Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

STUDIO WAM

Warszawa
Teatr WAM

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Friends – the unauthorized musical parody

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Inkubator Osterwy - Stypa Filipa Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Mów mi Italiano!

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Winda do nieba

Warszawa
Teatr IMKA

Hemar. Marchewka - próba generalizacji

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Moje Ateneum

Warszawa
Teatr Ateneum

Inkubator Osterwy - Trupa Rafaela Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Łatwo nie będzie

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Hip Hop Festival Poznań 2024

Poznań
Malta

GUSTAWOWI HOLOUBKOWI NA STULECIE URODZIN WIECZÓR LIRYCZNY

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Olkusz
Miejski Ośrodek Kultury w Olkuszu

Inkubator Osterwy - Nasze Ćwiczenia Stylistyczne Pokaz finałowy

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KANTATY ŚWIECKIE / JOHANN SEBASTIAN BACH

Warszawa
Zamek Królewski w Warszawie

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

Zombi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Powiedz TAK!

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

Piotruś Pan

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

XIX Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania: "Roots" / "Songs of extinction" DANCEHAUS più (23.06)

10.00
(1 ocena)
UWAGA: WYDARZENIE ODBYWA SIĘ W CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ ZAMEK UJAZDOWSKI I "Roots" „A gdyby tak zatrzymać się i posłuchać korzeni? Kto byłby wtedy w stanie zasnąć?” We wszystkich możliwych odniesieniach słowo „korzenie” wiąże się z działaniem, które łączy co najmniej dwa elementy i przywołuje wielorakie znaczenia: od zakorzenienia w danym miejscu, przez relację między sferą wewnętrzną a zewnętrzną człowieka, aż po świadomość własnych korzeni i tworzenie więzi z Matką Ziemią. Spektakl bada zawartą w tym słowie dynamikę. Powstał on z potrzeby zgłębienia, poznania, przemyślenia, odniesienia się i zaniechania ucieczki przed własnymi korzeniami. Ukazuje on relację między dwojgiem bohaterów i archetypów tej opowieści, w której dwa ciała wchodzą w bliski kontakt i słuchają się uważnie, by wzajemnie się wspierać i dojrzewać. Opierają się wzajemnie na swoich ramionach, wykonując najbardziej przerażający „taniec” na świecie: akt miłości. Choreografia: Michela Priuli Dramaturgia: Michela Priuli Wykonanie: DANCEHAUS Company: Barbara Allegrezza, Niccolò Castagni ENGLISH: "If one were to stop and listen to the work of roots, who would be able to sleep?" In all possible declinations of the word ‘Roots’, it evokes an action that intimately connects two or more elements and invokes multiple meanings: from the rooting in a place, to the relationship between the inside and the outside of oneself, to knowing one's origins, to nurturing and connecting with Mother Earth. The performance investigates precisely the dynamic inherent in this word and finds its origin in the need to go deep into things, to know, to wonder, to relate and stop running away from one's roots. Through the relationship between the two protagonists and archetypes of the story, the two bodies meet in intimate contact and deep listening in order to support each other and grow. They will rely on each other's arms and perform the most frightening "dance" in the world: the act of loving. Choreographer MICHELA PRIULI Dramaturgy MICHELA PRIULI Performers/dancers DANCEHAUS Company: Barbara Allegrezza, Niccolò Castagni II "Songs of extinction" Spektakl „Songs of Extinction” powstał z chęci zmierzenia się poprzez taniec z kryzysem, który dotyczy nas wszystkich: nieodwracalnymi zmianami ekosystemów i ryzykiem wyginięcia życia na Ziemi. Połączenie tańca, dźwięku i projekcji wideo jest wyrazem napięcia, którego doświadcza planeta, a to wszystko poprzez choreograficzny list do Ziemi, swoistą pieśń inwokacyjną. Badanie dźwięków, które powoli zaczynają zanikać na Ziemi, rozpoczęło dialog z Rainforest Connection, mieszczącą się w San Francisco organizacją non-profit, która została pierwszym partnerem projektu. Jest to organizacja zajmująca się technologiami ochrony, która stworzyła sieć akustyczną i system monitoringu, aby identyfikować zagrożenia dla środowiska, takie jak choćby nielegalna wycinka drzew – druga z głównych przyczyn obecnych zmian klimatu – a także by chronić bioróżnorodność. Organizacja wykorzystuje czujniki (RFCx Guardian i Audiomoth), które zbierają dane akustyczne i monitorują pejzaż dźwiękowy w ponad 22 krajach przez 365 dni w roku. Organizacja ta rozwija największy na świecie wspólny projekt zarządzania ekosystemem. Zagrożone dźwięki stanowić będą tło dźwiękowe dla tańca, któremu towarzyszyć będą projekcje wideo zagrożonych ekosystemów i zamieszkujących je zwierząt będące osobistymi wspomnieniami artystki. Nagrania, które wykonał Nicolò Asahi Cameroni, zmontował następnie Matteo Bittante, aby pozostawały one w bliskiej relacji z tańcem na scenie. Tło dźwiękowe, które przygotował Fabio Malizia, wykorzystuje nagrania z archiwum RFCx, live stream z monitorowanej lokacji, a także oryginalną kompozycję stworzoną na potrzeby tego projektu. Choreografia i wykonanie: Annalì Rainoldi ENGLISH: "Songs of extinction" Songs of extinction stems from the desire to use dance to cross the emergency condition to which we are all exposed: the irreparable alteration of ecosystems and the risk of extinction of many lives on earth. Dance, sound composition and video projection cooperate in representing the tension that the planet is experiencing, through the choreographic writing of a letter to the earth, of an invocation song. Investigating the sound heritage that is slowly disappearing from the earth opened a dialogue with Rainforest connection, a San Francisco-based non-profit organisation that became the project's first partner. RFCx, which deals with conservation technology, has created a global acoustic network and monitoring system to identify environmental threats, such as illegal logging, which is the second cause of the climate change we are experiencing, and to protect biodiversity. The RFCx approach is based on sensors (RFCx Guardians and Audiomoths) that collect acoustic data and monitor the ecosystem soundscape in more than 22 countries, 365 days a year. RFCx is developing the largest ongoing collaborative ecosystem management project in the world. Endangered sounds will compose the soundscape of a dance in dialogue with endangered ecosystems and the animals that inhabit them, immersed in video projections from the artist's personal memory of these habitats. The videos, shot by Nicolò Asahi Cameroni, are realised by Matteo Bittante in close relationship with the dance on stage. The soundscape curated by Fabio Malizia uses recordings provided by the RFCx archives, a live stream from a monitored location, and an original sound composition created for this project. Choreography and dance Annalì Rainoldi

Czas trwania: 40 minut

Adres i dojazd

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

ul. Jazdów 2, Warszawa

XIX Międzynarodowy Festiwal Tańca Zawirowania: "Roots" / "Songs of extinction" DANCEHAUS più (23.06)

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!