Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

VIVACITY - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

MITCH & MITCH

Warszawa
Komuna Warszawa

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Lędziny
Sala Widowiskowa Piast

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Smykofonia na Grochowskiej "Muzyczne podróże małe i duże" - grupa wiekowa 2-5 lat

Warszawa
Sinfonia Varsovia

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

SAN CASIMIRO, RÈ DI POLONIA / ALESSANDRO SCARLATTI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

SCHÖNBERG – SCHUBERT

Warszawa
Zamek Królewski w Warszawie

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

III FESTIWAL IN TEMPORE REGUM

Od najdawniejszych czasów muzyka stanowiła integralną część mszy świętej – centralnej liturgii Kościoła zachodniego. Początkowo występowała w postaci śpiewów chorałowych, następnie przybrała kształt kunsztownych opracowań wielogłosowych, aż wreszcie rozbudowanych kompozycji wokalno-instrumentalnych. Szczególny rozkwit rodzimej muzyki sakralnej nastąpił za czasów królów z dynastii Wazów, co musiało znajdować wyjątkowy wyraz podczas ważnych uroczystości kościelnych. Do takich niewątpliwie należało święto Ofiarowania Pańskiego. We wprowadzonej przez sobór trydencki w 1570 roku nadzwyczajnej formie rytu rzymskiego święto znane było jako Festo purificationis, zaś w polskiej tradycji do dziś powszechnie funkcjonuje jako święto Matki Bożej Gromnicznej. Na program koncertu składają się dzieła wiodących kompozytorów kształtujących repertuar Rzeczpospolitej XVII wieku. Ułożone w porządku odzwierciedlającym muzyczną sferę uroczystej liturgii dają obraz wyrafinowania mszy wieńczącej radosny okres Bożego Narodzenia. Części stałe zaczerpnięte zostały z Missa Sancta Anna Marcina Mielczewskiego, kompozytora w XVII wieku okrytego sławą nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Msza oparta na melodii popularnej wówczas pieśni O Maryja cna dziewica jest przeznaczona na sześciogłosowy chór, coro capella o takim samym składzie oraz zespół instrumentalny. Odtworzenie muzycznego przebiegu całego obrzędu wymaga także doboru odpowiednich propriów, a więc utworów ułożonych do tekstów właściwych dla danego święta. Procesyjnemu wejściu przy blasku świec wtórować będzie wywiedzione z chorałowej melodii ośmiogłosowe Lumen ad revelationem Giovanniego Francesca Aneria, a jako introit zabrzmi dziesięciogłosowe Ave Maria Asprilia Pacellego. Obydwaj Włosi pełnili funkcję maestro di capella na dworach polskich władców i wnieśli do polskiej praktyki muzycznej najnowsze techniki kompozytorskie rodem z Italii. Pierwszym rodzimym kompozytorem, który wdrożył stile moderno w swojej twórczości był Mikołaj Zieleński. Ofertorium i komunia pochodzą z jego słynnego zbioru wydanego w Wenecji w 1611 roku. Nie zabraknie także ustępów instrumentalnych polskich kapelmistrzów – Franciszka Liliusa czy Adama Jarzębskiego, a także pełnych dostojeństwa tradycyjnych fragmentów chorałowych. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM PROCESJA ZE ŚWIECAMI Giovanni Francesco Anerio (1569-1630) – Lumen ad revelationem (a 8) INTROIT Asprilio Pacelli (1570-1623) – Ave Maria (a 10) INTONACJA Franciszek Lilius (zm. 1657) – Toccata KYRIE I GLORIA Marcin Mielczewski (zm. 1651) – Missa Sancta Anna (a 12) GRADUAŁ Chorał – Suscepimus Deus CREDO Marcin Mielczewski (zm. 1651) – Missa Sancta Anna (a 12) OFIAROWANIE Mikołaj Zieleński – Felix namque es (a 8) PREFACJA Chorał – Vere dignum et iustum est SANCTUS Marcin Mielczewski (zm. 1651) – Missa Sancta Anna (a 12) PODNIESIENIE Adam Jarzębski (zm. 1648/49) – Concerto a 2 AGNUS DEI Marcin Mielczewski (zm. 1651) – Missa Sancta Anna (a 12) KOMUNIA Mikołaj Zieleński – Responsum accepit (a voce sola) PO KOMUNII Tarquino Merula (1590/95-1665) – Nigra sum (a voce sola con violino) Chorał – Ite missa est Franciszek Lilius (zm. 1657) – Jubilate Deo omnis terra (a 11) 🔴 Miejsca są nienumerowane 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 70 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

JULITA MIROSŁAWSKA - SOPRAN DOROTA LACHOWICZ - MEZZOSOPRAN ŁUKASZ KÓZKA - TENOR MACIEJ GOCMAN - TENOR MIKOŁAJ ZGÓDKA - TENOR PIOTR CHWEDOROWICZ - BAS ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA JAKUB SZAFRAŃSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB BURZYŃSKI - DYRYGENT

Opinie naszych Widzów

(10)

10/10

Jestem zachwycona zarówno muzyką, jak i wykonaniem. Doświadczenie bardzo przyjemne, szczególnie dla laika, jakim jestem ja. Odkryłam dla siebie piękno muzyki z dawnych czasów, zachwycające wykonanie zarówno muzyczne, jak i śpiewane. Szkoda, że w obecnych czasach muzyka ta nie gości podczas nabożeństw, gdyż oprawa Mszy zapewne byłaby wzbogacona i duchowe przeżycia nabożeństw byłyby mocniejsze.

h......@up...ta.pl | 6.06.2023

10/10

Bardzo ładna muzyka, świetne wykonanie.

ma.....@gm...il.com | 29.05.2023

10/10

Wspaniali wykonawcy wybitni artyści czuć Wielkie zaangażowanie i silne przeżywanie cudowna ekspresja

da.....@sc...ak.com.pl | 27.05.2023

10/10

Fantastyczny repertuar we wspaniałym wykonaniu!

go.....@gm...il.com | 27.05.2023

10/10

Piękny koncert

ak.....@....pl | 27.05.2023

10/10

Fantastyczne wydarzenie!

ma.....@gm...il.com | 27.05.2023

10/10

Opera Królewska jak zawsze niesamowita a dla takiego dzieła świetna lokalizacja

be.....@....pl | 27.05.2023

10/10

Mistyczny. Czułam się w siódmym niebie. Nie wiedziałam, że takie piękne utwory komponowali polscy twórcy za czasów wazowskich.

bo.....@po...ta.onet.pl | 27.05.2023

8/10

Wspaniała dyrygentura oraz śpiew solistów.

st.....@gm...il.com | 29.05.2023

7/10

Pogłos w kościele trochę utrudniał słuchanie muzyki. Sam repertuar dobrany umiejętnie, dobrze zagrany i zaśpiewany

ka.....@gm...il.com | 6.06.2023

Adres i dojazd

Kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Warszawie,

ul. Przyrynek 2, Warszawa, 00-219

IN FESTO PURIFICATIONIS

Warszawa, Kościół Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Warszawie

pt., 04.10

20:00

od 43 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 04.10 godz. 19:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!