Kornel Sadowski - zdjęcie

Kornel Sadowski

9,6 / 10

100 oddanych głosów

Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie filia we Wrocławiu. Jako student brał udział w pokazach w ramach Wrocławskich spotkań jednego aktora WROSTJA 2014. Laureat nagrody prezydenta miasta Wrocławia za Najlepszy dyplom roku 2017. Jako aktor współpracuje m. in. z Wrocławskim Teatrem Komedia ( „Pomoc domowa” reż. W. Dąbrowski, „Mayday 2” reż. M. Sławiński), z Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu („Wszystkie stworzenia” reż. J. Połoński, „Czarna skóra, białe maski” reż. W. Bagiński i „Cesky diplom” reż. P. Ratajczak – za rolę w tej sztuce wymieniony jako jeden z najlepszych aktorów Warszawskich Spotkań Teatralnych 2019, a także laureat złotej maski woj. Opolskiego za rok 2018).Jest również jednym z prowadzących warsztaty aktorskie w „Kole naukowym młodych aktorów” przy Szkole Aktorskiej Teatru Śląskiego.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Pomoc domowa

Komedia

I żyli długo i szczęśliwie – tak powinna się kończyć komedia z lekkim nalotem romantyzmu, a taką komedią jest niewątpliwie Boeing, Boeing Marca Camolettiego: po wielu zawirowaniach Maks i Jola pobierają się… Tylko czy będą żyć długo i szczęśliwie? Na to pytanie – dzięki pewnym adaptacyjnym zabiegom – odpowiada tegoż Camolettiego Pomoc domowa, której bohaterami są Maks i Jola. Ale pierwsze miejsce na podium zajmuje Nadia – genialna pomoc domowa, dzięki której straszliwe zamieszania w Boeingu… kończą się happy endem.

Maks i Jola są małżeństwem, ale gdzieś tam snuje się w ich duszach marzenie o bardziej bujny życiu – miłosnym oczywiście, bo jakoś im to małżeństwo nie wystarcza. Ona chce mieć kochanka i on chce mieć kochankę, spotykają się z nimi w domu i z tymi spotkaniami, z całą tą sytuacją związana jest niezła zawierucha! Wchodzenie, wychodzenie, drzwi trzaskają sto tysięcy razy... I z każdym trzaśnięciem coraz niebezpieczniej się robi dla małżeńskiego związku.

I wtedy wkracza Nadia, która w Boeingu... czuwa nad wszystkim, klei to, co się rozpada, spina, co się rozpięło… Czy i teraz Nadia poukłada, co trzeba i Maks i Jola będą żyli długo i szczęśliwe?? Zobaczymy….

Ten błyskotliwy tłumacz postanowił postać Nadii z "Boeing Boeing" przenieść w nowe realia, w inne życiowe sytuacje. Tym razem akcja spektaklu rozgrywa się w domu prowadzonym przez obdarzoną ciętym, inteligentnym dowcipem -pomoc domową.

Małżeństwo, zdrada, chęć przeżycia miłosnej przygody, sex, doświadczenie i młodość, ciągle zaskakujące widza sytuacje życiowe, duża ilość trzaskających drzwi i znakomicie przetłumaczone dialogi, gwarantują tej sztuce podobny sukces, jaki odniósł ulubiony przez widzów "Boeing Boeing".

Szczegóły

Mayday 2

Komedia

„Mayday 2" to sequel teatralnego hitu Raya Cooneya Mayday. Oto John Smith, londyński taksówkarz – bigamista. Publiczność o tym, że John to bigamista wie, ale jego jego dwie rodziny nie mają o tym zielonego pojęcia! Nie budzące żadnych podejrzeń podróżowanie między Wimbledonem a Streatham, gdzie mieszkają jego dwie rodziny, umożliwia Johnowi-bigamiście jego praca, a obie kobiety jego życia i matki jego dzieci - bardzo się od siebie nastawieniem do świata różniące - narzekają jedynie na to, że mąż i ojciec tak niewiele czasu rodzinom poświęca... Ale do gry wkracza Internet i rzecz się bardzo komplikuje - syn taksówkarza i jego córka poznają się w sieci. Coś zaiskrzyło... Postanawiają się spotkać. Ich pierwsza randka to dla Johna katastrofa. Bigamia tak, kazirodztwo – nie! John zaczyna szaleńczą jazdę pomiędzy domami, by randkowej katastrofie zapobiec. W tym zapobieganiu pomaga mu jego sublokator i przyjaciel Stanley, który głównie biega po mieszkaniu Johna, zamykając dzieci i żony na klucz, aby nie doszło do spotkania. Afera goni aferę. Absurd pogania absurd. Jednym słowem – dzieje się bardzo intensywnie! I bardzo zabawnie...

