Siedem historii okrutnych
"Siedem historii okrutnych" w reżyserii Justyny Wielgus i dramaturgii Justyny Lipko-Koniecznej to spektakl o relacjach ludzko-zwierzęcych, w których zwierzęta stają się równorzędnymi bohaterami opowieści. W tym przedstawieniu średniowieczny moralitet spotyka się z kinem moralnego niepokoju, dzieci kwiaty celebrują wolność i dokonują eksperymentów na nieludzkich istotach, Goya spotyka się z Pigcassem i w nowy sposób patrzy na swoje obrazy wykorzystujące wizerunki zwierząt, Święty Guinefort – pies rasy wyżeł czczony od XIII wieku w okolicach francuskiej miejscowości Villars-les-Dombes spotyka się z Georgem Bernardem Shaw - autorem Pigmaliona, by podyskutować o eugenicznych poglądach pisarza, w tym spektaklu krowy dokonują aktów odwagi i przekraczają granice. Wszystkie te historie łączy w jedno ikona kina, nazywana filmowym zwierzakiem, obrończyni zwierząt wspaniała Brigitte Bardot.
Spektakl powstał z inspiracji książką Sunaury Taylor "Bydlęce brzemię. Wyzwolenie ludzi z niepełnosprawnością i zwierząt".
Premiera "Siedmiu historii okrutnych" jest częścią międzynarodowego programu Pokaż język.
Bardzo prosimy o punktualność, osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone!
Spektakl rekomendowany osobom widzowskim od 16. roku życia
Spektakl trwa 180 minut.
Organizator: Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21
Partner wydarzenia: TR Warszawa
Trigger warming: drastyczne sceny, głośne, gwałtowne dźwięki
Czas trwania: 180 minut
Organizator: Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 (więcej wydarzeń organizatora)
Występują
Reżyseria: Justyna Wielgus
Dramaturgia: Justyna Lipko-Konieczna
scenografia i kostiumy: Wisła Nicieja
reżyseria wideo: Wojtek Kaniewski
muzyka: Zoi Michailova
reżyseria światła: Sebastian Klim
produkcja: Paulina Uryszek
Realizacja
Magdalena Duszak
Teresa Foks
Daniel Kotowski
Daniel Krajewski
Maja Kowalczyk
Kamil Studnicki
Aleksandra Skotarek
Piotr Sakowski
Hela Urbańska
Opinie naszych Widzów
(11)Spektakl na miarę Oskara. Wspaniały wzruszający i dostępny w pełni dla mnie , osoby Głuchej. Dziękuję wszystkim z całego serca .
mo.....@....pl | 26.05.2024
wyjatkowy, wuybitne spektakl
ol.....@gm...il.com | 8.04.2024
Już czuję, że ten spektakl coś we mnie zmienił. W trakcie spektaklu nie widziałem świata poza nim, po nie umiałem wypowiedzieć słowa, a dzisiaj nie umiem przestać o nim mówić.
sz.....@gm...il.com | 27.03.2024
Cudowny spektakl, bardzo płakałam i polecam z całego serducha🥹
pd.....@....pl | 27.03.2024
Wybitny spektakl
ak.....@....pl | 26.03.2024
Sensualna tragi-komedia, podczas której znienawidzisz ludzi.
W trakcie spektaklu miałam wiele refleksji, najbadziej utkwiła mi: czy warto dokonywać postępów w nauce, jeśli robi się to za wszelką cenę i po trupach? Czy warto poprawić jakość życia milionów osób, jeśli w tym celu miliony zwierząt mają umrzeć? Czy warto dawać ludziom kremy z filtrem, które ochronią ich przed słońcem, jeśli testujemy je na szczurach, które myślą i czują, a my wyrzucamy jeden po drugim do kosza?
Spektakl jest pełen podobnych dylematów moralnych, przez co trudno go przetrawić. Na codzień zdajemy sobie przecież sprawę z tego, że nasz kotlet zrobiony jest ze zwierzęcia, które uwielbiało się przytulać, ale spychamy podobne myśli jak najdalej od świadomości. Poza tym przedstawienie jest pełne humoru, czasem okrutnego, który pokazuje świetną grę aktorską całej obsady, jest genialny, ale zasiewa też niepokój i myśli: „czy rozważając taki temat powinnam się śmiać?”.
Historia Mike’a i Olsena wzbudziła wiele emocji, po zakończeniu spektaklu słyszałam w tłumie pytania: „Czy powinien zabić koguta?”, „Czy gdyby przyszyć kurze odciętą głowę, nadal by żyła?”. Zastanawiałam się, czy taką relację można by było nazwać przyjaźnią. W odpowiedzi znalazł mnie cytat Junga „Tam, gdzie najważniejsza jest żądza władzy, nie ma miłości”. Myślę, że kultura patriarchatu oprócz konkretnych poglądów na role kobiet i mężczyzn daje nam jeszcze co najmniej jedną bonusową cechę - brak miłości do wszystkiego, co nie jest człowiekiem, a ona mogłaby wiele naprawić.
Jeśli chodzi o formalności, przestrzeń przedstawienia była świetnie dostosowana do wszystkich potrzeb. Tłumaczenie na PJM, napisy, ale co najważniejsze dla mojej nadwrażliwości na bodźce - delikatne, otulające światła (ale nie usypiające!), jednolite białe zasłony, wysoki sufit. Jedyny trigger warning sensoryczny to dźwięki i nie chodzi tylko o głośne i nagłe wystrzały, ale też kwestie aktorów obfite w odgłosy zwierzęce, mlaskania itp. Dałam radę je wytrzymać i wiem, że były ważne dla spektaklu, ale daję znać, że nie dla każdego widza będą odpowiednie.
Natomiast wisienką na torcie była gra aktorska Heleny Urbańskiej i Kamila Studnickiego.
ka.....@gm...il.com | 26.03.2024
Bardzo dobry i bardzo trudny spektakl. Historie rzeczywiście okrutne
Oz.....@....pl | 25.03.2024
Rewelacyjny spektakl, wybitny Daniel Kotowski, balans między humorem a okrucieństwem.
pa.....@....pl | 24.03.2024
Bardzo wciągający mimo długości trwania. Brawa za grę aktorska i przykucie uwagi.
ak.....@....pl | 23.03.2024
Fenomenalny spektakl
m......@....pl | 23.03.2024
Przedstawienie bardzo mi się podobało, ale dużo rzeczy dzieje się na niskim planie (na ziemi), przez co widoczność jest ograniczona i słabo widać. Polecam usiąść w pierwszym rzędzie.
a......@pr...il.com | 28.03.2024
Adres i dojazd
Komuna Warszawa,
ul. Emilii Plater 31
Siedem historii okrutnych
Warszawa, Komuna Warszawa
Bilety dostępne do 17.02 godz. 16:00
Nasze benefity
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia