Piotr Boruta

9,7 / 10

12 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Impromitacja

Improwizacja

Impromitacja to autorski projekt improwizowanej próby z publicznością, spektaklu, który nigdy nie będzie miał premiery, bowiem rutyna niszczy zdrowy śmiech i spontaniczne reakcje.

Celem projektu jest istnienie na scenie, a także przełamanie barier, karier, różnic i Kuźnic. Projekt realizowany jest przy współudziale publiczności. Zakłada możliwość wzięcia udziału w poszczególnych scenkach, scenach i etiudach. Dla nieśmiałych jest opcja pantomimiczna, bez użycia słów i wulgaryzmów.

Przewidywane rezultaty:
Zmniejszenie poziomu kortyzolu we krwi.
Zwiększenie znaczenia poczucia abstrakcji.
Możliwość znalezienia pointy.

Piotr Boruta – Artysta. Wychowany na filmach z Luisem de Funes, podążał wytyczonym przez niego szlakiem, aż zdał egzamin na aktora lalkarza przed Pinokiem, Kubusiem Puchatkiem i Kulfonem. Po nieudanych próbach w dramatach szekspirowskich został brzuchomówcą. Podkładał głos w etiudach pantomimicznych u Elżbiety Pasteckiej. Milczał na seansach spirytystycznych i procesie Kafki. Po nieudanym przemycie poczucia humoru do Chin nawrócił się na Narcyzm. Jego hobby to patrzenie w sufit, eksploracja pustych kieszeni i poszukiwanie wygód. Stan cywilny – w związku frazeologicznym.

Szczegóły

Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3

Dramat

„Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” to finałowa część teatralnego serialu zrealizowanego przez Teatr 21. Każdy z odcinków serii stanowi samodzielny element, każdy opowiada o jednej wartości, jednym marzeniu. Pracy, miłości, pieniądzach....

Tym razem spotykamy bohaterów w mieszkaniu treningowym. To ostatnia pozycja z listy życzeń – rodzina. Spektakl nawiązuje do tradycji cyrku, w którym jeszcze na początku XX w. na pokazach freak show prezentowano wszelaką odmienność. Pokazy miały charakter teatralnego przedstawienia i cieszyły się ogromną popularnością. Jak bardzo nasze czasy różnią się od przeszłości? Czy znaleźliśmy sposób na integrację?

Teatr 21 zrodził się w 2005 r. z warsztatów w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Członkami zespołu są przede wszystkim uczniowie oraz absolwenci szkoły, osoby z zespołem Downa i autyzmem. Ich dawna zabawa w teatr zmieniła się w pracę, za którą otrzymują wynagrodzenie. Spektakle Teatru 21 można było oglądać w warszawskich teatrach (Dramatyczny, Studio, Powszechny, Baj, Soho, Nowy), Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, który jest głównym miejscem aktywności zespołu. Grupa występowała również na festiwalach w kraju (Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kalisz, Łódź, Kielce, Białystok) i za granicą (Praga, Neratov, Berlin, Helsinki). Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.
Grupę prowadzi Justyna Sobczyk.

JUSTYNA SOBCZYK |
Pedagożka teatru i reżyserka, ukończyła Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Akademię Teatralną w Warszawie oraz Universität der Künste w Berlinie. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Absolwentka programów Szkoły Liderów. Od kilkunastu lat w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Założycielka Teatru 21, współkieruje studiami podyplomowymi pedagogika teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserska m.in. „Ojczyzny” w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016) oraz „Szewców” w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (2017). Laureatka „Kamyka Puzyny” przyznawanego przez miesięcznik „Dialog” i Instytut Książki oraz nagrody „Wdechy” wręczanej przez magazyn „Co jest grane?”.

Spektakl dla widzów od 14-tego roku życia.
Spektakl z napisami w języku angielskim.

Szczegóły