Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Poznań
Aula ARTIS

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Moje Ateneum AGATA KULESZA

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

LA FINTA GIARDINIERA / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia
Spektakl na podstawie powieści Doroty Kotas w adaptacji Pameli Leońsczyk i Heleny Urbańskiej. Z niektórych domów nie chce się wychodzić, bo pachnie tam ciepłym ciastem i kawą. W innych mieszka się tylko chwilę. Tak krótko, że nie zdążą jeszcze uschnąć niepodlewane kwiaty. Czasami dom nosi się na barkach - jak ślimak albo nie da się z niego wydostać, bo jest przytwierdzony na stałe - jak w przypadku żółwi. W niektórych jest głośno i lepiej wieczorami trzymać dłonie przyciśnięte do uszu. A w niektórych jest tak cicho, że słychać tylko westchnienia. Dom bywa najtrudniejszym z możliwych miejsc. Czasami tak trudnym, że lepiej zabrać najpotrzebniejsze rzeczy i przenieść gdzieś indziej. Tam zawinąć sie w burrito z koca i oglądając serial, jeść słodkie naleśniki. Spektakl na podstawie “Cukrów” Doroty Kotas jest próbą zmierzenia się z tematem neuroróżnorodności w kontekście skomplikowanych relacji rodzinnych. Jest to opowieść o próbie budowania swojej życiowej przestrzeni na własnych zasadach i w zgodzie z potrzebami. Spektakl polemizuje ze społecznymi przekonaniami na temat spektrum autyzmu oraz ADHD. Główną postać odgrywa aktorka, która w trakcie prób do spektaklu została zdiagnozowana pod kątem ADHD. Zapraszamy do przestrzeni, która jest ciepła, miękka i nie ma w niej zbyt dużo światła. Jest za to przytulnie i różowo. W tym miejscu bycie sobą jest dozwolone, każda obecność i perspektywa mile widziana. __________________________________________________________________________ Projekt „POKAŻ JĘZYK” korzysta z dofinansowania o wartości 350 000 Euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Celem projektu jest wspólne tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. Centrum Sztuki Włączającej/Teatr 21 to Społeczna Instytucja Kultury, której działanie jest współfinansowane przez Miasto Stołeczne Warszawa.

Organizator: Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21

Realizacja

Reżyseria: Pamela Leończyk Wykonanie: Helena Urbańska Scenografia, kostiumy: Wisła Nicieja Reżyseria światła: Sebastian Klim Produkcja: Paulina Uryszek twórca projekcji: Piotr Łuksza Wsparcie muzyczne - Magdalena Sowul

Opinie naszych Widzów

(16)

10/10

Zachwycająca gra aktorki. Forma skrojona idealnie pod odbiorcę szukającego w sztuce teatralnej "czegoś więcej", np. interakcji. Po dziś dzień pozostaje zachwycona i oczarowana.

mp.....@gm...il.com | 4.03.2024

10/10

Zajebiste, nigdy mi się tak bardzo nie podobało w teatrze. Super było, polecam każdemu!

ka.....@gm...il.com | 27.02.2024

10/10

Spektakl wybitny pod wieloma względami. Ja (40+, heteronormatywna) doceniłam dobrą aktorską i reżyserską robotę. Widziałam też pełne wzruszenia i emocji reakcje nieheteronormatywnych widzek_ów, którym ten spektakl daje widoczność; a mój 10-ltni syn z pewnością będzie jeszcze ze mną omawiał, co zobaczył, co poczuł i czego się dowiedział. Idźcie i bierzcie z tego wszyscy.

be.....@gm...il.com | 26.02.2024

10/10

Przedstawiona sztuka była, moim zdaniem, kwintesencją procesu dojrzewania/ dorastania w typowo polskim domu. Poruszona tematyka to strzał w 10. W dyskusji publicznej temat neuro-różnorodności czy LGBT powinien być na równi z innymi zagadnieniami społeczno-zdrowotnymi. Cukry nie były zbyt słodkie ale chyba takie właśnie jest życie 😃

ww.....@po...ta.wp.pl | 25.02.2024

10/10

Poczułam się taka wyluzowana po cukrach, było mi tak dobrze, ciepło na sercu. Trochę odnalazłam siebie w głównej bohaterce i chciałabym zbadać w sobie ten temat.

kj.....@gm...il.com | 23.02.2024

10/10

Monodram, który zawładnął mną w całość. Sinusoida doznań. Polecam niezdecydowanym!

ag.....@gm...il.com | 12.09.2023

10/10

Jest to wspaniały, kameralny spektakl o walce o akceptację i miłość. Świetny dla młodzieży. Szkoły powinny na to chodzić całymi klasami.

ma.....@gm...il.com | 12.09.2023

10/10

Wspaniały spektakl, mądry, poruszający i nie zabrakło w nim poczucia humoru co bardzo doceniam!

