Bartosz Mazur - zdjęcie

Bartosz Mazur

8,8 / 10

184 oddanych głosów

Wiek: 45 lat

Aktor. Absolwent krakowskiej PWST. Ukończył kurs pedagogiczny w Instytucie Doskonalenia Kadr Pedagogicznych. Był związany z Teatrem im. J. Osterwy w Lublinie oraz z Teatru im. K. C. Norwida w Jeleniej Górze. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Teatralnym Koło w Warszawie. Zadebiutował rolą Marcela w „Stronie zakwitających dziewcząt” wg M. Prousta. Do ważniejszych ról w jego karierze należą także: Markiz w „Truciźnie teatru” R. Sirrery, Lucyfer w „Testamencie psa” A. Suassuny, a także Żegota w „Dziadach” A. Mickiewicza, Hortensjo w „Poskromieniu Złośnicy” W. Shakesreare’a, Szatow w „Biesach” F. Dostojewskiego, Romeo w „Romeo i Julii” W. Shakespeare’a, Złodziejaszek w „Operetce” W. Gombrowicza, Piotrek w „Don Juanie” Moliera i Alesz w „Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” P. Zelenki. Na Scenie Przodownik można go zobaczyć w roli Syna w „Sex machine” T. Mana i „Baden-Baden” P. Rowickiego. Ma na swoim koncie liczne role filmowe i telewizyjnej.
Spektakle z udziałem tego aktora:

„Don Kichot na pustkowiu ” | Słuchowisko | Online

Online

Uniwersalizm mitu błędnego rycerza z Manczy pozwala nadać szerszy kontekst naszej opowieści. O czym to będzie przedstawienie? O marzeniach. Okolicznościach w jakich się rodzą i umierają. O uporze w dążeniu do nich. Rozpaczy kiedy rozwiewa je wiatr przyziemnej codzienności. W kontekście postaci literackiej i aktora, który wciela się w tę postać. Interesuje mnie postawa marzyciela. Dziś, współcześnie. Konfrontując literacką postać z aktorem, który dziś wciela się w tę postać, który pracując nad rolą i konfrontując swoje dzieło odbywa komplementarną podróż.

Szczegóły

Don Kichot

Dramat


wg powieści Miguel’a de Cervantesa


Uniwersalizm mitu błędnego rycerza z Manczy pozwala nadać szerszy kontekst naszej opowieści. O czym to będzie przedstawienie? O marzeniach. Okolicznościach w jakich się rodzą i umierają. O uporze w dążeniu do nich. O nas samych. O rozpaczy kiedy rozwiewa je wiatr przyziemnej codzienności. W kontekście postaci literackiej, o aktorze, który wciela się w postać i gra nie swoje życie, odbywa marzycielską podróż. Interesuje nas postawa marzyciela - dziś, współcześnie. Czy współczesny marzyciel to ciągle niepoprawny romantyk?

Szczegóły

Dobry Wilk Teodor. Bajka muzyczna

Dla dzieci

Wilk Teodor nie chce już być postrachem dzieci. Jeż ma marzenia, które są zupełnie „niejeżowe”.
Obydwaj przekonują się, że przełamywanie stereotypów i bycie sobą wymaga odwagi… ale ze wsparciem przyjaciół wszystko jest możliwe!

Słuchowisko powstało w oparciu o książkę Katarzyny Kozłowskiej „Czy wilk się najeża, gdy spotka nietoperza?”. Opowieść dotyka tematu stereotypów w życiu dziecka, a także tolerancji i przyjaźni pomimo różnic. Inspiracją do jej napisania była piosenka „Lupo Teodoro” („Wilk Teodor”) z repertuaru włoskiego chóru Piccolo Coro dell’Antoniano, którą w polskiej wersji językowej wykonuje Chór Dziecięcy MILLE VOCI.

Teodor, którego znamy z piosenki, nie jest zwyczajnym mieszkańcem lasu. Ma już dość swojej stereotypowej roli „złego wilka”. Postanawia znaleźć sposób, aby się z niej wyswobodzić. Jego spotkania z nieśmiałym jeżem, nietoperzem Maćkiem, Czerwonym Kapturkiem czy roztańczoną Rosinką ukazują nam zwykłe sprawy w zupełnie innym świetle.

