Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Mów mi Italiano!

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Prezent urodzinowy

Gdańsk
Dom Technika NOT

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

To Wiem Na Pewno

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

Hip Hop Festival Poznań 2024

Poznań
Malta

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Legendy warszawskie

Warszawa
Teatr Capitol

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Toruń
Młodzieżowy Dom Kultury w Toruniu

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Bixiga 70 (Brazylia) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Vivacity - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Sopot

Sopot
Sheraton Sopot Hotel

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

Czy jest na sali lekarz? — Medical Impro Drama [18+]

Wrocław
Improwizowane Poniedziałki

Szalone nożyczki

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

SOYKA SOLO!

Piechowice
Scena w Górach

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

VSJF: Swingowa Daliowa by Natalia Szczypuła

Wrocław
Wyspa Daliowa

48 URODZINY TEDE - JASTARNIA - WEJŚCIE 49 || 48 H NA 48 NUMERÓW / DWA KONCERTY / PIANA PARTY

Jastarnia
Wejście 49 Jastarnia

One man show!

Warszawa
Teatr IMKA

Nic nie gra

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

"Requiem" - 32. Festiwal Mozartowski w Warszawie

8.35
(17 ocen)
32. Festiwal Mozartowski w Warszawie Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie, Krakowskie Przedmieście 3 "Requiem" Wolfgang Amadeus Mozart SOLIŚCI: Natalia Rubiś – sopran Roksana Wardenga – mezzosopran Jacek Szponarski – tenor Paweł Horodyski – bas Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej Kierownik – Krzysztof Kusiel-Moroz Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Dyrygent Mariusz Smolij Koncert, na który zawsze czeka publiczność Festiwalu Mozartowskiego. Od trzech dekad we wnętrzach warszawskich kościołów wracają te wspaniałe frazy… Mozartowskie Requiem, to jedna z najbardziej owianych tajemnicą kompozycji w historii muzyki. Kompozytor nie znał nazwiska osoby zamawiającej dzieło, a był nią – jak już wiemy dzisiaj – muzyczny amator, hrabia Franz Walsegg, który zwykł zamawiać i przywłaszczać sobie cudze kompozycje. Z tego powodu przez wiele lat snuto rozliczne domysły na temat okoliczności tego zamówienia – jedną z najsłynniejszych interpretacji tego epizodu można odnaleźć w filmie Amadeusz Miloša Formana. Mozart, mimo zapłaty „z góry”, nie od razu przystąpił do pracy. Nie miał zresztą na to zbyt wiele czasu, bowiem równolegle tworzył opery: Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa. Gdy wreszcie zabrał się do komponowania mszy, podupadł na zdrowiu. Złożony chorobą, w ostatnich dniach swojego życia podyktował swojemu przyjacielowi, Franzowi Xaverowi Süssmayrowi kolejne frazy Requiem. Między jawą a gorączkową maligną komponował w przekonaniu, że będzie to msza żałobna za jego duszę. Umarł 4 grudnia 1791 roku, mając 35 lat, w trakcie dyktowania ósmego taktu przepięknej Lacrimosy. Süssmayr musiał sam dokończyć szkice przyjaciela. Oryginalne Mozartowskie frazy: Dies Irae, Confutatis czy Tuba mirum, podobnie jak Lacrimosa, dowodzą dzisiaj geniuszu kompozytora. Natomiast demoniczne Sanctus, melancholijne Benedictus i dotykające romantycznej nuty Agnus Dei to już dzieło Süssmayra. Tutaj kontynuator osiągnął poziom godny swego mistrza.

