Milena Suszyńska - zdjęcie

Milena Suszyńska

8,7 / 10

311 oddanych głosów

Data urodzenia:
01-08-1986 (36 lat)

Od 2011 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza(2009).

Współpracowała ze scenami warszawskimi: Teatrem Wytwórnia i Teatrem La M.ort, a także z Narodowym Centrum Kultury w Warszawie, Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.

Nagrodzona za najlepszą rolę kobiecą w przedstawieniu Teatru Telewizji, za rolę Justysi w Mężu i żonie Aleksandra Fredry w reżyserii Jana Englerta na 16. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie (2016).

Fot. Andrzej Georgiew

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kumulacja, czyli pieniądze to nie wszystko

Tragikomedia

Co byś zrobił gdybyś trafił kumulację w loterii i z dnia na dzień został milionerem? Odpowiedź wydaje się prosta? Nic bardziej mylnego. Każdego bowiem, po pierwszej chwili euforii, mogą najść wątpliwości - i co dalej? A jeśli dodatkowo najbliżsi mają zupełnie inne zdanie niż Ty i nie podzielają Twojej oryginalnej życiowej filozofii? Wtedy wygrane pieniędze mogą okazać się niczym w porównaniu do skali kłopotów, nerwów i emocji, które pojawią się wraz z nagrodą.

Ważne dylematy ubrane w przekomiczne sytuacje, zaskakujące rozwiązania z pozoru prozaicznych problemów, dialogi pełne inteligentnego, uszczypliwego poczucia humoru, cięte riposty i obraz najbardziej pierwotnych instynktów ludzkiej natury.

Zapraszamy Państwa na komedię „Kumulacja, czyli pieniądze to nie wszystko”, polską prapremierę francuskiej sztuki „Non a l’argent!” Flavi Coste, w reżyserii Tomasza Sapryka. Na scenie wyjątkowy zespół aktorski: Michał Meyer jako „szczęśliwy” zwycięzca, Maria Dębska w roli jego zirytowanej życiem żony, Marcin Bosak jako wspólnik i niezastąpiony przyjaciel domu, oraz Izabela Dąbrowska w roli mamusi, której „ciągle coś się od życia należy”.

Długo nie zapomnicie tej sztuki, a postawione w niej pytania będą Was bawić, zastanawiać i jednocześnie prowokować do przemyśleń. Bowiem kiedy w grę wchodzą naprawdę duże pieniądze, budzą się nasze mocno uśpione demony i prawdziwe pragnienia, a rodzinno-przyjacielskie więzi poddane są najcięższej z prób…

Szczegóły

Dzień Świra

Tragikomedia

Wiosną 2021 roku warszawski Uniwersytet SWPS ogłosił raport, którego celem było wybranie „najlepszego polskiego filmu wszechczasów”. Wynik badania opinii publicznej być może wielu zaskoczył, ale z pewnością ucieszył nawet tych, którzy akurat na ten film nie głosowali. Bo wygrał „Dzień świra” Marka Koterskiego z 2002 roku, film praktycznie bez wrogów, co już niezwykłe wśród polskiego ludu, za to z całą polską inteligencją po swojej stronie. A nawet jeśli ktoś się nie uważał za inteligenta, i tak mógł się bez trudu utożsamić z postacią głównego bohatera, niejakiego Adasia Miauczyńskiego, poniewieranego przez tak zwaną otaczającą rzeczywistość.

„Dzień świra” powstał według słynnej maksymy, że nic tak nie cieszy, jak cudze nieszczęście. Jest więc prześmieszną komedią, w której nie do śmiechu tylko samemu Miauczyńskiemu.

„Dzień świra”, niegdyś napisany jako dramat dla teatru, miał już kilka premier scenicznych, raz nawet wystawiono go w formie musicalu. W naszym teatrze kolejnej realizacji podjął się znany reżyser młodośredniego pokolenia, Piotr Ratajczak. W tekstowym oryginale – oprócz głównego bohatera – występuje mnóstwo postaci towarzyszących; w reżyserskiej koncepcji Ratajczaka „wszyscy jesteśmy Adasiami M.” Jak to będzie wyglądało na scenie – do sprawdzenia w Ateneum od czerwca 2020.

Kultową postać Adasia Miauczyńskiego zagra Adam Cywka.

Szczegóły

Kłamstwo

Komedia

Niesamowite i przenikliwe, a przy tym, o zgrozo, zabawne studium, właśnie... Kłamstwa. Florian Zeller, francuski dramaturg zdążył już przyzwyczaić swoich widzów do ostrej jazdy i bolesnego telemarku, porusza się z gracją baletnicy i precyzją chirurga w meandrach i zakamarkach ludzkich umysłów. Dwie pary małżeńskie, dwie pary przyjaciół, dwie pary kochanków, a ich nadal tylko czworo, jak to jest możliwe? Wszystkiego dowiecie się Państwo podczas spektaklu „Kłamstwo"!

