Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Balladyna / Premiera szkolna

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Moniuszko / Lutosławski

Tworzyli w różnych epokach, siłą rzeczy ich spojrzenie na muzykę i dobór środków wyrazu były odmienne. Łączy ich talent, nieprzeciętna wrażliwość i stylistyczna wirtuozeria. Moniuszko i Lutosławski, bo to o nich mowa, będą bohaterami kolejnego koncertu w ramach cyklu Opera w Auli UAM. Zapraszamy na wieczór z muzyką polską! Stanisław Moniuszko Litanie ostrobramskie na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę Wilno przygarnęło Moniuszkę, początkującego kompozytora, absolwenta studiów muzycznych w Berlinie, na długie 18 lat. Młody Stanisław wraz z żoną zamieszkali w domu rodziców i z trudem wiązali koniec z końcem. Kompozytor imał się różnych zajęć, utyskując z humorem nad niedostatecznymi umiejętności muzyków, z którymi przyszło mu współpracować. Wśród wielości zajęć, które wykonywał, znalazła się i praca organisty u świętych Janów – jak nazywają wilnianie kościół pw. św. Jana Ewangelisty i Jan Chrzciciela. Mimo organistowskiego fachu, Moniuszko rzadko komponował dzieła religijne. Litanie ostrobramskie uważane są za jeden z najlepszych w jego dorobku utworów tego typu. Sam kompozytor za najbardziej udaną uznawał III Litanię, którą w czasie pobytu w Paryżu zadedykował koledze po fachu – Gioacchinowi Rossiniemu. Rossini pisał w podziękowaniu: Panie i kolego kochany, (…) mogę ci tu wyrazić szczere moje powinszowanie z powodu dzieła, które godnością stylu i religijną prostotą winno zyskać świetne powodzenie. Witold Lutosławski Mała suita (1950)na kameralną obsadę, powstała na zamówienie Polskiego Radia. Lutosławski, za namową Grzegorza Fitelberga, opracował ten utwór na orkiestrę symfoniczną. W Małej suicie znajdziemy bogactwo folkloru Rzeszowszczyzny – podczas koncertu usłyszmy Piosenkę (trzecią część Suity), kantylenową melodię lasowiacką. Interludium na orkiestrę (1989) kompozytor zadedykował Paulowi Sacherowi, dyrygentowi i mecenasowi sztuki. Utwór pomyślany został jako centralna część quasi-tryptyku, otwarcie którego miała stanowić Partita na skrzypce i orkiestrę, a zamknięcie – Łańcuch II. Kompozytor zaakceptował możliwość wykonania tych utworów jako trzech odrębnych kompozycji oraz jako cykl z własną dramaturgią. W obu odsłonach Interludium zachwyca.Lacrimosa na sopran, chór i orkiestrę powstała w 1937 roku jako część Requiem, które miało być pracą dyplomową Witolda Lutosławskiego. Kompozytor szybko porzucił ten pomysł i z dwóch pozostałych fragmentów (Requiem Aeternam i Lacrimosa), czas wojny przetrwała tylko Lacrimosa. Brzmieniowo utwór wywołuje skojarzenia z późniejszą twórczością Szymanowskiego (Stabat Mater), można również dostrzec wpływy francuskie (Requiem Faurégo). PROGRAM: Stanisław Moniuszko I Litania F-dur Witold Lutosławski Mała suita na orkiestrę symfoniczną, cz. 3 Pieśń Stanisław Moniuszko II Litania F-dur Witold Lutosławski Interludium na orkiestrę Stanisław Moniuszko III Litania e-moll Witold Lutosławski Lacrimosa na sopran, chór i orkiestrę Stanisław Moniuszko IV Litania C-dur Dyrekcja Teatru zastrzega możliwość zmian w repertuarze, obsadach, terminach i formie wydarzenia.

Występują

sopran: Magdalena Nowacka mezzosopran: Magdalena Wilczyńska-Goś tenor: Piotr Friebe bas: Damian Konieczek wykonawcy: chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu
więcej+

Realizacja

kierownictwo muzyczne: Marco Guidarini kierownictwo chóru: Mariusz Otto
więcej+

Moniuszko / Lutosławski

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!