Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Pilot i Mały Książę. Cyber musical.

Katowice
Miasto ogrodów

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Brzeszcze
Ośrodek Kultury w Brzeszczach

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Ojciec

Warszawa
Teatr Ateneum

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

TAJEMNICZY OGRÓD

Warszawa
Teatr Lalka

Sposób na Alcybiadesa

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Hair

Warszawa
Scena Relax

Musicalowy Pamiętnik - THE BEST OF

Warszawa
Teatr WAM

Boeing Boeing SYLWESTER Z KOMEDIĄ

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Kalisz
Uniwersytet Kaliski, Aula Collegium Novum

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Fru-Fru

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu
W maju 2024 roku minęło dwieście lat od pierwszego wykonania IX Symfonii Ludwiga van Beethovena. Niewiele brakowało, by prawykonanie bodaj najsłynniejszego dzieła kompozytora odbyło się w Londynie, nie zaś w Wiedniu, do którego w roku 1792 przeniósł się na stałe z rodzinnego Bonn. W końcu jednak „ostatni żyjący duch muzyki niemieckiej” uległ namowom przyjaciół i – po zaledwie dwóch próbach w pełnym składzie – dzieło zabrzmiało w Wiedniu w wykonaniu orkiestry złożonej z profesjonalistów i amatorów, chóru i solistów. Choć recenzenci wskazywali na niedoskonałości tej pierwszej interpretacji, to publiczność przyjęła nową symfonię wielkim aplauzem, którego niestety nie mógł usłyszeć Beethoven – niemal zupełnie już głuchy w tym czasie. Dopiero odwrócony przez jedną z solistek przodem do publiczności mógł doświadczyć feerii zachwytu wyrażanej przez rozentuzjazmowanych słuchaczy. Shillerowski tekst Ody do radości, który rozbrzmiewa w finałowej części, inspirował Beethovena od wczesnej młodości. Pierwsze plany jego umuzycznienia kompozytor zaczął snuć jeszcze w Bonn, jednak na ich realizację zdecydował się dopiero w swym późnym dziele. Jakby miał świadomość, że poetycka wizja braterstwa w dążeniu do radości i szczęścia wymaga doskonałości formy i dojrzałości języka muzycznego. Wyłaniające się z kwintowych współbrzmień początkowe Allegro, pełne witalności Scherzo w tempie Vivace i kontrastujące z nim liryczne Andante stanowią pełną wyrazu drogę ku podsumowującej całość rozbudowanej części ostatniej. To w niej z dialogu instrumentów orkiestrowych wyłania się przejmujący i uniwersalny w swym przesłaniu śpiew solistów i chóru. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM Ludwig van Beethoven – IX Symfonia d-moll op. 125 Allegro ma non troppo e un poco maestoso Scherzo. Molto vivace – Presto Adagio molto e cantabile Presto – Allegro assai; Allegro assai vivace (Alla marcia); Andante maestoso – Adagio ma non troppo, ma divoto; Allegro energico, sempre ben marcato – Allegro ma non tanto – Prestissimo 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - -- - -

Czas trwania: 85 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

GABRIELA KAMIŃSKA - SOPRAN MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA - MEZZOSOPRAN RAFAŁ BARTMIŃSKI - TENOR ROBERT GIERLACH - BARYTON ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CHÓR KAMERALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ JAKUB SZAFRAŃSKI - PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO RENATA SZCZYPIOR - PRZYGOTOWANIE CHÓRU KAMERALNEGO DAWID - RUNTZ DYRYGENT

Adres i dojazd

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego,

ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

IX SYMFONIA D-MOLL OP. 125 / LUDWIG VAN BEETHOVEN

Warszawa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Warszawa,

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

pt., 13.12

19:00

od 65 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 13.12 godz. 18:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!