Metaforycznie udało się w spektaklu połączyć Bergmanowskie „Sceny z życia małżeńskiego" z kilkoma komediami Woody'ego Allena. Oczywiście sztuka nie jest jedynie słowną ekwilibrystyką, zawiera również racjonalny, ale i filozoficzny podtekst. Reżyser spektaklu, Wojciech Malajkat, niedawno powiedział : „Długo pracowaliśmy nad obsadą, ta sztuka wymaga nieprzypadkowych i wyśmienitych aktorów, którzy potrafią wydobyć niuanse zawarte w tekście, z wdziękiem rozbawić publiczność i sprawić, że, paradoksalnie, kłamstwo ich czegoś nauczy".
Francuski dramaturg Florian Zeller spróbował kłamstwo zweryfikować w warunkach scenicznych. Udało mu się to na tyle, że w całej Europie widzowie podczas przedstawień spadają z krzeseł z rozbawienia, za chwilę wracają na miejsca dyskretnie zerkając wokół i szukając wsparcia i zrozumienia u innych kobiet i mężczyzn. Niech to uświadomi siłę rażenia tego tekstu.
Reżyser przedstawienia, Wojciech Malajkat, zdradza: „Przeraża nas to, jak można wygodnie żyć w związku, jednocześnie nie wiedząc nic o sobie nawzajem".
Producent spektaklu, Piotr Szwedes, zastrzega jednak: „Warto to zobaczyć, oczywiście, nie po to, aby dowiedzieć się, jak skutecznie oszukać partnera lub partnerkę. Nie traktujcie tego, jako spektaklu instruktażowego. O nie! Warto, ponieważ, jak w soczewce skupimy dwa dni Waszego życia w dwóch godzinnych aktach. Rozbierzemy was na części pierwsze, a czy dacie się złożyć? To już zostawiamy Wam. To nie tylko komedia, ale i bardzo cenny przekaz".

Szczegóły

Czytamy dla Ukrainy

Spotkanie


Wpływy z każdej prezentacji w cyklu zostaną przekazane na rzecz uchodźców z Ukrainy. Każdy kupiony bilet to rzeczywiste wsparcie dla naszych sąsiadów!

Otwieramy w Ateneum nowy cykl prezentacji pod wspólnym tytułem „Czytamy dla Ukrainy”. Co miesiąc nasi aktorzy, pod reżyserskim okiem dyrektora Artura Tyszkiewicza, będą czytać współczesne dramaty ukraińskie.

Na pierwszy ogień – sztuka Nedy Neżdany, jednej z najwybitniejszych dramatopisarek rodem z Kijowa – „Kto otworzy drzwi”. Ta „czarna komedia dla teatru tragedii narodowej”, jak swój utwór określa autorka, została swego czasu zaliczona do najlepszych sztuk Europy XX wieku. Rzecz dzieje się w… kostnicy, której pracownica doznaje szoku na widok młodej dziewczyny, będącej – według wszelkich oznak na niebie i ziemi – ciałem martwym, ale jednocześnie przedziwnie żywym. Dziewczyna odnosi podobne wrażenie, patrząc na laborantkę…

Piętrzące się przezabawne nieporozumienia tworzą fabułę tej znakomitej sztuki, w której metafizyka życia i śmierci miesza się z bardzo ludzką rozgrywką między dwiema kobietami. Uwaga dla lubiących szarady i zagadki: do końca nie będzie wiadomo, kto jest kim.

_______________________________________________

PRZY WSPÓŁPRACY Z AGENCJĄ ADiT

Szczegóły

Trzy siostry

Dramat

Jan Englert po raz kolejny sięga do twórczości Antona Czechowa.

Trzy siostry – jedna z najważniejszych sztuk światowego kanonu dramatycznego.
Olga, Masza i Irina żyją w prowincjonalnym miasteczku, nie wiedząc, czy uda im się wyrwać w wielki świat, szczęśliwie ułożyć życie na miejscu, czy też zostać w wiecznym niespełnieniu.

„Kochane siostry, …muzyka gra tak wesoło, tak radośnie, zdaje się, że jeszcze trochę i dowiemy się, po co żyjemy, po co cierpimy... Gdyby wiedzieć, gdyby wiedzieć!”

_______________________________________________________________________________
harfa celtycka Julia Łopuszyńska (gościnnie; wystąpi w przedstawieniach 10 i 11 września) / Zuzanna Federowicz (gościnnie; wystąpi w przedstawieniu 12 września)
fortepian Mirosław Jastrzębski

Szczegóły

Dobry wojak Szwejk idzie na wojnę

Tragikomedia

Jednostka i wielka historia. Wojna i jednostkowy los kogoś, kto nie jest w stanie pojąć, w czym uczestniczy. Właśnie zamordowano arcyksięcia Ferdynanda, porządek świata ulega zmianie. A Szwejk? Szwejk jest po prostu sobą. Trafia do wojska i gorliwie wypełnia swoje obowiązki, co w połączeniu z jego poczciwością doprowadza do wielu przezabawnych sytuacji. Ale może w jego „głupocie” jest metoda?
To jedna z najsłynniejszych opowieści świata. Od jej wydania minęło już prawie całe stulecie, a popularność niezbyt dobrego żołnierza nie słabnie. Jego absurdalne losy przetłumaczono dotąd na 57 języków, doczekały się licznych ekranizacji i adaptacji.

