Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Ostrzeszów
Ostrzeszowskie Centrum Kultury

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Kalisz
Uniwersytet Kaliski, Aula Collegium Novum

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Hair

Warszawa
Scena Relax

Nowy wspaniały świat

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

IX SYMFONIA D-MOLL OP. 125 / LUDWIG VAN BEETHOVEN

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

FREESTYLE HEROES | Gdańsk/Sopot | Ergo Arena

Gdańsk
Ergo Arena Gdańsk

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Dziady

Kraków
Teatr Współczesny w Krakowie

Bach to the street

Łódź
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

Powiedz TAK!

Sobótka
Ślężański Ośrodek Kultury

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pilot i Mały Książę. Cyber musical.

Katowice
Miasto ogrodów

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

SPEKTAKL W WERSJI REŻYSERSKIEJ „Ceremonia niewinności poszła na dno” – ten złowieszczy cytat ze słynnego wiersza The Second Coming irlandzkiego poety Williama Butlera Yeatsa otwiera drugi akt opery The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby) Benjamina Brittena, stanowiąc poniekąd klucz do jej interpretacji. Libretto dzieła zostało oparte na pełnej niedopowiedzeń i symboli noweli Henry’ego Jamesa. Nowa guwernantka przybywa do rezydencji Bly, by objąć opieką osierocone rodzeństwo – Miles’a i Florę. Czy jednak ma szansę uchronić je przed mocą upiorów zamieszkujących domostwo? Jakie tajemnice skrywa rodzeństwo? Jaką rolę w ich historii odgrywa nieżyjący już kamerdyner Peter Quint i poprzednia nauczycielka panna Jessel? Atmosferę grozy podkreśla genialne wykorzystanie orkiestry złożonej z zaledwie trzynastu instrumentów oraz wyrafinowana muzyczna forma utworu. Otwierający dzieło prolog pełni funkcję tematu, a następujące po nim krótkie sceny są poprzedzone jego kolejnymi wariacjami. Tytułowe dokręcanie śruby odzwierciedla także struktura harmoniczna dzieła. Wraz z rozwojem wydarzeń odbiorca zanurza się coraz głębiej w tym, co nieuniknione, a ukryte w dziele Brittena autobiograficzne aluzje pobudzają do refleksji o dojrzewaniu, sile pożądania i ludzkiej naturze. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 120 minut

Organizator: Polska Opera Królewska (więcej wydarzeń organizatora)

Występują

GOVERNESS - ANNA WOLFINGER FLORA - JULITA MIROSŁAWSKA MILES - JAKUB FOLTAK QUINT - RAFAŁ ŻUREK GROSE - ANETA ŁUKASZEWICZ JESSEL - ALEKSANDRA KLIMCZAK LORD (TANCERZ) - GIEORGIJ PUCHALSKI DZIECI ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENTKA -LILIANNA KRYCH

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - LILIANNA KRYCH REŻYSERIA, SCENOGRAFIA, WIZUALIZACJE - KAMILA SIWIŃSKA KOSTIUMY, REŻYSERIA ŚWIATŁA, WSPÓŁPRACA SCENOGRAFICZNA- AGATA SKWARCZYŃSKA CHOREOGRAFIA, RUCH SCENICZNY - GIEORGIJ PUCHALSKI LALEK - KATARZYNA PIETRZYKOWSKA KONSULTACJE ANIMACJI LALEK - PIOTR MICHALCZUK REALIZACJA ŚWIATŁA - PIOTR RUDZKI ASYSTENT DYRYGENTKI - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERKI - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA ASYSTENTKA SCENOGRAFKI - ANNA ROGÓŻ INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(7)

10/10

Bardzo dobre wydarzenie. Piękna gra oraz wspaniałe śpiewy arii.

st.....@gm...il.com | 3.11.2022

10/10

WSPANIAŁA OPERA

kr.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Wybitne dzieło, świetni wykonawcy.

ts.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Dokręcanie śruby (co za tytuł dla opery, równie dobry byłby Wzmacnianie niepokoju). Premiera w Polskiej Operze Królewskiej. Nie lubię muzyki atonalnej i nie chciałbym jej słuchać w domu ale w kombinacji z dziś opowiedzianą historią, zdarzył się prawdziwy cud, było genialnie. Historia trochę jak z dziewiętnastowiecznego opowiadania grozy. Młodziutka Guwernantka zostaje zatrudniona do opieki nad dwojgiem rodzeństwa Florą i Milsem. Inne ważne postacie spektaklu to stara gospodyni Grose i dwa duchy: dawnego kamerdynera i poprzedniej guwernantki (są bardzo złe). Pięknie plastycznie, światło, projekcja na przezroczystych ekranach, filmowe zwielokrotnianie postaci, dużo krwawej czerwieni. Mimo że znałem historię, wiedziałem co, kto, kiedy i z kim to skutecznie podkręcono moją śrubę emocji. Wszystko było na pograniczu prawdy, snu, fantazji. Lęki i postacie ze snu nie znikały po przebudzeniu:) rozgaszczały się z tej strony lustra i było coraz straszniej. Muzyka i śpiew potęgowały w każdej następnej scenie strach. Teatr jak zwykle piękny w Łazienkach, w Starej Oranżerii. Sala pełna w 80%. Miałem bardzo dobre miejsca 3 rząd po środku. Słyszalność i selektywność dźwięków taka jaką lubię. Kontakt wzrokowy że śpiewakami. Nie było owacji na stojąco ale oklaski, okrzyki i tupanie trwało uczciwe 10 minut. Warto zobaczyć.

ad.....@he...ka.com | 23.10.2022

10/10

Wspaniała opera, zachwycająca muzyka i śpiew oraz dekoracje sceniczne, doskonale dopasowane do treści - mrocznej, tajemniczej i zagadkowej, pozwalającej na różną interpretację dzieła.

h......@up...ta.pl | 23.10.2022

10/10

Dla mnie (i nie tylko): bomba!

to.....@....pl | 23.10.2022

10/10

Jak zawsze spektakl na najwyższym poziomie muzycznym oraz inscenizacyjnym.

1p.....@gm...il.com | 23.10.2022

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii

ul. Agrykola 1, Warszawa

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

dzisiaj

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

jutro

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!