Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

FAIR PLAY bilety dla grup tel 669 694 949

Warszawa
Teatr WAM

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

VICTORIA / True Woman Show

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Wielki teatr świata

Spektakl dla widzów od 16. lat „Muzyczna farsa”, „niemoralny moralitet”, „złośliwa i przewrotna groteska”, „slapstickowy musical”, „misterium uliczne”, „propagandowy raj”, „niekończąca się parada wykonów”… Barokowy dramat religijny Pedra Calderóna de la Barki jest dziełem dalekim od religijnej powagi i moralnej jednoznaczności. Autor, nie stroniąc od przewrotnego dowcipu, a nawet złośliwości, docieka głębszych sensów, sięgając po uniwersalny motyw teatru świata, w którym ludzie są tylko trybami ziemsko-niebiańskiej maszynerii; aktorami spektaklu „w dekoracjach, przy świetle, w kostiumie”, w którym role rozdaje Bóg. Dogmaty wiary i ludzkie cechy są tu alegorycznie ucieleśniane przez bohaterów. Autos sacramentales miały ubarwiać obchody święta Bożego Ciała i wspierać ewangelizację niepiśmiennego ludu. Dziś powiedzielibyśmy o nich: wysokobudżetowe; zdobne kostiumy, dymy, ognie, rozbudowane mobilne scenografie, duchy, pioruny i wzburzone morza upodabniały widowiska do współczesnych koncertów gwiazd. Wszystko po to, by zadowolić głodny wrażeń tłum i jednocześnie edukować go, jak moralnie się prowadzić. Jak interpretować je współcześnie? Co wspólnego ma teatr świata, organizowany według boskiego porządku, z teatrem kapitalistycznie nastawionym na zysk? Kto przydziela role i jaki mamy wpływ na scenariusz? Na ile różna jest wizja końca świata, płonącego w ogniu piekielnym, od tej w ogniu lasów Amazonii? Czy w staroświeckim obrazie zasad moralnych i magii teatru możemy jeszcze odnaleźć coś, co i nam, współczesnym i wątpiącym, mimo obiektywnych zagrożeń i ludzkich niedoskonałości – mogłoby pomóc cieszyć się życiem? W interpretacji reżysera calderonowski Autor jest jak Jeff Bezos, Elon Musk czy Richard Branson: twórca imperium, na które w samozachwycie spogląda z góry – z Nieba, krawędzi kosmosu czy VSS Unity. Cezary Tomaszewski pozostaje daleki od nabożności, a jego podejście do sztuki jest wypełnione błyskotliwym humorem. Jak mówi: teatr nie jest świętą krową – ani narzędziem „odchamiania”, ani perorą z ambony. Autorski program do spektaklu, a właściwie frapującą rozprawkę filozoficzną i historyczno-literacką, podlaną obficie absurdem i groteską, spisał Dominik Frosztęga. W programie także quiz, w którym nic nie można wygrać, a pytania są niepoprawne. Wszystko to bowiem – cały ten nasz żywot na ziemskim padole – obiecanki-cacanki. Role zostały rozdane. I „o grę idzie, nie o samo życie”.

Czas trwania: 110 minut

Występują

Michał Kruk

Damian Sosnowski

Paweł Kos

Halszka Lehman

Aleksandra Posielężna

więcej+

Realizacja

Autor: Pedro Calderón de la Barca Przekład: Leszek Biały Reżyseria: Cezary Tomaszewski Dramaturgia: Aldona Kopkiewicz Scenografia i kostiumy: Agnieszka Klepacka, Maciej Chorąży Reżyseria światła: Jędrzej Jęcikowski Przygotowanie wokalne: Adam Rymarz Nagranie podkładów muzycznych: Sylwia Michalik Nagranie audio: Vadim Radishevskiy Asystentka reżysera/ inspicjentka: Agnieszka Choińska Identyfikacja graficzna: Ola Jasionowska

Wielki teatr świata

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!