Szczegóły

Pożegnania

Dramat

Chłopak z dobrego domu i fordanserka. Spotykają się przed okupacją i po Powstaniu Warszawskim. Agnieszka Glińska opowiada o niespełnionej miłości i o końcu Polski przedwojennej, biorąc na warsztat powieść Stanisława Dygata.

Miłość nie spełni się. Ani przed wojenną hekatombą, ani też w nowym, przywiezionym ze wschodu porządku. Reżyserka przedstawia historię pogruchotanego pokolenia, zastanawia się nad losem polskiej inteligencji i nad naszym dzisiejszym dziedzictwem. Prowadzi przedstawienie ze swadą, wrażliwością, wyczuciem psychologicznych detali. Nie bez przekory i ironii.

"Pożegnania" nazywano inteligenckim rozrachunkiem, tekstem o pokoleniu, dla którego życie skończyło się 1 września 1939 roku. Ta pełna wdzięku i dowcipu opowieść pozwala przyjrzeć się najnowszej historii ironicznie i z dystansem - a także zastanowić nad inteligenckim rodowodem współczesnej Polski.

Szczegóły

Opowiadanie brazylijskie

Dramat

Brazylia, 1949 r. Inteligencka rodzina polskich emigrantów wciąż zmienia miejsca pobytu wraz z kolejnymi kontraktami ojca-inżyniera.

Żyją w ciągłym zawieszeniu, rozważając plany powrotu do kraju i tęskniąc za stałym domem. Piękne, egzotyczne otoczenie, wibrujący gorącem klimat wyzwalają podskórne pragnienia i emocje.
Pod powierzchnią słów toczy się czechowowski dramat niespełnienia.

Szczegóły

Królowa Margot

Dramat

Rządzenie to krwawa namiętność. Słynną powieść Alexandre’a Dumasa reżyseruje Grzegorz Wiśniewski.

Francja, koniec XVI wieku. Królewskie małżeństwo ma zażegnać religijne spory, ale w sześć dni później, w imię Boga, ulicami Paryża leje się krew. Na paryskim dworze, wśród zawiedzionych uczuć, manii i pożądań, intryg i politycznych rozgrywek, dramaty osobiste splatają się z dziejowymi. Przez salę Bogusławskiego przetacza się wielka Historia.

Szczegóły

Kordian

Dramat

Dramat polskich wyborów.

Ginąć, umierać w imię szlachetnej idei czy żyć i psom szyć buty? – polska alternatywa przedstawiona Kordianowi w dwóch przypowieściach.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Komedia

Krewka satyra i bezczelność języka; aktorski kunszt i wysmakowana scenografia. Świeże spojrzenie na arcydzieło w nowym przekładzie Jerzego Radziwiłowicza.

Gorzka komedia Molière’a tak poruszyła współczesnych, zwłaszcza dewotów, że Ludwik XIV na pięć lat zabronił jej grania. Jacques Lassalle przywołuje obraz XVII-wiecznej Francji. Przytłumione światło pada na szacowne wnętrza i wykwintne stroje z epoki. Ale najważniejsi są aktorzy – prowokują na widowni śmiech, który obnaża hipokryzję, odsłania manipulacje i okrucieństwo. Okazuje się, że historia wytrawnego łgarza i demonicznego obłudnika jest wciąż aktualna.

Szczegóły

Madame de Sade

Dramat

Legendarny immoralista oglądany oczami kochających go kobiet. Misterne studium zakamarków kobiecej duszy kreślone z subtelnością największego powojennego dramatopisarza Japonii.

Ludzka natura zaskakuje, kiedy łączy w sobie sprzeczności – miłość i nienawiść, dobro i okrucieństwo, moralność i rozpustę. Kiedy stawia znak równości między wolnością i złem.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły

W mrocznym mrocznym domu

Dramat psychologiczny

Dwaj bracia i kobieta. Świat trzeszczy żwirem pod butami i trzeszczy w posadach. W psychologicznym thrillerze – Marcin Przybylski, Grzegorz Małecki i Milena Suszyńska.

Grażyna Kania bierze na warsztat tekst głośnego dziś amerykańskiego autora Neila LaBute’a. Dramat wstrząsu i trwogi. Wycieczka w tajemnice dzieciństwa wolno odsłania dawne krzywdy i niegojące się rany. Trudno będzie rozpoznać, kto jest katem, a kto ofiarą. Kto Kainem, a kto Ablem.

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły