Boris Brejcha "Reflections" Tour 2025 | Kraków

Kraków
Tauron Arena Kraków

Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

FREESTYLE HEROES | Kraków | Tauron Arena

Kraków
Tauron Arena Kraków

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Prezent urodzinowy

Poznań
Aula ARTIS

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Świat Mistrza Beksińskiego

Jasionka
G2A Arena Centrum Wystawienniczo - Kongresowe Woj. Podkarpackiego

Alicja w Krainie Snów

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Chełm
Chełmski Dom Kultury

Gorączka Świątecznej Nocy Sprzedaż grupowa tylko pod tel: 519 134 877

Warszawa
Teatr WAM

Hair | PREMIERA

Warszawa
Scena Relax

2 Nights with the Fire! Orchestra - Jedyne Koncerty w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

ISU CS PGE Warsaw Cup 2024 | 23.11 | TRENING

Warszawa
COS Torwar Lodowisko

Przyjazne Dusze

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Szalone nożyczki

Sobótka
Ślężański Ośrodek Kultury

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

ARTYSTYCZNE MARKI, IV EDYCJA – KONCERT GALOWY

Warszawa
Mareckie Centrum Edukacyjno-Rekreacyjne

ISU CS PGE Warsaw Cup 2024 | 22.11 | KONKURENCJA

Warszawa
COS Torwar Lodowisko

Koncert przy świecach: Taylor Swift, Harry Styles i Billie Eilish

Warszawa
Warszawski Dom Technika NOT

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Koncert wśród setek świec: Koncert Świąteczny

Wrocław
Stary Refektarz Klasztoru o. Dominikanów

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Tramwaj zwany pożądaniem

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

ISU CS PGE Warsaw Cup 2024 | 24.11 | KONKURENCJA

Warszawa
COS Torwar Lodowisko

ACIS AND GALATEA / GEORG FRIEDRICH HAENDEL

🔴Spektakl dla widzów od 16. roku życia Opowieści zaczerpnięte z Owidiuszowych Metamorfoz stały się inspiracją dla wielu barokowych dzieł. Trudno się dziwić, wszak starorzymski poemat obfituje w zachwycające i pełne symboli historie, a tytułowy motyw przemiany daje twórcom przestrzeń do różnorakich interpretacji. Doskonałym tego przykładem jest mit o miłości pasterza Acisa i nimfy Galatei, który przekuty przez Johna Gaya (zapewne z pomocą innych poetów) w znakomite libretto stał się podstawą jednoaktowej opery Georga Friedricha Haendla. Nowej scenicznej interpretacji tego mieniącego się barokowym światłocieniem dzieła podjęła się Natalia Kozłowska. Treść opery jest z pozoru prosta. Młodzi pałają wzajemną miłością, lecz ich szczęście przerywa okrutny atak cyklopa Polifemusa. Odrzucony przez nimfę olbrzym pozbawia Acisa życia. Galatea jednak swą czarodziejską mocą przemienia kochanka w strumyk, czyniąc go nieśmiertelnym. Jakże piękne odzwierciedlenie znajdują uczucia targające bohaterami w muzyce Haendla – z jednej strony rozbrzmiewa miłość, szczęście i spełnienie, z drugiej grzmi rozczarowanie i wściekłość. Pełne życia i radości arie kochanków zwieńczone duetem Happy we! kontrastują z wprowadzającym złowieszczy nastrój chórem Wretched lovers obfitującym w muzyczne symbole – od galopujących imitacji, po przerywane pauzami akordy. Czarowne brzmienie utrzymanej w pastoralnym nastroju finałowej arii Galatei niesie ukojenie i wiarę w niepokonaną siłę miłości. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 125 minut

Organizator: Polska Opera Królewska (więcej wydarzeń organizatora)

Występują

ACIS - ŁUKASZ KÓZKA GALATEA - DOROTA SZCZEPAŃSKA DAMON - SYLWESTER SMULCZYŃSKI POLYPHEMUS - MIKOŁAJ BOŃKOWSKI PASTERZE (CHÓR) - ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA DYRYGENT - KRZYSZTOF GARSTKA