Ko.....@gm...il.com | 3.09.2023

10/10

Wspanialyvspektakl mowiacy o tum cxym jest autysm, polecam wszydtkim

ba.....@gm...il.com | 29.06.2023

10/10

Bardzo podobało mi się, jak aktorka zagrała osobę w spektrum autyzmu. Była niezwykle wiarygodna i wzruszyła mnie. Poczułam bliskość z bohaterką. Ogólnie ten spektakl bardzo mi się podobał.

kk.....@gm...il.com | 28.06.2023

10/10

Niesamowity, poruszający i angażujący publiczność monodram.

an.....@gm...il.com | 27.06.2023

10/10

Hela Urbańska ma niesamowitą energię i charyzmę. Nie znudziłabym się spektaklem nawet, gdyby trwał 5 godzin. Była jak Maryl Streep, kiedy w Mamma Mii śpiewała „The winner takes it all” i nie działo się tam zupełnie nic innego, a ona wypełniała sobą całą przestrzeń i można to oglądać i oglądać w kółko. Martwiło mnie to, czy spektakl o osobie nieneurotypowej doświadczającej ataków paniki, krzyczącej, poruszającej się w konkretny sposób nie będzie obraźliwy, kiedy zagra w nim osoba, która na codzień się tak nie zachowuje. Kiedy zobaczyłam poziom przedstawienia, zapomniałam o tych myślach (jeszcze nie wiem, czy słusznie). Utożsamiałam się z wieloma elementami i byłam szczęśliwa, że były przedstawione tak zrozumiale. Nie wiem, na ile jest to połączone z nieneurotypowością, ale kiedy byłam mała, też myślałam, że zostanę świętą. Niesamowite, jak Cukry mi o tym przypomniały. Scenografia była wspaniała i przemyślana. Idealny balans powagi i humoru. Znajomi, których ze sobą zabrałam uważają mnie teraz za specjalistkę teatralną, bo znalazłam im taki wspaniały spektakl. Poza tym czułam się na nim bardzo dobrze i bezpiecznie. Być może dlatego, że Hela w Lesbijskim SORze jest moim bezpiecznym głosem, którego słucham, kiedy czuję się okropnie, być może dlatego, że wszystkie elementy były tak dopracowane i nieprzestymulowujące. Wniosek: 10/10

ka.....@gm...il.com | 19.06.2023

10/10

Polecam!

sy.....@gm...il.com | 17.06.2023

9/10

Hela zagrała wspaniale, wchodzi w dużą interakcję z publicznością i ta interaktywna forma była ciekawszą formą niż oglądanie spektaklu "jak telewizji". Świetny był pomysł z przejściem przez neurony, dużym pluszowym na środku sali i momentem, gdy zaczepiony o lampkę przypominał namiocik, dom.

kl.....@....pl | 17.06.2023

4/10

Muszę przyznać, że średnio mi się podobało. Ciekawa scenografia, to na plus, ale niestety niewiele więcej. Aktorka wszystko mówiła na jednej intonacji, w moim poczuciu nie była autentyczna.

em.....@gm...il.com | 4.09.2023

4/10

Spektakl oglądałam z zapleczem w postaci znajomości książki. To co bardzo doceniam to przyjemna w odbiorze scenografia oraz dobra gra światłem. Niestety uważam, że gra aktorska była na bardzo przeciętnym poziomie. Przy monodramie i scenariuszu stojącym monologiem uważam to za kluczowe w odbiorze sztuki. To, co podobało mi się najbardziej wynika wprost z tego, jak fantastyczną książka są "Cukry", a nijak z adaptacji. Kilka miesięcy temu widziałam spektakl na podstawie "Pustostanów" w reż. Hanny Kłoszewskiej i byłam zachwycona! Tamta sztuka kipiała od interpretacji, pomysłowości i wspaniałej gry aktorek. Przedstawienie w tak prostej formie, jak to w reż. Pameli Leończyk mogłoby uratować genialne aktorstwo, podczas gdy dostaliśmy tylko przecietne. Biorę pod uwagę możliwość, że wynikało to z tego, że był to drugi spektakl Heleny Urbańskiej tego dnia. Pozostawiam to do refleksji organizatorów.

we.....@gm...il.com | 19.06.2023

Adres i dojazd

Centrum Sztuki Włączającej / Teatr21,

ul. Skoczylasa 10/12, Warszawa

Cukry

Warszawa, Centrum Sztuki Włączającej / Teatr21

pt., 16.06.2023

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

pt., 10.05

19:00

od 50 zł

dostępne miejsca

sb., 11.05

19:00

od 50 zł

dostępne miejsca

nd., 12.05

19:00

od 50 zł

dostępne miejsca

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!