Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

STUDIO WAM

Warszawa
Teatr WAM

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Friends – the unauthorized musical parody

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

L’ITALIANA IN ALGERI / GIOACCHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Santrofi (Highlife From Ghana) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Inkubator Osterwy - Stypa Filipa Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Mów mi Italiano!

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Winda do nieba

Warszawa
Teatr IMKA

Inkubator Osterwy - Trupa Rafaela Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Moje Ateneum

Warszawa
Teatr Ateneum

Hemar. Marchewka - próba generalizacji

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Łatwo nie będzie

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Hip Hop Festival Poznań 2024

Poznań
Malta

Koncert Flamenco La Puerta del Baile

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Inkubator Osterwy - alicJA Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Racibórz
Dom Kultury "Strzecha" w Raciborzu

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Dybuk

7.11
(18 ocen)
„I ciągle widzę ich twarze, ustawnie w oczy ich patrzę — ich nie ma, — myślę i marzę, widzę ich w duszy teatrze. […]” S. Wyspiański, „I ciągle widzę ich twarze” W 1939 roku Warszawa była największym skupiskiem Żydów w Europie oraz ich drugim, po Nowym Jorku, skupiskiem na świecie. Getto warszawskie, w którym w 1941 roku uwięziono 450 tysięcy Żydów, zajmowało około 307 hektarów i pomimo niemal całkowitego unicestwienia trwale i dosłownie wtopiło się w tkankę miejską Warszawy. Musimy zawsze o nim pamiętać i ciągle o nim mówić. Musimy mówić o jego codzienności, kulturze, indywidualnych osobach, które tam mieszkały i umierały. To obowiązek nas, żyjących w miejscu, w którym dokonano masowej zagłady ludzkości. Spektakl „Dybuk” oparty jest na należącym do klasyki dramatu żydowskiego tekście Szymona An-skiego, będącym jidyszowym „Romeo i Julią”, ludową legendą opowiadającą o duszy zmarłego ucznia jesziwy, wcielającej się w ciało ukochanej. Maja Kleczewska i Łukasz Chotkowski nadają tej historii szersze znaczenie, czyniąc z niej opowieść o złamanym przymierzu pomiędzy narodami i powracającej pamięci. W tym kontekście szczególnie istotna staje się historia i przestrzeń Teatru Żydowskiego, wybudowanego w centrum przedwojennej dzielnicy żydowskiej i na terenie dawnego Getta warszawskiego. Dramat An-skiego zostaje poszerzony o historie mieszkańców getta, a także ofiar i ocalałych z Holokaustu. Twórcy niemal dosłownie przywracają ich do życia, czynią widzialnymi, konfrontują współczesność z tymi, którzy odeszli, a trwale „przylgnęli” do nas - żyjących. Istotą spektaklu jest powołanie na scenie Życia, które z racji swojego pochodzenia zostało przerwane. W dobie wciąż powracającego zagrożenia ideologiami totalitarnymi i wojnami, musimy przypominać o zamordowanych, o ich Życiu, by historia kolejny raz nie zatoczyła koła.

Czas trwania: 110 minut

Występują

Realizacja

Scenariusz i reżyseria: Maja Kleczewska Scenariusz i dramaturgia: Łukasz Chotkowski Przekład: Michał Friedman Scenografia, światła, video: Wojciech Puś Kostiumy: Konrad Parol Muzyka: Stefan Węgłowski Asystent reżysera: Jędrzej Piaskowski
więcej+

Opinie naszych Widzów

(7)

10/10

Dla mnie to teatr totalny, a to, co zrobiła Magdalena Koleśnik w scenie egzorcyzmu (?) to mistrzostwo świata. Przedstawienie, po którym trudno się otrząsnąć. Wplecenie Holocaustu i Getta jako Dybuka Warszawy jest genialne w swojej koncepcji. Aktorstwo na najwyższym szczeblu (brawa dla Goldy Tencer). I brawa dla Mai Kleczewskiej. Spektakl jest arcydziełem, od początku do końca.
więcej+

to.....@....pl | 10.05.2015

9/10

Spektakl ten to prawdziwa uczta artystyczna, genialna gra aktorska i bardzo dobre efekty wizualno-dźwiękowe, polecam.
więcej+

jj.....@....pl | 9.03.2016

8/10

Bardzo dobry spektakl,choć momentami trochę chaotyczny. Rozwiązanie pozostawiło niedosyt. Wspaniała gra aktorska. Wielkie brawa dla Magdaleny Koleśnik. Osobiście nie widzę w tym przedstawieniu przesadnej martyrologii czy niezrozumiałej symboliki. Raczej czegoś zabrakło. Nie zmienia to faktu, że atmosfera Teatru Żydowskiego jest zupełnie wyjątkowa. Przed spektaklem na całą okolicę rozlegają się dźwięki modłów, co wprawia widza w specyficzny nastrój jeszcze przed wejściem i ów nastrój utrzymuje się długo po powrocie do domu. Dybuk to wyjątkowe przeżycie. Zdecydowanie warto!
więcej+

ad.....@gm...il.com | 6.12.2015

5/10

Jestem zawiedziony kiepskim przygotowaniem spektaklu w Teatrze Żydowskim, a konkretnie niedziałającymi słuchawkami. Praktycznie niemożliwym jest zrozumienie o co chodzi bez tłumaczenia, zwłaszcza, że reżyseria Pani Klaczewskiej nie należy do najprostszych w odbiorze. Na widowni powstało z tego powodu zamieszanie. Nie polecam.
więcej+

mw.....@gm...il.com | 3.04.2016

5/10

Doskonała gra Magdaleny Koleśnik. Za dużo martyrologii, za dużo odniesień (zwłaszcza w pierwszej części) niezrozumiałych dla widza niezwiązanego z kulturą żydowską.
więcej+

gl.....@gm...il.com | 18.10.2015

3/10

Nie zgadzam się z opiniami krytyków, jeśli chodzi o wspaniałość tego spektaklu. Chaotyczna, niezrozumiała próba stworzenia czegoś nowatorskiego w (tradycyjnym) teatrze.
więcej+

ka.....@gm...il.com | 2.09.2015

1/10

Spektakl bardzo chaotyczny,a co za tym idzie trudny w odbiorze. Porównanie do historii "Romeo i Julii" jest moim zdanie nadużyciem. Czasm
więcej+

ka.....@gm...il.com | 3.04.2016

Dybuk

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!