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - KRZYSZTOF GARSTKA REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ - NATALIA KOZŁOWSKA SCENOGRAFIA - MARIANNA OKLEJAK KOSTIUMY - PAULINA CZERNEK PROJEKCJE - MAREK ZAMOJSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE - JOANNA LICHOROWICZ - GREŚ ASYSTENCI REŻYSERA - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA ASYSTENTKA KOSTIUMOGRAFA - ANNA PUCHALSKA INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

Opinie naszych Widzów

(33)

10/10

Singers, musicians, costumes, and staging were all fantastic! I always look forward to attending the Royal Opera performances when I am in Warszawa.

js.....@ya...oo.com | 3.10.2023

10/10

bardzo wysoki poziom artystyczny solistów i orkiestry, wspaniała akustyka w tym historycznym gmachu!

ja.....@gm...il.com | 2.10.2023

10/10

Przemyślana choreografia pięknie zrealizowana przez artystów, śpiew oddający uczucia, gra instrumentalistów wybitna, dyrygowanie delikatne

an.....@....pl | 25.09.2023

10/10

Świetne wykonanie, ładna scenografia i ciekawe kostiumy. Soczysta historia.

iz.....@gm...il.com | 24.09.2023

10/10

Świetne wykonanie, inscenizacja i oświetlenie są bardzo ciekawe, szczególne podziękowania dla orkiestry

an.....@ya...oo.co.uk | 23.09.2023

10/10

Cudowny spektakl! Muzyka, orkiestra, aktorzy i scenografia! Po raz kolejny moje serce skradł fenomenalny Paweł Michalczuk! Wszyscy soliści i chór bardzo zdolni i wspaniali. Piękne przeżycie. Gorąco polecam!

an.....@....pl | 23.09.2023

10/10

Piękny spektakl. Doskonała reżyseria, znakomite głosy i gra aktorska. Szczególnie Paweł Michalczuk w roli Polifema. Świetny pomysł, żeby sięgnąć po operowe dzieła Haendla. Kolejny sukces Opery Królewskiej. Brawo!

an.....@....pl | 23.09.2023

10/10

Panowie Łukasz Kózka i Paweł Michalczuk świetni śpiewacy, ale też aktorsko wybitnie poprowadzili swoje role. Zasłużone owacje na stojąco. .

iz.....@gm...il.com | 22.09.2023

10/10

Znakomite 4 glosy!

kr.....@gm...il.com | 22.09.2023

10/10

słuchanie muzyki (mojej ukochanej) zależy też od miejsca. pierwszy raz doznałam tak wspaniałej symbiozy

gd.....@gm...il.com | 29.03.2023

10/10

Great experience, so much enjoyed! Artists and musicians have made unforgettable performance!

ov.....@ya...oo.co.uk | 28.03.2023

10/10

Wspaniałe wykonanie, ogromna energia, piękne doświadczenie różnorodności muzyki (nastrój, świetne współbrzmienie partii wokalnych i instrumentalnych). Poza tym, bardzo ciekawa scenografia, kostiumy i choreografia.

k......@....edu.pl | 28.03.2023

10/10

Piękna muzyka i piękne wykonanie przedstawienia - byłem pod dużym wrażeniem

pe.....@....pl | 26.03.2023

10/10

Wspaniałe przedstawienie!

ba.....@po...ta.onet.pl | 20.03.2023

10/10

Wysoki poziom muzyczny i wokalny, niebanalna inscenizacja i ruch sceniczny

go.....@gm...il.com | 20.03.2023

10/10

Stylowo, znakomicie i z humorem! Wielkie brawa dla wspaniałych śpiewaków, tańczącego chóru i cudownych muzyków, w tym Krzysztofa Garstki i Marty Korbel!

je.....@po...ta.onet.pl | 19.03.2023

10/10

Wo derful performance, good singers and very good location.

dr.....@....de | 19.03.2023

10/10

Występ na wysokim poziomie artystycznym… Soliści i balet/chór świetnie!

da.....@gm...il.com | 19.03.2023

10/10

Prosta historia z piękną muzyką w wykonaniu genialnych muzyków

be.....@....pl | 18.03.2023

10/10

Młoda obsada i na scenie i w orkiestrze bardzo odświeżyła sama operę.

