Z ręką na gardle. Piosenki z repertuaru Ewy Demarczyk.

Napisy w języku angielskim

Inspiracją do powstania spektaklu "Z ręką na gardle" jest ikoniczna postać Ewy Demarczyk - wybitnej pieśniarki, osobowości scenicznej, czarnego anioła. Repertuar po który sięgała był nie tylko wymagający muzycznie i literacko, ale był pisany na wielkie emocje. Ewa Demarczyk była jedna i jedyna. Była niepowtarzalnym zjawiskiem. Nasz spektakl jest dialogiem rozpisanym na siedem głosów, siedem osobowości scenicznych. Świat, w którym spotykają się bohaterowie jest miejscem, w którym konfrontują się sami ze sobą, ze swoim sumieniem. Malachit, Latrodectus mactans, Wilk, Ćma, Mewa, Lód, Ariel odkrywają zakamarki ludzkiej duszy i oswajają lęki, wyruszają w podróż, którą muszą odbyć, żeby zrozumieć sens istnienia. Spektakl rekomendowany dla Widzów od lat 16.

Organizator: Teatr Współczesny

Występują

Natalia Kujawa

Malachit

Monika Pawlicka

Mewa

Natalia Stachyra

Latrodectus Mactans

Michał Juraszek

Lód

Przemysław Kowalski

Ariel

więcej+

Realizacja

Scenariusz - reżyseria: Anna Sroka-Hryń Kierownictwo muzyczne i aranżacje: Jakub Lubowicz Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk Scenografia: Grzegorz Policiński Kostiumy: Sabina Czupryńska Reżyseria światła: Piotr Hryń Przygotowanie wokalne: Monika Malec Asystentka reżyserki: Natalia Stachyra

Opinie naszych Widzów

(25)

10/10

Swietnie przygotowany spektakl, piękne głosy, nowe aranżacje, ruch sceniczny- brawo!

jr.....@....pl | 13.01.2024

10/10

Spektakl znakomity, z interesującą, dynamiczną choreografią przypomniał najbardziej znane piosenki wybitnej artystki Ewa Demarczyk.

Ma.....@mi...ox.pl | 13.01.2024

10/10

Cudowny spektakl, przeszedł moje najskromniejsze oczekiwania. Ta energia płynąca ze sceny - kawał dobrej pracy wykonanej na scenie :) Do zobaczenia za tydzień kolejnym spektaklu!

ar.....@gm...il.com | 13.01.2024

10/10

Spektakl dotykający czułe struny, poruszający. Muzyka na żywo, świetnie zagrane i zaśpiewane. Rewelacyjna obsada, Gratulacje dla Anny Sroki -Hryń. Dzieło spełniło swoje zadanie- poruszyło do głębi. Dodam jeszcze, że sama scena robi wrażenie w swojej prostocie.

ed.....@gm...il.com | 13.01.2024

10/10

Demarczyk w wykonaniu młodych artystów przepięknie

ab.....@gm...il.com | 13.01.2024

10/10

Byłam po raz kolejny, bo klimat nadany tym piosenkom przez niesamowitych wokalistów to coś, co chcę powtarzać! Zróbcie płatną playlistę - sukces murowany!

eb.....@....pl | 12.01.2024

10/10

Już po raz drugi oglądaliśmy ten spektakl, tak bardzo nam się podobał.

ms.....@gm...il.com | 25.12.2023

10/10

Fantastyczny spektakl! Przepiękna scenografia, choreografia, kostiumy. A co najważniejsze to wspaniałe wykonanie wokalne w nowych aranżacjach. Wielki ukłon w stronę zespołu artystycznego. Pamiętam Annę Srokę jeszcze w jej początkach na scenie. Jak widać z drugiej strony sceny też jej świetnie wychodzi.