Szczegóły

Mała Syrena

Dla dzieci

Oto jedna z piękniejszych opowieści o miłości w literaturze, o miłości romantycznej, siostrzanej, o miłości do natury i do samego siebie. Małą Syrenę kojarzymy najczęściej z historią disneyowskiej małej syrenki Ariel, która bardzo daleko odchodzi od oryginalnej, andersenowskiej wersji. Była już przetwarzana na wiele sposobów, łącznie ze zmianą zakończenia. Nasz spektakl jest współczesną adaptacją klasycznej baśni Hansa Christiana Andersena.

Młodzi twórcy (Martyna Majewska – scenariusz i reżyseria, Anna Haudek – scenografia, Dawid Majewski – muzyka i Jakub Lech – video) chcą pogłębić refleksję nad losami zakochanej w człowieku syrenki i powrócić do jej oryginalnych motywów i źródeł. Adaptacja ma podkreślać siłę charakteru głównej bohaterki i skłonić do zastanowienia czym we współczesnym świecie jest owa legendarna „prawdziwa miłość”. Czy warto umrzeć z miłości? Czy istnieje miłość nieprawdziwa? Twórcy są dalecy od dydaktyzmu i mają zamiar pozostawić duże pole do interpretacji dzieciom i rodzicom.

Szczegóły

ČESKÝ DÍPLOM

Tragikomedia

"Spektakl w reżyserii Piotra Ratajczaka jest bardzo śmiesznym przedstawieniem o smutnych sprawach: na przykład o konsekwencjach fałszywego narodowego i społecznego samorozpoznania. Tylko że jego bohaterami nie są skłonni do patosu i ofiary Polacy, tylko ich całkowite słowiańskie przeciwieństwo – dobroduszni i trzeźwo myślący Czesi.
Połowa lat osiemdziesiątych: jesteśmy w szkolnej świetlicy chwilę przed spotkaniem z Karelem Gottem lub Heleną Vondraczkową, a może nawet z Martiną Navratilową. Młodzież, która chce być jak oni, czeskie ikony, zatańczy dla nich i zaśpiewa. Szóstka dziewcząt w różowych sukienkach i czterech chłopaków w koszulkach i białych spodniach tworzy chór młodzieży czeskiej głoszącej pochwałę przeciętności i ludzi ceniących sobie spokój. Pocztówkowy, propagandowy, lizusowski.
Wykonywane przez młodych aktorów zbiorowe układy choreograficzne i wesołe piosenki stoją w spektaklu w kontrze do smutnych historii opowiadanych przez jednostki wypchnięte z tłumu. Rozbrzmiewa w nich kilkanaście dwudziestowiecznych czeskich życiorysów, sprowadzonych często do analizy jednej chwili, która rujnuje lub odbiera życie. To chwila podła lub wzniosła, ale coś się po niej nieodwracalnie zmienia.
Wędrujemy po czeskiej Historii i Współczesności, rok 1968 jest osią dramaturgiczną przedstawienia, rokiem zerowym, w którym uaktywniło się wszystko, co najgorsze i najlepsze w Czechach. Ale autor scenariusza – Piotr Rowicki nie zapomina także o latach drugiej wojny światowej i przełomie 1989 roku. Spektakl obala mit niebohaterstwa Czechów. Pokazuje, że system Gustawa Hussaka był straszniejszy od gierkowskiego, gomułkowskiego i jaruzelskiego razem wziętych. Nasze polskie gnojenie ludzi było jakby bardziej przaśne, wsiowe, improwizowane, tu ociera się wręcz o niemiecki perfekcjonizm w manipulacji i diabolicznej mściwości służb specjalnych.
Optymizm, beztroska i zgoda na funkcjonowanie w rzeczywistości, jakakolwiek by nie była, to właśnie wybrane przez Czechów przebranie. Kamuflaż. Czesi ukryli się za naiwnym szwejkowym uśmiechem i i udają, że są za nim szczęśliwi. Każdy kto spróbuje to zmienić, złamie stereotypy, zostanie wymazany ze zbiorowej pamięci. Ratajczak i Rowicki mówią, że indywidualiści zawsze są sami – w śmierci, proteście, uporze. W grzechu i winie. Czescy outsiderzy i pechowcy mają nawet gorzej niż gdzie indziej, bo nikt nie uwierzy, że społeczeństwo, które ich prześladuje, może być aż tak potworne.
W Czeskim dyplomie dobre życia przeglądają się w tych złych. A jeden naród w drugim. Biedni Polacy patrzą na Czechów i na odwrót." - Łukasz Drewniak, kurator programu teatralnego w Teatrze Starym.

Szczegóły