ba.....@....pl | 18.03.2023

10/10

Wszystko robiło wrażenie: od miejsca, w którym odbywała się impreza, po wysoki profesjonalizm muzyków, scenografów, reżyserów, kostiumologów i choreografów. Jestem bardzo zadowolony, zarówno jako profesjonalny muzyk, jak i zwykły widz. Dziękuję!

la.....@gm...il.com | 17.03.2023

8/10

Dobre przedstawienie, bo pięknie zagrane i zaśpiewane, ale nie podobała mi się scenografia i kostiumy.

do.....@gm...il.com | 23.09.2023

8/10

Głosy świetne, kostiumy też. Niezbyt przypadła mi do gustu scenografia.

Go.....@ga...ta.pl | 22.09.2023

8/10

Na plus: - ładny budynek w którym mieści się scena - piękna scenografia - instrumenty dobrane do epoki - świetna gra i muzyka - ciekawa realizacja prostej historii, szczególnie antagonisty sztuki.

Mo.....@gm...il.com | 22.09.2023

8/10

Doskonała orkiestra i dyrygent. Doskonali soliści z wyróżniającą się odtwórczynią roli Galatei i tenor, pan Aleksander Rewiński. Mniej odpowiadała mi tzw nowoczesna scenografia.

an.....@te...ia.com | 22.09.2023

8/10

Udany spektakl i ciekawa inscenizacja; temat klasyczny ale ponadczasowy.

ch.....@cr...le.pl | 29.03.2023

8/10

Ciekawe miejsce , gra aktorów od bardzo dobrej do rewelacyjnej. Siedzenia troszkę niewygodne. Bardzo fajna interpretacja dzieła Haendla. Postać, rola i gra aktorska potwora rewelacyjna . Ciekawe odnośniki do współczesności.

ps.....@....pl | 19.03.2023

8/10

Prawdziwa uczta dla ucha. Rzadko wystwiana, piękna opera. Jestem zachwycony. Jedyne co bym poprawił do dał stroje z epoki. Opera królewska to raczej nie miejsce ta współczesne aranżacje moim zdaniem.