Partnerzy: Magazyn dla dzieci Świerszczyk, Polskie Radio Dzieciom, Portal Qlturka, Istituto Antoniano di Bologna, Istituto Italiano di Cultura, Ognisko Pracy pozaszkolnej nr 1 „Jordanek” w Warszawie.

W słuchowisku wykorzystano piosenki z płyty Chóru MILLE VOCI „Pobawmy się dźwiękami z Zecchino d’Oro”.

Wilk Teodor (Lupo Teodoro) – sł. C.Spera, I.Navarra, muz. C.Spera, tł. X.Zawanowska, K.Olczedajewska (2:56)
Naleśniki babci Niny (Le tagliatelle di Nonna Pina) – sł. i muz. G.M.Gualandi, tł. X.Zawanowska, R.Witek (1:40)
Czkawka (Il singhiozzo) – sł. M.F.Polli, muz. GF.Fasano, tł. X.Zawanowska (0:55)
Dziwny punkt widzenia (Un punto di vista strambo) – sł. i muz. F.Conforti, tł. X. Zawanowska (2:33)
Niech wiatr poniesie słowa (Lo scriverò nel vento) – sł. O.Z.Livaneli, G.Gotti, muz. O. Livaneli, tł. X.Zawanowska, (1:40)
Tysiąc głosów (Mille voci, una voce) – sł. M.Matusovskij, A.Testa, muz. V.Sciainsky, tł. X.Zawanowska, R.Witek (1:15)
Taniec Rosinki (La danza di Rosinka) – sł. S.Mezzanotte, L.Kos, muz. L.Kos, tł. X.Zawanowska (2:56)

Szczegóły

„Dolina muminków w listopadzie” | Słuchowisko dla dzieci | Online

Online

Szukasz mądrej rozrywki dla całej rodziny na długie jesienne wieczory? Słuchowisko zrealizowane na podstawie kultowego spektaklu Igora Gorzkowskiego zabierze Was w fantastyczną podróż do Doliny Muminków.

Czy bohaterom uda się zrealizować swoje marzenia i stać się kimś innym? Czy Filifionce powiedzie się wielka ucieczka od sprzątania? Czy Wuj Truj zapomni o swojej starości? Czy Włóczykij odnajdzie jesienną melodię? Czy zobaczymy Paszczaka za sterem łodzi, Mimblę, kiedy tańczy i Homka w otoczeniu prawdziwych przyjaciół? Tego nie wiadomo. Jedno jest pewne, w ciepłym i przytulnym Domu Muminków bohaterowie po raz pierwszy od dawna poczują się przez moment bezpieczni i szczęśliwi.

Jak uzyskać dostęp do słuchowiska? Wesprzyj Teatr Soho i wpłać na portalu kicket.com (dawne: ewejsciowki.pl) wybraną przez siebie kwotę z przedziału 5,10 lub 20 zł. W informacji zwrotnej dostaniesz instrukcję jak i gdzie posłuchać "Doliny Muminków w listopadzie".

Jeśli Ty i Twoja rodzina jesteście zadowoleni z czasu spędzonego z bohaterami naszego słuchowiska, koniecznie weźcie udział w muminkowej ankiecie i akcji dla dzieci „Napisz list do Muminków”. Szczegóły na www.teatrsoho.pl

Słuchowisko “Dolina Muminków w listopadzie” wg prozy Tove Jansson
w tłumaczeniu Teresy Chłapowskiej
adaptacja i reżyseria: IGOR GORZKOWSKI

_____________________________________________

W mailu z biletem będzie znajdował się link i hasło do słuchowiska.
Wybierz cenę! Zapłać za dostęp 5,10 lub 20 zł.
Słuchowisko dostępne do 1.12.2022

Szczegóły

(Maska)rada Gminy

Musical

Poznajcie Ewę Lewą, Adama Prawego i wyrachowanego Wójta, który w celu utrzymania władzy zatrudnia specjalistów od jednej i drugiej strony społeczeństwa.

