"Fantazja" zrealizowana została w 2017 roku jako drugi w TR spektakl artystki Anny Karasińskiej, która wcześniej stworzyła dla TR głośny debiut „Ewelina płacze".
"Fantazja" była pokazywana na kilkunastu najważniejszych festiwalach teatralnych na świecie, między innymi na Festival TransAmériques w Kanadzie i Kunstenfestivaldesarts w Belgii.
Od czasu premiery "Fantazja” regularnie powraca w repertuarze TR Warszawa i zaskakuje łatwością z jaką jej treść i forma współdziałają ze zmieniającą się rzeczywistością, głęboko poruszając widzów.
"Fantazja" to praca czarująca i pozornie lekka, podobna do baśniowej podróży. Spektakl ma niezwykłą formę - choć żaden z widzów nie jest wywoływany na scenę ani wyrywany z bezpiecznego mroku widowni, widzowie są współtwórcami wydarzenia.
"Pracując nad spektaklem skupiliśmy się na tej specyficznej aktywności wyobraźni, która pozwala zrozumieć, co czują inni ludzie; pozwala poczuć się z nimi połączonym i postawić się w ich sytuacji. Można powiedzieć, że w sali teatralnej zorganizowaliśmy spotkanie pewnej liczby osób, które w innych okolicznościach nigdy by się nie spotkały lub tego spotkania nie zauważyły. Trudno powiedzieć o nich, że są postaciami teatralnymi lub fikcyjnymi. Osoby te pojawiają się na zetknięciu wyobraźni widzów i aktorów, oddziałują na siebie, towarzyszą sobie i znikają. W tym spotkaniu powstaje poczucie bliskości i zrozumienia, uszanowania i radości. Mamy nadzieję, że mechanizm bezinteresownego zauważania innych, poza podziałami i uprzedzeniami i współodczuwania z nimi, może zostać przez widza wyniesiony poza teatr"
Zapraszamy i cieszymy się, że możemy zaoferować Wam to doświadczenie!
Czas trwania: 75 minut
Organizator: TR Warszawa (więcej wydarzeń organizatora)
Realizacja
Reżyseria: Anna Karasińska
Dramaturgia: Magdalena Rydzewska i Jacek Telenga
Scenografia i kostiumy: Paula Grocholska
Choreografia: Magda Ptasznik
Reżyseria światła: Szymon Kluz
Asystentka reżyserki i inspicjentka: Malwina Szumacher
Kierowniczka produkcji: Katarzyna Białach
10/10
Wstrzasajacy utwor, paruzja gwarantowana
ra.....@gm...il.com | 4.10.2021
10/10
Post teatr rules! Woronowicz złodziej serc i spektaklu.
ga.....@gm...il.com | 27.04.2019
10/10
oryginalny, niekonwecjonalny, świetny.
la.....@gm...il.com | 24.04.2018
10/10
Nie za dziwny, ale dziwny, nie za eksperymentalny, ale eksperymentalny. Bardzo się śmiałem, ale w sumie z czego? Absurdalny, a poruszający.
st.....@gm...il.com | 5.10.2017
10/10
Rewelacyjny. Nie zawiodłam się po Ewelina płacze :)
ag.....@in...ia.pl | 24.09.2017
10/10
Rewelacja, gorąco polecam!
sa.....@....pl | 24.09.2017
8/10
Bardzo dobry kierunek przekraczania granic w teatrze, cis zupełnie innego niż w innych teatrach na tanich skandalach
Ka.....@gm...il.com | 4.10.2017
8/10
Spektakl zabawny, ale w inteligentny sposób.
mo.....@gm...il.com | 23.09.2017
7/10
Rozrywka na świetnym poziomie. Godzina śmiechu i uczty dla fanów teatru. Po "Ewelnie" forma wysoka forma utrzymana.
ka.....@md...ki.pl | 24.09.2017
6/10
Ciekawy pomysł na spektakl. Za mało dzieje się na scenie. Gra aktorska czasami wręcz niewidoczna.
an.....@on...et.pl | 7.11.2023
6/10
Bardzo ciekawy pomysł, ale żeby nie zepsuć osiągniętego efektu zaciekawienia, przydałoby się skrócić przedstawienie do 45, maksymalnie 50 minut
ka.....@....onet.pl | 24.09.2017
3/10
Powtarzające się sekwencje w pewnym momencie stały się nudne. Jako pojedynczy egzemplarz taka sztuka jest ok, ale na kolejną tego typu nie wybrałabym się.
wi.....@....pl | 25.09.2017
2/10
Raczej to nie jest przedstawienie tylko pokaz pantomimy .. spektakl polega na tym , ze aktorzy pokazują miny na zdane przed reżyserkę zadania .
an.....@gm...il.com | 5.11.2023
2/10
Zaskakujaca formula artystyczna, zmuszajaca widza do weryfikacji swojego poziomu akceptacji absurdu. Byloby latwiej, gdyby ktos odwazyl sie krzyknac "krol jest nagi..." ...
Przez 1/3 spektaklu zastanawiasz sie co autor chce wlasciwie Tobie przekazac, potem szukasz roznic w tym jak milczaczy, prawie nie poruszajacy i nie specjalnie naduzywajacy mimiki aktorzy "ogdrywaja" zapowiadane postaci - tutaj nalezy sie uklon do rezyserki, bo bez wytlumaczenia na co patrzysz raczej bys sie tego nie domyslil ...... chyba, ze wczesniej wypaliles skreta i dajesz sie poniesc swojej wlasnej wyobrazni...
Ktos z komentujacych ten spektakl trafnie ocenil, ze uczestniczac w tym przedsiewzieciu mozna sie poczuc jak na warsztatach gry aktorskiej, gdzie studenci ze znuzeniem malujacym sie na twarzy odbieraja polecenia zagrania czystej kartki papieru lub stojacego powietrza w dusznym pokoju ...
Mimo wszystko po uslyszeniu sakramentalnego "i to juz koniec" widownia czula sie w obowiazku oklaskiwac cierpliwie znoszacych te meki artystow oraz samych siebie po utracie ponad godziny, ktora mozna byloby spedzic bardziej interesujaco.
s......@he...er.pl | 4.10.2021
2/10
Wspaniała obsada aktorów.
A spektakl... To wszystko zagrałby pierwszy lepszy z ulicy.
Poza kilkoma zabawnymi momentami - nudno. Bez treści, bez fabuły bez wyrazu.
Czułem się jak na lekcji w szkole aktorskiej. Takie sobie... Zwykłe ćwiczenia mimiki, zachowań... Niezbyt wyszukane.
Generalnie.. Dość łatwe zadanie dla aktorów, prawda? :)
ja.....@po...ta.onet.pl | 12.12.2018
1/10
To prawdziwy eksperyment na widzu. Słowa wieńczące tę pseudo sztukę przyjęliśmy z ogromną ulgą. Godzina utracona bezpowrotnie. Aktorzy nie grają, duchota I ciasnota na widowni. Żart i kpina z widzą. Nie polecam.
pe.....@....pl | 4.11.2023
1/10
Świetne doświadczenie!
ka.....@gm...il.com | 21.12.2019
1/10
Interesujący, oryginalny, po prostu inny.
gr.....@....pl | 25.09.2017
Adres i dojazd
TR Warszawa,
ul. Marszałkowska 8, Warszawa