eu.....@in...ia.eu | 18.03.2023

7/10

Piękna historia o miłości, miłości najwspanialszej, najboleśniejszej, upragnionej, erotycznie mocnej, nie nudnej. Acis i Galatea to opera pastoralna, bardziej po polsku pasterska, wiejsko sielska, Reymontowsko'Chłopska, Wyspiańsko'Weselna jakoś tak:) Bohaterowie to Trójkąt: Acis pasterz (tenor); Galatea [gr., ‘mleczna’ < gála ‘mleko’] połbogini, nimfa (sopran); Polifem, to potwór, cyklop, uwięził Odyseusza i pożarł kilku jego towarzyszy, to wiemy z Odysei (a jeśli potwór to musi być bas), jego arie z drugiego aktu są moimi ulubionymi:). Obaj kochają Galateę, ona kocha tylko Acisa. Polifem nie potrafi tego zaakceptować i zabija Acisa. Zakończenie: Galatea płacze pochlona nad zabitym kochankiem i śpiewa: "dam Ci życie wieczne ale nie będziesz już mój". To opowieść o szczęściu ze spełnienienia pragnień, namiętnej, płomiennej miłości i cierpień z jej spełnienia ( "będziesz żył wiecznie ale nie będziesz już mój"). Najpiękniejsza miłość jest maxi nieszczęśliwa. Wczorajsza inscenizacja była zrealizowana bez polotu i bez zrozumienia a tytułowe role przerosły wykonawców. Koncept reżyserski oparty był na dwóch błędnych założeniach: me2 i Eco. Namiętności było tyle co w małżeństwie z 40letnim stażem, a sielskości i delikatności tyle co u Grety Thunberg. Libretto podobno oparte na XIII księdze Metamorfoz Owidiusza ale w wersji ktorą znalazłem 13 księga opowiada o Aktonie wnuku Kadmusa założycielu Teb zamienionym w czasie polowania z myśliwego w jelenia i ofiarę własnych psów "Chciał­ tylko być świad­kiem, nie łow­ców ofia­rą." Acis i Galatea została wystawiona na East End'zie w 1731 roku w istniejącym do dziś Royal Haymarket Theatre. (Najstarszy EastEnd'owy teatr do dziś działający to Drury Lane powstały w 1663 (360 lat temu) a Teatr Narodowy w Warszawie to rok 1765:) Nie wiem czy to często się zdarzało w historii muzyki ale Acis i Galatea uzyskała po Heandle'owskiej jeszcze dwie aranżacje Mozarta i Mendelssohna. Mozart w 1788 dodał partie drugich skrzypiec, instrumentów dętych drewnianych, altówki i fagotu oraz przepisał solówki oboju na klarnet. Powodem reorkiestracji przez 19 letniego Mendelssohna w roku 1829 była całkowita zmiana struktury orkiestry w okresie przejścia od epoki baroku do klasycyzmu. W przypadku większości utworów Mendelssohn najpierw napisał osobno nowy materiał na altówkę, instrumenty dęte i instrumenty dęte blaszane, a następnie dodał je do oryginalnych partii Heandla w nowej partyturze. Moje trzy przebojowe fragmenty to: 1)Happy we! - radosny, bardzo taneczny, z powtarzającą się deklaracją "Szczęśliwi jesteśmy" duet Acis i Galatei z końca I Aktu i z drugiego aktu recytatyw Polifema "I rage, I rage, I melt, I burn! - Wściekam się, wściekam się, topię się, płonę! Słaby Bóg dźgnął mnie w serce" 3)Polifem, zakochany nieszczęśliwie (Oh ruddier than the cherry - Bardziej rumiana niż wiśnia, Słodsza niż jagoda). Solo fletu w kontrapunkcie do rytmicznych niskich tonów i basu śpiewaka, bardzo taneczne, pierwsza aria basowa którą tak bardzo polubiłem. Mogę jej słuchać na okrągło podobnie jak Biednego Ernesto z solową trąbką z drugiego aktu Don Pasquale. Spektakl nie był zly. Mógł być dużo, dużo lepszy. Stąd moje delikatne rozczarowanie. Muzyka i emocje zostaną na długo. Oh ruddier than the cherry - przykleiło się do mnie bardzo:) podobnie jak Happy we!

ad.....@he...ka.com | 24.09.2023

7/10

Nie mam zastrzeżeń do muzyki i śpiewu, natomiast scenografia, choreografia, ruch na scenie, gra sceniczna i reżyseria moim zdaniem pozostawiają pewien niedosyt.

su.....@po...ta.onet.pl | 28.03.2023

7/10

Piękny śpiew, pomysłowe efekty specjalne no i niesamowite miejsce do doceniania sztuki!

da.....@....pl | 19.03.2023

7/10

Bardzo jestem zadowolony ze spektaklu ze względu na profesjonalizm Polskiej Opery Królewskiej oraz świetne przygotowanie śpiewaków i orkiestry. Mam jednak zastreżenia co do scenografii i kostiumów. Teatr w starej oranżerii to barokowa śliczna scena z czasów stanisławowskich, zatem każdy odstęp od tego przepysznego stylu barokowego np. w scenach, rekwizytach czy kostiumach jest nie tylko skrajnie odnotowalny, lecz wręcz drażniący. Ze względu na bogate ramy tego teatru wolałbym zobaczyć tradycyjnie pasterzy ubranych w starożytne lub osiemnastowieczne wiejskie szaty (przychodzi mi do głowy Le petit Trianon...). Tak samo uważam również jeśli chodzi o dekoracje. Główne wrażenie było mimo to bardzo pozytywne i będę dalej popierać Państwa działalność artystyczną.

ni.....@gm...il.com | 18.03.2023

3/10

Dramatycznie lewicowa interpretacja - odejście od klasycznej, intrygującej i inspirującej linii POK. Wokalnie dobrze. Odradzam wielbicielom POK

an.....@so...is.pl | 18.03.2023

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii

ul. Agrykola 1

ACIS AND GALATEA / GEORG FRIEDRICH HAENDEL

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

pt., 17.01.2025

19:00

od 86 zł

dostępne miejsca

sb., 18.01.2025

19:00

od 86 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 17.01 godz. 18:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!