Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Poznań
Aula ARTIS

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Kto chce być Żydem?

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

„Toksyczni ludzie” – spotkanie z dr psychologii Ewą Woydyłło-Osiatyńską

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Bezpieczne miejsce

9.33
(3 oceny)
Patrzy na okno nad stołem. Podzielone na dwanaście części. Na tym oknie kończy się jego świat. Wyobraża sobie, że jeśli je otworzy, to zobaczy przed sobą mur. Patrzy w okno. Stąd niczego nie widać. Wspina się na stół, klęczy na nim. Patrzy przez kratkę szybek. Nadal nic nie widać. Zbliża twarz do szyby. Coraz bliżej… Słowa te wypowiada główny bohater spektaklu, Adam, siedząc ze swoją partnerką sceniczną, Kingą, przodem do widzów. O kim mówi? O sobie czy o kimś innym? A może o nas wszystkich, siedzących na widowni? Aktor i aktorka patrzą nie tylko w okno, ale i na nas, przenikając wzrokiem czwartą ścianę. Czy nas widzą, czy jesteśmy bohaterami ich monologów? Warto sprawdzić. Debiutancki spektakl Tomasza Fryzła wywołał niemałe poruszenie podczas 13. edycji Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia. Zarówno krytycy, jak i widzowie podkreślali niezwykłą szczerość i intymność rozmowy prowadzonej z nami przez dwójkę młodych bohaterów tego niezwykle inteligentnie i ascetycznie napisanego tekstu. Wystarczy go zresztą posłuchać, wczuć się w jego rytm i na własnej skórze poczuć, jak w interpretacji Kingi Bobkowskiej oraz Adama Borysowicza zamienia się w poezję. I zabiera nas w… bezpieczne miejsce. Gdzie się ono znajduje? Trudno powiedzieć, bo zależy to od konkretnego człowieka i jego świata, ale jednego można być pewnym: przez godzinę trwania spektaklu w reżyserii Fryzła, owo bezpieczne miejsce to właśnie teatr, na widowni którego człowiek się znajduje. Tomasz Fryzeł należy do najciekawszych reżyserów młodego pokolenia. Robi teatr mądry, przemyślany, niespieszny, zgłębiając nurtujące go (oraz jego pokolenie) problemy z tożsamością, wyobcowaniem, lękiem przed sobą, innym człowiekiem czy światem, wreszcie brakiem poczucia bezpieczeństwa. Jak się okazuje, potrafi w swoim teatrze znaleźć wspólny język z każdym – życie boli przecież tak samo, bez względu na wiek. _______________________ W spektaklu wykorzystano cytaty z następujących utworów literackich: Józef Tischner, Ludzie z Kryjówek Cormac McCarthy, Droga Tove Jansson, O Filifionce, która wierzyła w katastrofy Stanisław Barańczak, Mieszkać Józef Czechowicz, Na wsi Georges Pèrec, Człowiek, który śpi K. K. Baczyński, Pożegnanie żałosnego strzelca Jacek Baczak, Zapiski z nocnych dyżurów H. P. Lovecraft, Coś na progu Gabriel Márquez, Miłość w czasach zarazy Tadeusz Różewicz, Widzę szalonych Tadeusz Różewicz, Rozebrany C. K. Norwid, Czarne Kwiaty Jarosław Iwaszkiewicz, Tatarak Charles Baudelaire, Łabędź Søren Kierkegaard, Albo-albo Milan Kundera, Nieznośna lekkość bytu Bruno Schulz, Sanatorium pod klepsydrą Tove Jansson, Kometa nad Doliną Muminków Stanisław Barańczak, Każdy z nas ma schronienie Karl Ove Knausgård, Moja walka

Czas trwania: 60 minut

Występują

Realizacja

REŻYSERIA: Tomasz Fryzeł TEKST I DRAMATURGIA: Piotr Froń MUZYKA: Michał Lazar INSPICJENTKA: Monika Weis PRODUKCJA: Teatr Łaźnia Nowa
więcej+

Opinie naszych Widzów

(1)

10/10

Kompletnie nie spodziewałam się takiej formy spektaklu. Jestem szczerze i bardzo pozytywnie zaskoczona. Polecam każdemu, szczególnie w zimowy i mroźny wieczór.
więcej+

Zu.....@gm...il.com | 15.01.2024

Bezpieczne miejsce

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!