Kameralny musical „(Maska)rada gminy” to artystyczny bunt przeciwko podziałom, których ofiarą stają się najsłabsi. To także zabawna i ostra satyra na współczesną polską rzeczywistość. Wielu z nas ma powody, by czuć się dziś zagubionymi, podobnie jak Wiesia Znikła – cicha ofiara systemu... Spektakl zadaje pytania o naszą współczesną, spolaryzowaną rzeczywistość społeczną, obnażając jej absurdy, skłaniając do śmiechu i refleksji.

UWAGA!
Spektakl od lat 16.
Postaci w spektaklu używają nieparlamentarnych wyrazów.

Szczegóły

Burza | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Soho: KLIKNIJ TUTAJ

Reżyser podąża tropem pięciu postaci z szekspirowskiej „Burzy”. Kameralna forma przedstawienia skupia intrygę całego dramatu jak w soczewce, a wypreparowane fragmenty tekstu tworzą okazję do wnikliwego studium relacji córka-ojciec oraz wypróbowywania granicy pomiędzy iluzją i rzeczywistością.

Bohaterowie „Burzy” przypominają osobliwości rodem z filmów Federico Felliniego. Bliżej im do aktorów z jarmarcznej budy teatralnej niż potomków rodziny królewskiej. Wszyscy podlegają reżyserskiej wizji Prospera, a ta często bywa zaskakująca i nieprzejednana. W scenariuszach stworzonych przez starego maga opiekuńczość miesza się z zaborczością, a bezwarunkowa miłość z pokusą kontroli. Wyspa przestaje być wyspą. Realność traci kształty i kontury.
Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na facebooku Teatru Soho: KLIKNIJ TUTAJ

Szczegóły

Anonim

Dramat psychologiczny

Na podstawie tekstu Alicji Kobielarz.

Najnowszy spektakl młodego tandemu teatralnego Alicji Kobielarz i Karoliny Kowalczyk przedstawia historię trzech postaci – twórczyni komiksów, wybitnego profesora fizyki badającego teorię strun i ponurego outsidera. Ich spotkanie rozpoczyna opowieść o stracie, ale też o tworzeniu, które może przybierać różne formy.

Spektakl z gatunku psychologicznego dramatu rodzinnego zamienia się w niezwykłą wizję rodem z komiksowych zeszytów i fantastycznych rozpraw naukowych. Jak potoczą się losy bohaterów? Czy znajdą sposób na rozliczenie się z przeszłością? Kim jest tytułowy Anonim?

Szczegóły

Dolina Muminków w listopadzie

Dla dzieci

Pierwsza polska realizacja teatralna „Doliny Muminków w listopadzie”. Aktorzy grają w żywym planie, a zbudowana z prostych elementów funkcjonalna scenografia tworząca Dom Muminków przypomina plac zabaw. Przestrzeń uzupełni muzyka skomponowana specjalnie do spektaklu przez Patryka Zakrockiego, autora dźwiękowych słuchowisk dla dzieci.

Czy bohaterom uda się zrealizować swoje marzenia i stać się kimś innym? Czy Filifionce powiedzie się wielka ucieczka od sprzątania? Czy Wuj Truj zapomni o swojej starości? Czy Włóczykij odnajdzie jesienną melodię? Czy zobaczymy Paszczaka za sterem łodzi, Mimblę, kiedy tańczy i Homka w otoczeniu prawdziwych przyjaciół?

Tego nie wiadomo. Jedno jest pewne, w ciepłym i przytulnym Domu Muminków bohaterowie po raz pierwszy od dawna poczują się przez moment bezpieczni i szczęśliwi.

Szczegóły

Dolina Muminków w listopadzie

Dla dzieci

Pierwsza polska realizacja teatralna „Doliny Muminków w listopadzie”. Aktorzy grają w żywym planie, a zbudowana z prostych elementów funkcjonalna scenografia tworząca Dom Muminków przypomina plac zabaw. Przestrzeń uzupełni muzyka skomponowana specjalnie do spektaklu przez Patryka Zakrockiego, autora dźwiękowych słuchowisk dla dzieci.