al.....@gm...il.com | 18.12.2023

10/10

Jeden z najlepszych spektakli, jakie ostatnio widziałam. Pani Anna Sroka-Hryń, która reżyserowała sztukę jest niesamowita. Piosenki Ewy Demarczyk nie są łatwym repertuarem, a to co zobaczyłam zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Wielkie brawa dla wspaniałego zespołu aktorów !!! Mam ogromną ochotę pójść na spektakl jeszcze raz. Pozdrawiam Agnieszka

ag.....@to...ik.pl | 15.12.2023

10/10

To jest "wydarzenie artystyczne", wywołujące niesamowite emocje za każdym kolejnym obejrzeniem

ju.....@gm...il.com | 15.12.2023

10/10

Drugi raz miałam okazję oglądać ten spektakl, wrażenie i emocje dokładnie takie jak za pierwszym razem, niesamowite wykonanie piosenek, ruch sceniczny, muzyka, po prostu wspaniałe doświadczenie

em.....@gm...il.com | 14.12.2023

10/10

Byłam w tym roku 3 x na tym spektaklu, wciąż mi mało. Wspaniała choreografia, aranżacja nie jest "udziwniona". Każdy kto lubi Ewę Demarczyk powienien obejrzeć ten spektakl.

ag.....@....pl | 14.12.2023

10/10

Widziałam ten spektakl kilkanaście razy nieustannie nie mogę wyjść z podziwu! Fantastyczni, ultrazdolni, młodzi aktorzy poruszają serca i dusze, porywają swoimi pięknymi głosami i przenoszą w krainę niezywkłych emocji. Spektakl jest dopracowany, pod każdym względem: reżyseria, choreografia, światła. Ten spektakl to majstersztyk!

as.....@....pl | 11.12.2023

10/10

To było piękne przeżycie. Wszystko było tak perfekcyjne, tak smaczne i subtelne a jednocześnie pełne wyrazu. Wspaniała gra aktorów i muzyków.

os.....@....pl | 1.12.2023

10/10

🌿🫒 Miałam to szczęście, że już drugi raz obejrzałam to widowisko i zawsze będę powtarzać, że idąc do Współczesnego trzeba być jednak świadomym, że jest to widowisko. Jeśli ktoś oczekuje występu artystów niczym występu Demarczyk – rozczaruje się bardzo, zawiedzie okrutnie. 🌿 🫒 To widowisko wokalno-taneczne, tak bym nazwała. To, owszem, piosenki Ewy Demarczyk, ale śpiewane na 7 głosów i przy bardzo intensywnych układach choreograficznych. Te siedem głosów to we Współczesnym głosy nieziemskie, fascynujące, porywające, paraliżujące! I nie ma znaczenia, że już to widziałam, przeżyłam swego czasu, nie. Znowu czasem aż dreszcze czułam, bo jak inaczej, kiedy słyszy się TAKIE wykonanie „Skrzypka …” ? 🌿🫒 Scenografia prosta, ale jak dla mnie ciekawa. Idealnie dobrana. Ja tam tę scenę widziałam jako piwnicę gdzieś w starym Krakowie, zakurzoną taką, niedoświetloną (ledwo jedna lampa kołysze się leniwie) i bardzo mroczną. Z pajęczynami, które chyba jednak były tylko w mojej wyobraźni… Gdzieś tam w przyciemnionym kącie muzycy. 🌿🫒 Do tego widowiska Sroka-Hryń wybrała świetnych aktorów młodego pokolenia, jeszcze niedawno w części studentów (a może i nadal, nie wiem). Widać, że czują tę Demarczyk, choć tak naprawdę niewiele z Niej tutaj poza piosenkami. Niewiele, a jednak ma się wrażenie, że duch Artystki krąży po scenie. Naprawdę! Ja sobie nawet wyobrażam, że sama Demarczyk mogłaby siąść z boku sceny, by przyglądać się temu, jak sobie radzą z tą spuścizną artyści kolejnego pokolenia. Czułam to wyraźnie w czasie „A planety szaleją…” i wiem, że Kora była/by zachwycona. Podobnie Demarczyk. Tak czuję. 🌿🫒 Sama Sroka-Hryń napisała scenariusze tak do tego widowiska, jak i do tego opartego o piosenki Kory i Maanamu („A planety szaleją” – widziałam we Współczesnym dwukrotnie i bardzo polecam). Również je wyreżyserowała. Dopuszczam zdania odmienne, ale jak dla mnie to co zrobiła – zrobiła genialnie. I jedno i drugie widowisko to wielka sztuka (jest chyba jeszcze z Ciechowskim, ale ja nie widziałam tego). A zmierzyła się z wielkimi w polskiej kulturze, jednymi z największych naszych czasów przecież – to nie lada wyzwanie. 🌿🫒 Krótkie są te widowiska (raptem godzina), ale rozumiem: wyczerpujące (także i dla części widowni: ja po Manaamie byłam wyczerpana emocjonalnie). Już pomijam fakt, że przerwa zburzyłaby atmosferę, więc bez sensu. 🌿🫒 Ubolewam nad tym, że nie wszyscy, którzy chcieliby to zobaczyć – zobaczą. Nawet jeśli pokazane zostanie kiedyś w telewizji (tak jak zdarzyło się z Manaam-em jakoś wczesną wiosną) to… No cóż: oglądałam, oddało atmosferę i pokazało artyzm w niewielkim tylko procencie. W ogóle nie ma czego porównywać. 🌿🫒 I dla takiego widowiska idealny jest teatr niewielki: o, nasza Scena w Baraku na chyba niecałe 150 osób. Wystarczy! To nie jest widowisko dla dużej widowni: tu również istotna jest bliskość artystów, czucie przez nas oddechu ich skóry. 🌿🫒 Mnie cieszy bardzo, że takie widowiska powstają, że na widowni sporo młodych ludzi, że młodzi artyści podejmują takie wyzwania: takie dzieła muszą być wszak kontynuowane. 🌿🫒Jeszcze muszę zapolować na „A planety szaleją..”. Że po raz trzeci? Kto widział to we Współczesnym choć raz – ten wie, dlaczego.

