stworzeniem nowej formuły koncertu, w której ramach bliższy będzie kontakt wykonawców i publiczności. Zespół adresuje swoje produkcje przede wszystkim do młodej generacji odbiorców, chcąc otworzyć ją na obiór najnowszej muzyki artystycznej. Ideą towarzyszącą powstaniu Chain Ensemble jest przywrócenie zainteresowania słuchaczy muzyką artystyczną tworzoną w obecnym czasie. Słowa „przywrócenie” używamy w sposób świadomy, gdyż zainteresowanie to z wielu powodów zanikło w przeciągu XX wieku, a programy koncertowe zdominowała muzyka poprzednich epok. Obserwujemy zjawisko utożsamiania muzyki „klasycznej” z muzyką wieków minionych oraz poszukiwania skojarzeń dla hasła „muzyka współczesna” w muzyce rozrywkowej czy wywodzącej się z nurtu amatorskiego. Zjawisko to powodowane jest między innymi brakiem należytego akcentowania wartości i znaczenia muzyki dla rozwoju człowieka na wszystkich szczeblach edukacji. Wychodząc naprzeciw młodym słuchaczom, wykonawcom oraz twórcom, chcielibyśmy wypełnić powstającą lukę i powołać do życia projekt-zespół, który w niedługim czasie może stać się adwokatem nowej muzyki w Polsce i jej ambasadorem za granicą oraz poprzez swoją wielotorową działalność edukacyjną i koncertową przywróci muzykę naszego czasu szerszemu gronu odbiorców. Andrzej Bauer - wiolonczelista, dyrygent, pedagog, animator wydarzeń artystycznych, założyciel Warszawskiej Grupy Cellonet i Chain Ensemble. Jest laureatem konkursów muzycznych: im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu (I nagroda, 1983), „Praska Wiosna” (III nagroda, 1989), Międzynarodowego Konkursu ARD w Monachium (I nagroda, 1992). W 1989 otrzymał nagrodę Parlamentu Europejskiego i Rady Europy. Artysta dokonał rejestracji archiwalnych dla Polskiego Radia oraz wielu zagranicznych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych (BBC, ORTF, Norddeutscher Rundfunk, Südwestfunk, Bayerischer Rundfunk). Pierwsza jego płyta, nagrana dla wytwórni Koch/Schwann, zawierająca m.in. utwory Franza Schuberta, Johannesa Brahmsa i Roberta Schumanna, została wyróżniona Nagrodą Niemieckiej Krytyki Płytowej. Na kolejnych płytach kompaktowych utrwalił utwory Dymitra Szostakowicza, Sergiusza Prokofiewa i Igora Strawińskiego (Koch), Lila - Koncert na skrzypce, wiolonczelę i orkiestrę Konstantego Regameya (Swiss Radio International), Koncert wiolonczelowy Witolda Lutosławskiego (Naxos) oraz 6 Suit na wiolonczelę solo Johanna Sebastiana Bacha (CD Accord) – za ten krążek artysta otrzymał nagrodę polskiej Akademii Fonograficznej – „Fryderyk 2000”. Koncert realizowany w ramach cyklu „Scena Muzyki Nowej” organizowanego przez Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego we współpracy z Nowym Teatrem. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa oraz Austriackie Forum Kultury.

Czas trwania: 90 minut

Występują

Kwadrofonik: Magdalena Kordylasińska - perkusja Piotr Maślanka - perkusja Emilia Sitarz - fortepian Bartłomiej Wąsik - fortepian Cezary Duchnowski - komputer Andrzej Bauer - wiolonczela Maria Leszczyńska - wiolonczela Gustaw Bafeltowski – wiolonczela Ewa Guziołek - Tubelewicz - projekcja dźwięku
więcej+

Lutosławski - Hesitant – Direct

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!