Justyna Sobczyk - zdjęcie

Justyna Sobczyk

10,0 / 10

4 oddane głosy

Prezeska Zarządu Fundacji Teatr 21. Twórczyni warszawskiego Teatru 21, pedagożka teatru, reżyserka, wykładowczyni na Akademii Teatralnej w Warszawie i Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademię Teatralną w Warszawie oraz Universität der Künste w Berlinie – wydział pedagogiki teatru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, organizacji DAAD. Absolwentka programów Szkoły Liderów: „Dwa sektory, jedna wizja” oraz Laboratorium Innowacji Liderskich. Tutorka innowacyjnych projektów w programie Generator Innowacji w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych „ę”. Od 15 lat związana z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Od 2005 roku z zaangażowaniem i pasją działa na rzecz pedagogiki teatru: projektując i realizując szkolenia, warsztaty i inne działania o charakterze edukacyjnym i artystycznym, współzałożycielka Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Od 2014 roku z ramienia Instytutu Teatralnego kieruje dwuletnimi studiami podyplomowymi Pedagogika Teatru które realizowane są we współpracy z Instytutem Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka nagrody “Kamyk Puzyny” przyznawanej przez czasopismo “Dialog” oraz nagród “Wdechy” i “Wdechy publiczności” w kategorii “Człowiek roku 2016” przyznawanej przez “Co Jest Grane”.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Tisza be-Aw

Performance

Inspirowany świętem Tisza be-Aw performans Teatru 21 przywołuje pamięć ofiar nazistowskiej akcji T4, będącej "eliminacją życia niewartego życia". Osobiste doświadczenia aktorów, ponure dzieje XX wieku i święto Tisza be-Aw łączą się w jednym miejscu. Żałoba po zburzeniu Świątyni Jerozolimskiej uruchamia wiele współczesnych pytań.

"Tisza be-Aw" to najmocniejsze przedstawienie Teatru 21. Oszczędne, precyzyjne, zdyscyplinowane. To spektakl naprawdę polityczny; być może nawet najbardziej radykalny, jaki można było zobaczyć w minionym sezonie w Warszawie.
(Piotr Morawski, Dwutygodnik)

Grupa graczy ubrana w letnie stroje treningowe, kojarzące się z zajęciami wychowania fizycznego, gra na wyznaczonym polu w popularne zabawy podwórkowe. Zabawy wywodzą się z tradycji ludowych i do dziś praktykowane są na placach zabaw czy szkolnych boiskach. Wszystko odbywa się na serio, przy użyciu konkretnych, wymaganych przez zasady rekwizytów (piłka, skakanka, opaska na oczy).

Niewinne dziecięce zabawy uderzają ładunkiem przemocy zarówno w obszarze działania jak i języka. Nazwy gier zawierają pejoratywne określenia: "Głupi Jaś", "Szczur", "Szmaciarz", "Czarny lud". Podobnie jest w wypadku czynności określanych w zasadach gry, takich jak: zbijanie, bicie, klepanie, wytykanie palcem. Najsłabsi gracze są ośmieszani, karani lub eliminowani.

Wydarzenie dedykowane osobom powyżej 15 roku życia.
Program Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 jest współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.

Szczegóły