Czy bohaterom uda się zrealizować swoje marzenia i stać się kimś innym? Czy Filifionce powiedzie się wielka ucieczka od sprzątania? Czy Wuj Truj zapomni o swojej starości? Czy Włóczykij odnajdzie jesienną melodię? Czy zobaczymy Paszczaka za sterem łodzi, Mimblę, kiedy tańczy i Homka w otoczeniu prawdziwych przyjaciół?

Tego nie wiadomo. Jedno jest pewne, w ciepłym i przytulnym Domu Muminków bohaterowie po raz pierwszy od dawna poczują się przez moment bezpieczni i szczęśliwi.

Szczegóły

Księżycowy chłopiec

Tragikomedia

Na podstawie powieści "Pierrot mon ami" Raymonda Queneau.

Płonie ulica Łez. Najprawdopodobniej ktoś podłożył ogień pod lunapark, prowadzony na obrzeżach Paryża przez dyrektora Pradoneta i jego nieślubną żonę Leonie. Detektywistyczne śledztwo obfituje w sensacyjne tropy, mające swe źródło w przeszłości właścicieli i pracowników parku rozrywki. Jednak pomimo licznych poszlak i motywów kryminalna zagadka może pozostać bez rozwiązania.

Wśród magicznych sztuczek i figli trudno trafić na właściwy ślad i przejrzeć cyrkową iluzję. Najbliżej rozwikłania sensacyjnej zagadki jest Pierrot, pomocnik fakira a później tresera zwierząt. Dziwnym trafem ten niepozorny mężczyzna za każdym razem wpada w sam środek wydarzeń. Czy księżycowy chłopiec odkryje tajemnicę spalonego lunaparku?

Szczegóły

Kupiec wenecki

Komedia

Pożyczka pod zastaw kawałka własnego ciała? Na takie ryzyko podyktowane przez żydowskiego bankiera Shylocka godzi się wenecki kupiec Antonio. Chce bowiem finansowo pomóc swojemu przyjacielowi Bassanio ubiegającemu się o rękę bogatej Porcji, a tylko Żyd może pożyczyć potrzebną sumę. Jednak kupiec musi w ciągu trzech miesięcy zwrócić dług, bo inaczej Shylock będzie mógł egzekwować spłatę kredytu.

„Komedia niedorzeczna, okrutna i genialna” – pisał o sztuce Tadeusz Boy-Żeleński. Shakespeare przygląda się w niej grze pozorów, naturze przyjaźni i nienawiści, ksenofobii i rasizmowi. Pyta, czym jest prawo i sprawiedliwość. Bo czy rzeczywiście Shylock okaże się taki okrutny? O co naprawdę toczy się spór między nim a sprytnym bankierem? Dlaczego wreszcie Antonio podejmuje tak wielkie ryzyko, by pomóc przyjacielowi?

Premierą „Kupca weneckiego” Teatr Dramatyczny rozpoczyna obchody 450-lecia urodzin Williama Shakespeare’a.

Szczegóły

Burza

Dramat

„Burza" wg Williama Shekspeare'a / Studio Teatralne Koło i Teatr Ochoty / Warszawa.

Kameralna inscenizacja dramatu Szekspira, która koncentruje się na wątku relacji między Prosperem (w tej roli Henryk Talar) a Mirandą. Tajemnicza aura wyspy, którą włada Prospero nie zmienia prawdziwych emocji, które wiążą ojca z córką.

Reżyser podąża tropem pięciu postaci z szekspirowskiej „Burzy”. Kameralna forma przedstawienia skupia intrygę całego dramatu jak w soczewce, a wypreparowane fragmenty tekstu tworzą okazję do wnikliwego studium relacji córka - ojciec oraz wypróbowywania granicy pomiędzy iluzją i rzeczywistością. Bohaterowie „Burzy” przypominają osobliwości rodem z filmów Federico Felliniego. Bliżej im do aktorów z jarmarcznej budy teatralnej niż do potomków rodziny królewskiej. Wszyscy podlegają reżyserskiej wizji Prospera, a ta często bywa zaskakująca i nieprzejednana. W scenariuszach stworzonych przez starego maga opiekuńczość miesza się z zaborczością, a bezwarunkowa miłość z pokusą kontroli. Wyspa przestaje być wyspą. Realność traci kształty i kontury. W przedstawieniu zobaczymy m.in. Henryka Talara (do niedawna związanego z Teatrem Narodowym w Warszawie) oraz laureatkę nagrody Feliksy Warszawskie, Wiktorię Gorodecką.

Koproducentem przedstawienia jest Teatr Ochoty w Warszawie.

Szczegóły

Taksówka

Dramat psychologiczny

Pasażerowie warszawskiej taksówki – tutejsi i przyjezdni. Z pozoru zwykli ludzie, ale każdy z nich ma niepowtarzalne wnętrze i ciekawe historie. W Wigilię Bożego Narodzenia każdy dokądś zmierza…

Szczególnie w takim mieście jak Warszawa, pełnym pośpiechu, z aspiracjami europejskiej stolicy, a jednak podszytym wariactwem i niepokojem. W lusterku kierowcy odbija się żywy obraz miasta. W tle samotny DJ prowadzi audycję w radiu. Czy zadzwonisz do niego w ten dzień? Jego amerykańska muzyka i monolog towarzyszy Ci przez cały ten wieczór, gdy jedziesz taksówką do rodziny, przyjaciół, do kochanka, do pustego domu, gdziekolwiek…

Szczegóły

Burza

Tragedia

Reżyser podąża tropem pięciu postaci z szekspirowskiej „Burzy”. Kameralna forma przedstawienia skupia intrygę całego dramatu jak w soczewce, a wypreparowane fragmenty tekstu tworzą okazję do wnikliwego studium relacji córka-ojciec oraz wypróbowywania granicy pomiędzy iluzją i rzeczywistością.

Bohaterowie „Burzy” przypominają osobliwości rodem z filmów Federico Felliniego. Bliżej im do aktorów z jarmarcznej budy teatralnej niż potomków rodziny królewskiej. Wszyscy podlegają reżyserskiej wizji Prospera, a ta często bywa zaskakująca i nieprzejednana. W scenariuszach stworzonych przez starego maga opiekuńczość miesza się z zaborczością, a bezwarunkowa miłość z pokusą kontroli. Wyspa przestaje być wyspą. Realność traci kształty i kontury.

W przedstawieniu zobaczymy m.in. Henryka Talara (do niedawna związanego z Teatrem Narodowym w Warszawie) oraz laureatkę nagrody Feliksy Warszawskie, Wiktorię Gorodecką.

Szczegóły

Tajemniczy klient | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Soho: KLIKNIJ TUTAJ

Dobry sprzedawca powinien być jak aktor w najlepszym teatrze – twierdzi Mary Portas, brytyjska gwiazda telewizyjna i guru handlu detalicznego. Podobnego zdania jest Wesoły (Sławomir Pacek), bohater spektaklu „Tajemniczy klient” Igora Gorzkowskiego. Mężczyzna specjalizuje się w testowaniu jakości obsługi w branży usługowo-handlowej.

Rzadko się zdarza, aby Wesoły napotkał na swojej drodze równego sobie przeciwnika. Jego codzienność to kontakt ze znudzoną panią w sklepie obuwniczym, która nie ma zamiaru pomóc klientowi w wyciągnięciu pudełka z jego rozmiarem. Z doradcą bankowym pochłoniętym rozmową z kolegą, podczas gdy kolejka petentów przestępuje z nogi na nogę. Z instruktorem fitness, który nie zwraca uwagi na podopiecznych, bo w trakcie zajęć flirtuje z jedną z uczestniczek. Z fotografem, który zamiast zadbać o to, żebyśmy ładnie wyszli na zdjęciu paraliżuje nas swoją arogancją.

W spektaklu Gorzkowskiego tajemniczy klient to człowiek „z misją”. Wie, że brak profesjonalnego podejścia i arogancja ze strony obsługi nie są normą i należy z takimi przejawami patologii walczyć. Bycie tajemniczym klientem to nie tylko praca ale także styl życia. Bywa, że działania tajemniczego klienta nie znajdują uznania w oczach społeczeństwa. Nazywany tajniakiem, szpiclem albo mieszaczem, nierzadko zawodowy tester narażony jest na wyobcowanie i niezrozumienie. A przecież wykonuje swoją pracę za cenę wyrzeczenia się życia osobistego…

Szczegóły