Ilona Lewandowska - zdjęcie

Ilona Lewandowska

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu, Wydział Lalkarski, kierunek aktorstwo. Dotychczas wystąpiła w spektaklach Teatru Komedia (“Czysta Komercja” oraz “Pomoc Domowa” - oba w reżyserii Wojciecha Dąbrowskiego), a także w spektaklu Agaty Dudy-Gracz “4,12 i koniec” w ramach 37. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Spektakl z jej udziałem “M.A.M.A.” w reżyserii Wojciecha Brawera był prezentowany na takich festiwalach teatralnych jak: XVII Festiwal ,,Witkacy pod strzechy" w Słupsku, XXVII Opolski Festiwal Teatrów Lalek 2015, a także Alternimacje 2015. Wystąpiła również w wielu serialach telewizyjnych; mi.n. w “Powiedz tak”, “Przyjaciółki”, “Na wspólnej”, “Na dobre i na złe” oraz “M jak miłość”, a także w niezależnych etiudach filmowych: “Punkt widzenia” w reż. Konrada Bąka oraz “Splot w reż. Marty Streker (w ramach 48Hour Film Project). Ukończyła kurs dubbingu w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie.Znana bielskiej publiczności ze spektaklu “DyBBuk” w reż. Pawła Passiniego.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

DyBBuk

Dramat

Spektakl Pawła Passiniego inspirowany jest żydowską legendą dramatyczną Szymona An-skiego, jednak tekst napisany przez Artura Pałygę czerpie nie tylko z „Dybuka”, ale także z przedwojennej historii bielskich Żydów.
Używając historii niespełnionej miłości pary kochanków, Lei i Chanana, twórcy chcą zbudzić duchy z zapomnianej przeszłości Bielska-Białej. Bo gdzieś się musiały przecież podziać te niedokończone rozmowy, nieprzeżyte życia, niedocieszone radości, niedosmucone smutki, niespełnione pragnienia, cały świat, który był tutaj…
„DyBBuk” dzieje się w mieście dzisiejszym. W mieście, które mogłoby być czymś innym. Na podwórku przy 11 Listopada 63, na ulicy 3 Maja przed nieistniejącą synagogą, na Przegibku. „DyBBuk” dzieje się też w mieście spoza czasu. W podziemnej synagodze pod ulicą Krakowską, na księżycu, który zbliża się tak, że dobrze widać z niego miasto. A także w Watykanie, gdzie żydowski mistyk, Abulafia, chce nawrócić papieża na judaizm. I w mieszkaniu Salomona Halberstama koło Zamku Sułkowskich.
Paweł Passini, przywołując świat z przeszłości, nie tworzy „spektaklu archeologicznego”. Używa historii, aby zadać pytania, które nie są historyczne: czym jest świat bez metafizyki, jak czytać znaki – i czy są jeszcze znaki? Czemu w świecie bez reguł tak bardzo tęsknimy za porządkiem, że jesteśmy skłonni wzywać dybuka, by przyszedł tylko po to, by coś się zmieniło. Tylko czy jest jeszcze ktoś, kto wysłucha naszych modlitw i przyniesie spełnienie?

Szczegóły