Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Bitwa o Broadway

Chorzów
Chorzowskie Centrum Kultury

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kto chce być Żydem?

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

„Toksyczni ludzie” – spotkanie z dr psychologii Ewą Woydyłło-Osiatyńską

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

9.83
(12 oceny)
„Ceremonia niewinności poszła na dno” – ten złowieszczy cytat ze słynnego wiersza The Second Coming irlandzkiego poety Williama Butlera Yeatsa otwiera drugi akt opery The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby) Benjamina Brittena, stanowiąc poniekąd klucz do jej interpretacji. Libretto dzieła zostało oparte na pełnej niedopowiedzeń i symboli noweli Henry’ego Jamesa. Nowa guwernantka przybywa do rezydencji Bly, by objąć opieką osierocone rodzeństwo – Miles’a i Florę. Czy jednak ma szansę uchronić je przed mocą upiorów zamieszkujących domostwo? Jakie tajemnice skrywa rodzeństwo? Jaką rolę w ich historii odgrywa nieżyjący już kamerdyner Peter Quint i poprzednia nauczycielka panna Jessel? Atmosferę grozy podkreśla genialne wykorzystanie orkiestry złożonej z zaledwie trzynastu instrumentów oraz wyrafinowana muzyczna forma utworu. Otwierający dzieło prolog pełni funkcję tematu, a następujące po nim krótkie sceny są poprzedzone jego kolejnymi wariacjami. Tytułowe dokręcanie śruby odzwierciedla także struktura harmoniczna dzieła. Wraz z rozwojem wydarzeń odbiorca zanurza się coraz głębiej w tym, co nieuniknione, a ukryte w dziele Brittena autobiograficzne aluzje pobudzają do refleksji o dojrzewaniu, sile pożądania i ludzkiej naturze. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie. 🔴 Widownia w Teatrze Królewskim jest nienumerowana. 🔴 Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola. ________________________________________________________________________________________________________ Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 120 minut

Występują

GOVERNESS - ANNA FARYSEJ (23.10) / ANNA WOLFINGER (22.10) FLORA - KAROLINA RÓŻA KOWALCZYK (23.10) / JULITA MIROSŁAWSKA (22.10) MILES - MARCIN GADALIŃSKI (23.10) / JAKUB FOLTAK(22.10) QUINT - JACEK SZPONARSKI (23.10) / RAFAŁ ŻUREK(22.10) GROSE - OLGA RUSIN (23.10) /ANETA ŁUKASZEWICZ (22.10) JESSEL - ALEKSANDRA KLIMCZAK (23.10) / ANNA WIERZBICKA(22.10) LORD (TANCERZ) - GIEORGIJ PUCHALSKI DZIECI ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENTKA -LILIANNA KRYCH
więcej+

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - LILIANNA KRYCH REŻYSERIA, WIZUALIZACJE - KAMILA SIWIŃSKA SCENOGRAFIA, REŻYSERIA ŚWIATŁA - AGATA SKWARCZYŃSKA CHOREOGRAFIA, RUCH SCENICZNY - GIEORGIJ PUCHALSKI LALEK - KATARZYNA PIETRZYKOWSKA KONSULTACJE ANIMACJI LALEK - PIOTR MICHALCZUK REALIZACJA ŚWIATŁA - PIOTR RUDZKI ASYSTENT DYRYGENTKI - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERKI - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA ASYSTENTKA SCENOGRAFKI - ANNA ROGÓŻ INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH
więcej+

Opinie naszych Widzów

(7)

10/10

Bardzo dobre wydarzenie. Piękna gra oraz wspaniałe śpiewy arii.
więcej+

st.....@gm...il.com | 3.11.2022

10/10

WSPANIAŁA OPERA
więcej+

kr.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Wybitne dzieło, świetni wykonawcy.
więcej+

ts.....@gm...il.com | 24.10.2022

10/10

Dokręcanie śruby (co za tytuł dla opery, równie dobry byłby Wzmacnianie niepokoju). Premiera w Polskiej Operze Królewskiej. Nie lubię muzyki atonalnej i nie chciałbym jej słuchać w domu ale w kombinacji z dziś opowiedzianą historią, zdarzył się prawdziwy cud, było genialnie. Historia trochę jak z dziewiętnastowiecznego opowiadania grozy. Młodziutka Guwernantka zostaje zatrudniona do opieki nad dwojgiem rodzeństwa Florą i Milsem. Inne ważne postacie spektaklu to stara gospodyni Grose i dwa duchy: dawnego kamerdynera i poprzedniej guwernantki (są bardzo złe). Pięknie plastycznie, światło, projekcja na przezroczystych ekranach, filmowe zwielokrotnianie postaci, dużo krwawej czerwieni. Mimo że znałem historię, wiedziałem co, kto, kiedy i z kim to skutecznie podkręcono moją śrubę emocji. Wszystko było na pograniczu prawdy, snu, fantazji. Lęki i postacie ze snu nie znikały po przebudzeniu:) rozgaszczały się z tej strony lustra i było coraz straszniej. Muzyka i śpiew potęgowały w każdej następnej scenie strach. Teatr jak zwykle piękny w Łazienkach, w Starej Oranżerii. Sala pełna w 80%. Miałem bardzo dobre miejsca 3 rząd po środku. Słyszalność i selektywność dźwięków taka jaką lubię. Kontakt wzrokowy że śpiewakami. Nie było owacji na stojąco ale oklaski, okrzyki i tupanie trwało uczciwe 10 minut. Warto zobaczyć.
więcej+

ad.....@he...ka.com | 23.10.2022

10/10

Wspaniała opera, zachwycająca muzyka i śpiew oraz dekoracje sceniczne, doskonale dopasowane do treści - mrocznej, tajemniczej i zagadkowej, pozwalającej na różną interpretację dzieła.
więcej+

h......@up...ta.pl | 23.10.2022

10/10

Dla mnie (i nie tylko): bomba!
więcej+

to.....@....pl | 23.10.2022

10/10

Jak zawsze spektakl na najwyższym poziomie muzycznym oraz inscenizacyjnym.
więcej+

1p.....@gm...il.com | 23.10.2022

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!