Twarzą w twarz

7.53
(17 ocen)
Ingmar Bergman w swojej twórczości skupiał się na badaniu wnętrza psychiki człowieka w ekstremalnej sytuacji. Skupiał się na ludziach odizolowanych od świata zewnętrznego. Swoich bohaterów zamykał na „wyspie” – w relacjach rodzinnych, w państwach objętych stanem wyjątkowym. Zamknięci w czterech ścianach, poddajemy próbie nasze więzi. Widzimy pod lupą relacje, które nam umykały w natłoku spraw. Przymusowa konfrontacja z drugim i sobą samym prowadzi do wglądu? Do szaleństwa? Zobaczymy się „jak w Zwierciadle”? Czy będziemy mieć odwagę, żeby stanąć, ze sobą i ostatecznym, twarzą w twarz? Bergman jest Przewodnikiem po czasie „kwarantanny” – zamknięcia, izolacji, wglądu i konfrontacji. Przeprowadza nas przez proces przemiany. Intymny proces transformacji i przewartościowania. I śmierci. Coraz mocniej dociera do nas, że nastał czas śmierci. Śmierci, której nie sposób pojąć, opłakać, zrozumieć. Czy chcemy tego, czy nie, śmierć potrzebuje reprezentacji, po to jest sztuka – film, teatr, literatura, sztuki wizualne – żeby dzięki reprezentacji nie dopuścić do traumatycznego, niewyrażonego zapisu lęku. Artysta wciąż poszukuje języka na oswojenie nieoswajalnego. Sztuka wciąż stara się wyprzedzić rzeczywistość. To powinność Sztuki. Próbować. [Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski] ------------------------------------------------------- Spektakl dla widzów od 18. roku życia. W spektaklu wykorzystywane są głośna muzyka i dźwięki niskiej częstotliwości. Osoby wrażliwe na ten rodzaj dźwięku prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności. -------------------------------------------------------- Tekst spektaklu opiera się na scenariuszu filmu Ingmara Bergmana „Twarzą w twarz” w tłumaczeniu Zygmunta Łanowskiego. W adaptacji zamieszczono również fragmenty scenariuszy filmów: „Sonata jesienna” (tłum. Zygmunt Łanowski), „Szepty i krzyki” (tłum. Andrzej Asłanowicz), „Sarabanda” (tłum. Tadeusz Szczepański) i „Milczenie” (tłum. Stanisław Hebanowski).

Czas trwania: 170 minut

Występują

Realizacja

reżyseria – Maja Kleczewska dramaturgia – Łukasz Chotkowski scenariusz sceniczny – Łukasz Chotkowski, Maja Kleczewska scenografia – Zbigniew Libera kostiumy – Konrad Parol muzyka – Cezary Duchnowski reżyseria światła – Piotr Pieczyński realizacja materiałów filmowych – Kacper Fertacz montaż materiałów filmowych – Alan Zejer producentka, asystentka reżyserki – Michalina Żemła wideo live – Klaudia Kęska asystentki reżyserki – Olga Ciężkowska, Patrycja Wysokińska operator kamery na scenie – Łukasz Nadwodny inspicjentka – Iza Stolarska/Hanna Gruszczyńska realizacja dźwięku na planie i udźwiękowienie materiałów filmowych – Jan Moszumański ostrzyciel, asystent operatora kamery – Maciej Berski realizacja światła na planie – Jakub Gamdzyk (mistrz), Kamil Andryszczyk, Bartosz Baprawski statysta – Robert Dobak we fragmentach filmowych występują także – Anna Dzieduszycka, Krzysztof Nagnajewicz, Krzysztof Lach

Opinie naszych Widzów

(4)

10/10

Sztuka zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Jedno z lepszych przedstawień, jakie widziałam w tym roku. Swietnie oddane bergmanowskie uniwersum, znakomita interpretacja aktorów, scenografia no i fantastyczny dźwięk .

ma.....@gm...il.com | 7.11.2023

10/10

Spektakl długi i trudny, jak to u Bergmana, ale świetnie zagrany i wyreżyserowany. Porusza wiele istotnych kwestii dotyczących życia, relacji międzyludzkich, a także lęku przed samym sobą.

ad.....@....pl | 26.03.2023

8/10

Długi spektakl, ciężki, ale mi się podobał. Dobrze zagrany, ciekawa scenografia. Było trochę kontrowersji, ale i ciekawe rozwiązanie na przedstawienie niektórych scen.

Bs.....@....pl | 8.11.2023

8/10

Spektakl bardzo mi się podobał, choć tematyka bardzo trudna. Niesamowicie budowane napięcie, cudownie przedstawione emocje i wewnętrzne rozterki głównych bohaterów. Na szczególne uznanie zasługuje odtwórczyni głównej postaci doktor Kariny, granej przez Karolinę Adamczyk. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie również postać doktora Tomasza - odegrana przez Piotra Stramkowskiego :) POLECAM!!!

an.....@in...ia.pl | 27.03.2023

Twarzą w twarz

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!

Polecane wydarzenia

Odkryj też