Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

GREASE

Warszawa
Scena Relax

KALYANI School Edition I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

#Prom na otwartych wodach / Grupa MoCarta

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA: INTERAKCJE #4

Tegoroczny cykl zamykamy w Teatrze KTO utworami polskich kompozytorek młodej generacji. Tym razem wystawimy na próbę elastyczność odbiorcy – rozpoczniemy w mroku, skrycie i nieśmiało, by w kolejnym utworze zachęcić do śledzenia muzyki tak wspaniale narracyjnej i poukładanej, że z pewnością zadość uczynimy tej części publiczności, której bliski jest pewien rodzaj dźwiękowego porządku i formalnego kunsztu. Za chwilę znów poprosimy o skupienie, przestawienie na medytacyjne tory, by na zakończenie zaprezentować dzieło multimedialne, pełne kontekstów i pozamuzycznych warstw. Program: Monika Szpyrka – "Wallflower" na flet, klarnet, saksofon, perkusję, skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2023) Kaija Saariaho - "Cloud trio" na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2009) Dobromiła Jaskot – "Hagalaz" na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004) Nina Fukuoka – "Polka is a Czech dance" na flet(y), klarnet(y), wiolonczelę, perkusję i fortepian (2023) W rozmowie: Monika Szpyrka, Ewa Szczecińska, Emilia Stefańska Tytułowy Wallflower to według definicji przyjemnie pachnąca roślina ogrodowa o drobnych kwiatach, ale także nieśmiała osoba, zwłaszcza dziewczyna lub kobieta, która boi się wyróżniać w społeczeństwie i nie przyciąga zanadto zainteresowania czy uwagi. W muzyce, której Szpyrka nadała ten właśnie tytuł, nic nie jest na pokaz. Dźwięki ukryte w mroku, wydawałoby się, że na wskroś elektroniczne, zwodzą nas, emanują spokojem i pozwalają zatopić się w w tajemniczym, intymnym nastroju. W Cloud trio Kaiji Saariaho, choć odniesienie pozamuzyczne jest ewidentne (kompozytorka tworzyła wówczas w Alpach, obserwując niebo nad masywami gór), na pierwszy plan wysuwają się poszukiwania formalno-brzemiowe. Powołując się na słowa samej Saariaho – „Moje pomysły na ten utwór dotyczą zwykłych faktur; jak stworzyć spójną fakturę – jednocześnie złożoną i pełną szczegółów – z pojedynczych linii”. Hagalaz Dobromiły Jaskot jest utworem napisanym na zamówienie Fundacji Wspierania Kultury Aukso pomiędzy – jak podaje kompozytorka – semestrami akademickimi, podczas leniwego lata, kiedy często medytowała, inspirując się zjawiskami spektralnymi i wsłuchując w rezonujące składowe harmoniczne niskich strun fortepianu. Tytuł nawiązuje do runy hagalaz, wchodzącej w skład futharku starszego – dawnego pisma ludów germańskich, a oznaczającego uderzenie gradu, przynoszące ukojenie i oczyszczenie. O ile w dotychczasowych kompozycjach kierunek odbioru zmierzał raczej do wewnątrz – ku barwie, głębi i skupieniu, tak ostatni utwór jest zdecydowanie ich ekspresyjnym przeciwieństwem. Polka is a Czech dance Niny Fukuoki to muzyka istniejąca wespół z komunikatami i podróż jednocześnie w przeszłość i ku przyszłości, niosąca pytająca o alternatywną rzeczywistość, a na warsztat biorąca najnowsze zdobycze technologii. Tekst: Emilia Stefańska Program: Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble **** Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury — państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

Czas trwania: 100 minut

Realizacja

ROZMOWA Ewa Szczecińska, Monika Szpyrka, Emilia Stefańska SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA Małgorzata Mikulska, flety Tomasz Sowa, klarnety Krzysztof Guńka, saksofon Aleksander Wnuk, instrumenty perkusyjne Aleksandra Płaczek, fortepian Barbara Mglej, skrzypce Paulina Woś, skrzypce Jakub Gucik, wiolonczela
więcej+

Adres i dojazd

Teatr KTO

ul. Zamoyskiego 50, Kraków

SPÓŁDZIELNIA MUZYCZNA: INTERAKCJE #4

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!