Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Balladyna / Premiera szkolna

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Koncert muzyki cerkiewnej XVII wiecznego Kijowa

Muzyka liturgiczna kościoła wschodniego ma moc przeniesienia nas do XVII-wiecznego Kijowa. Tradycje śpiewu cerkiewnego tego miejsca, stanowią kolebkę spuścizny wyznaczającej autonomiczne muzyczne procesy lokalnej liturgii. Dotyczyły one stylistycznego przekroju śpiewów monodycznych i wielogłosowych. Brzmienia te mają proweniencję staro-kijowską, bizantyjską, bałkańską a także miejscową – kijowską. XVII wiek ponadto połączył najstarsze tradycje z nowymi prądami kompozytorskimi, tworząc niespotykaną nigdzie indziej na świecie syntezę twórczą. Można to dostrzec w artefaktach wystawy «Święte ikony Kijowa i Czernihowa» jak i w szeregu kompozycji autorów tamtego czasu, włączając w to śpiewy Ławry Peczerskiej. Spuścizna ta jest łącznikiem narodów Ukraińskiego i Polskiego, z racji wspólnoty tradycji Metropolii Kijowskiej. Warto o tym pamiętać, szczególnie dzisiaj, kiedy tak potrzebujemy jedności. Nadchodzący koncert nas w tym utwierdzi poprzez najmocniejsze medium jakim jest wchodniochrześcijańska muzyka liturgiczna. W trakcie koncertu usłyszymy: śpiewy z monodycznych irmologionów Kijowa barokowe wielogłosy barokowa paraliturgika kompozytorskie utwory tradycji Kijowskiej melodie Ławry Peczerskiej Męski Zespół Muzyki Cerkiewnej „Katapetasma”, obrał swoją nazwę od greckiego terminu określającego zasłonę oddzielającą ołtarzową część świątyni od pozostałych części. Liturgiczna rola zasłony polega na udostępnianiu najbardziej tajemniczego i świętego miejsca w centralnych momentach nabożeństw. Zespół „Katapetasma” analogicznie istnieje po to, aby odkrywać esencję piękna zawartego na przestrzeni całej historii muzyki cerkiewnej. Szczególnie ważny repertuar w działalności zespołu, to utwory których konstrukcja muzyczna pochodzi z najstarszych tradycji śpiewu cerkiewnego takich jak bizantyjska, staroruska czy gruzińska. Tradycje te stanowią wyznacznik muzycznego stylu wschodniej liturgii, na przestrzeni wszystkich epok sztuki zaistniałych w prawosławiu, czego dowodem są melodie monasterskie Rusi istniejące zarówno w monodycznych jak i harmonicznych formach, które to zespół uznaje za bazę wyjściową programów koncertowych i liturgicznych. Ponadto kluczowym zadaniem zespołu jest poszukiwanie i odtworzenie prawosławnej tradycji nabożeństw w dawnej Rzeczpospolitej. Członkowie chóru, to aktywni uczestnicy liturgii, psalmiści, dyrygenci i teolodzy, traktujący działalność koncertową jako przedłużenie muzycznego doświadczenia liturgii. Zespół występował wielokrotnie w kraju i za granicą. Posiada w dorobku szereg nagrań telewizyjnych i radiowych, a także wydaną płytę CD o tytule „Tryptyk Jabłeczyński”, będącą miarodajnym przekrojem lokalnych stylów liturgii prawosławnej istniejących przez ponad 500 lat w Monasterze św. Onufrego w Jabłecznej. Kierownikiem i inicjatorem „Katapetasmy” jest Łukasz Hajduczenia, absolwent Prawosławnego Seminarium Duchownego w Warszawie, wydziału wokalnego Uniwersytetu Muzycznego im F. Chopina w Warszawie, wydziału wokalnego Guildall School of Music and Drama w Londynie, doktorant Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz wydziału Artes Liberales UW, badacz dawnej muzyki cerkiewnej, solista Warszawskiej Opery Kameralnej, laureat międzynarodowych konkursów wokalnych w Nowym Sączu, Moskwie, Łodzi, Katowicach i Barcelonie.

Opinie naszych Widzów

(3)

10/10

Niesamowite głosy. Misterium.
więcej+

ew.....@gm...il.com | 10.04.2023

10/10

Wspaniale brzmiące głosy. To jest to co w muzyce cerkiewnej najbardziej lubię. Instrumenty by tylko te głosy zagłuszały. .
więcej+

r_.....@po...ta.onet.pl | 30.03.2023

7/10

Zespół robi wrażenie, widać profesjonalizm. Minusem nie wyłączone komórki, oraz w pewnym momencie słyszalne odgłosy fortepianu z innej sali. Ale to już chyba problem właściciela budynku.
więcej+

ma.....@gm...il.com | 27.03.2023

Koncert muzyki cerkiewnej XVII wiecznego Kijowa

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!