be.....@....pl | 30.11.2023

10/10

spektakl rewelacyjny ! Doskonale zaśpiewany i zatańczony. W 100% polecam

bi.....@gm...il.com | 4.09.2023

10/10

Cudowna energia biła ze sceny od tych niezwykle utalentowanych młodych ludzi o wybitnych głosach poruszających się z wirtuozerią w mistrzowskiej choerografi. Wyszedłem oczarowany.

iw.....@in...ia.pl | 4.05.2023

10/10

Świetny pomysł, świetna realizacja, jedyne zastrzeżenie to takie, że w niektórych momentach, szczególnie na początku spektaklu wokal był bardzo niewyraźny, tekst niezrozumiały, zagłuszany instrumentami. Na początku myślałem, że to słaba akustyka sali ale chyba nie bo jednak później było dobrze. Przedstawienie bardzo mi się podobało, przeżyłem piękne chwile, będę polecać to znajomym.

To.....@gm...il.com | 6.03.2023

10/10

świetne choreograficznie

an.....@po...ta.wp.pl | 22.02.2023

9/10

super utalentowani mlodzie ludzie, piekny repertuar, przyjemnie nam sie go ogladalo i wyszlismy w sentymentalnych nastrojach:)

ak.....@....pl | 14.12.2023

9/10

Znakomita scenografia i kostiumy. Klasyczne, lecz przełamane nutą świeżości. Więcej takich spektakli!

z......@gm...il.com | 10.12.2023

9/10

Bardzo ciekawy spektakl, wykonanie 👌

to.....@gm...il.com | 7.03.2023

8/10

Zaskakujący spektakl. Im dalej tym lepszy

zd.....@gm...il.com | 12.01.2024

8/10

Ciekawa re-interpretacja Ewy Demarczyk! Warto się wybrać w wolny wieczór.

wg.....@gm...il.com | 19.01.2023

7/10

Owszem, Demarczyk była dramatyczna i trochę demoniczna, ale nie aż tak jak przedstawione w tym spektaklu.

pl.....@li...ve.ca | 13.01.2024

Adres i dojazd

Teatr Współczesny w Warszawie, Scena w Baraku

ul. Mokotowska 13, Warszawa

Z ręką na gardle. Piosenki z repertuaru Ewy Demarczyk.

Warszawa, Teatr Współczesny w Warszawie

wt., 12.03

19:00

od 95 zł

dostępne miejsca

śr., 13.03

19:00

od 95 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 12.03 godz. 18:30

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!