Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

VIVACITY - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

MITCH & MITCH

Warszawa
Komuna Warszawa

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Lędziny
Sala Widowiskowa Piast

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Smykofonia na Grochowskiej "Muzyczne podróże małe i duże" - grupa wiekowa 2-5 lat

Warszawa
Sinfonia Varsovia

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

SAN CASIMIRO, RÈ DI POLONIA / ALESSANDRO SCARLATTI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

SCHÖNBERG – SCHUBERT

Warszawa
Zamek Królewski w Warszawie

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu
Punkowa energia we wściekle wykrzyczanym, wyśpiewanym i dowcipnym spektaklu, czerpiącym inspiracje z popkultury i malarstwa. To ciąg scen teatru w teatrze, w którym scenografia powstaje na oczach widzów, a wszystko zmierza do zaskakującego finału. Reżyser Marcin Liber dał upust swojej wyobraźni i pozwolił wyszaleć się dwunastu aktorom, wcielającym się w barwne i wyraziste postaci. Marat/Sade to tragikomiczna opowieść o uniwersalnych mechanizmach rządzących naszym światem, a wciąż aktualne pozostaje pytanie: „Maracie, co się stało z naszą rewolucją?". Spektakl Marat/Sade powstał na podstawie dramatu Petera Weissa zatytułowanego Męczeństwo i śmierć Jean Paul Marata przedstawione przez zespół aktorski przytułku w Charenton pod kierownictwem Pana de Sade. Marat/Sade to słynna sztuka, grana od Berlina po Nowy Jork, wystawiana m.in. na Broadwayu i nagrodzona prestiżowymi nagrodami Tony. Peter Brook wyreżyserował na jej podstawie nie tylko spektakl teatralny, ale też filmowy musical. Jakie spojrzenie na ten szalony i wciąż aktualny tekst zaproponuje Marcin Liber? Spektakl na podstawie dramatu Petera Weissa zdecydował się wystawić z trzech powodów – dlatego że opowiada o śmierci, o rewolucji i o teatrze. – Posługujemy się skrótem Marat/Sade, bo w spektaklu ważną rolę odgrywa tych dwóch bohaterów i dialog, jaki między sobą prowadzą. Marat jest opętany ideą rewolucji, a markiz sceptycznie podchodzi do poczynań ludzkości. Dramat Petera Weissa powstał w latach 60., rewolucja była więc prosta w interpretacji –sztuka opowiadała o kompromitacji systemu komunistycznego oraz o wojnie w Wietnamie – mówi Marcin Liber. I dodaje, że postanowił pozostawić dla widzów przestrzeń interpretacyjną tak, żeby sami zdecydowali, przez pryzmat której rewolucji będą czytać ten tekst. – Marat/Sade to uniwersalna opowieść o mechanizmach, jakie pojawiają się w jej trakcie, niezależnie od tego, czy jest to rewolucja francuska, październikowa czy krwawa rewolucja Czerwonych Khmerów albo inne przewroty, które znamy z historii – podkreśla reżyser spektaklu.

Czas trwania: 130 minut

Organizator: Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich

Występują

Realizacja

reżyseria Marcin Liber współpraca dramaturgiczna Michał Kmiecik scenografia, kostiumy, światło Mirek Kaczmarek muzyka Tomasz Leszczyński ruch sceniczny Hashimotowiksa (Katarzyna Kulmińska, Paulina Jaksim) inspicjentka Katarzyna Krajewit realizacja dźwięku Kacper Dubicki/Piotr Postemski realizacja światła Janusz Kaźmierski realizacja video Przemysław Pogiernicki /Agnieszka Piesiewicz tłumaczenie Andrzej Wirth

Opinie naszych Widzów

(2)

10/10

Daje do myślenia i prowokuje do dyskusji. Pierwszorzędna gra aktorów.

mo.....@gm...il.com | 17.05.2023

10/10

POLECAM- kontrowersyjny zaskakujący i trzymający w napięciu spektakl

kr.....@gm...il.com | 15.05.2023

Adres i dojazd

Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich, Duża Scena

ul. Rzeźnicza 12, Wrocław

Marat/Sade

Wrocław, Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich

pt., 11.10

19:15

od 49 zł

dostępne miejsca

sb., 12.10

19:15

od 49 zł

dostępne miejsca

nd., 13.10

18:15

od 49 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 13.10 godz. 17:15

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!