Opinie naszych Widzów

(14)

10/10

Uczta dla duszy. Cudowny koncert.

so.....@....pl | 26.06.2021

10/10

Nie podobała mi się organizacja, Dzielenie uczestników przy wejściach było niedopuszczalne, można było pomyśleć o oznaczeniu stref wewnątrz i kierować do odpowiednich sektorów. Dobrze, że na zwróconą uwagę organizatorzy zareagowali i zaczęto wpuszczać wskazując odpowiedni sektor do zajęcia miejsca>

ha.....@gm...il.com | 7.06.2021

10/10

Ciekawe i odważne tempa w tak trudnej akustyce. Soliści znakomici, Orkiestrą bardzo dobra, Zespół Wokalny doskonały. Brawo, brawissimo. 🌹

ma.....@au...af.pl | 6.06.2021

10/10

Świetni soliści, orkiestra i zespół wokalny.

kr.....@op...na.pl | 5.06.2021

10/10

Koncert piękny. Jedyne co, to na płatnym koncercie nie powinno być przyjmowane zapraszanie osób "ile się zmieści", tylko tak, aby każdy gość miał miejsce siedzące i (względną) widoczność. Warunki były bardzo trudne... Ja przez godzinę stałam w kącie. Były też dzieci i osoby starsze. A dziewczyny chodzące między ławkami jak klawisze w więzeniu ciągle ochrzaniające turystów za robienie zdjęć i filmików oraz wgapiające się w ludzi, czy przypadkiem ktoś nie wyciąga telefonu niczym bomby z kieszeni, okropnie mnie rozpraszały. (rozumiem, że to ich praca i takie dostały zadanie, ale doświadczanie muzy było chwilami wręcz niemożliwe przez to ich nadmierne zaangażowanie).

NA.....@GM...IL.COM | 7.07.2019

10/10

Koncert bardzo dobry. Kosciół z dobra akustyką. Minus- panowie kamerzysci stojacy na srodku i zasłaniajacy solistów.

da.....@tl...en.pl | 6.07.2019

10/10

Bardzo dobre wykonanie w pięknym wnętrzu

na.....@ic...ud.com | 4.07.2019

10/10

Cudne brzmienie instrumentów i wspaniałe poprowadzenie przez panią dyrygentkę.

ma.....@....pl | 1.07.2018

10/10

Niesamowite przeżycie i Dyryget

iw.....@gm...il.com | 30.06.2018

9/10

Znakomite wykonanie. Kościół św. Józefa - miejsce spektaklu - piękny, z klimatem epoki (barok). Na mały minus - tłok, kiepska widoczność.

md.....@gm...il.com | 29.06.2019

8/10

Piękne dzieło i piękne wykonanie, ale muszę odjąć 2 punkty za jakość dźwięku - wszystko (oprócz solistów) było całkiem dobrze słychać, ale przez cały czas dawał o sobie znać dziwny szum, może to kwestia kompresji dźwięku?

kr.....@gm...il.com | 5.06.2021

6/10

Queuing was too long. Venue was airless. Stewards obscured our view.

ba.....@bt...ld.com | 16.07.2019

6/10

Piękny spektakl, ale ja bym popracował nad muzyką chóru. Trochę za dużo mocy, a za mało krystalicznej barwy dźwięków.

ma.....@gm...il.com | 6.07.2019

3/10

Okropny chaos, pośpiech, "wypłaszczona" linia muzyczna, brak głębi przezycia, Wszystko jakies slizgajace sie po powierzchni dopiero w drugiej częsci trochę powagi i czegoś w rodzaju "monumentalizmu". W latach poprzednich Requiem bylo zawsze głębokim przezyciem, pełnym wznioslosci, powagi i głębokiego wzruszenia. Tu tego zabrakło... (moze rowniez dlatego, ze słuchałam online choc napewno nie było to decydujące!) Te 4 punkty tylko dzięki drugiej czesci! Dodatkowo ten alt p. Dominiki strzelala oczami co chwilę na boki i kamerę, bardzo ją coś śmieszyło... kompletny brak klasy i kultury i sama sztuczność.. szczegolnie w porównaniu ze świetnym sopranem, skromnym i stosownie do chwili i utworu, zachowującym się! Brawo sopran. Klasa pod kazdym względem. I zbliżenia na twarz tenora bulwersujące, ze wzgledu na brylant w uchu i dyndający na jego końcu KRZYŻ! SZOK. Nie to miejsce i nie ta pora. To kompromitujące dla mnie. To był czynny kościół, gdzie odbywał się koncert, a tu taki brak szacunku.., delikatnie mówiąc..

iw.....@ya...oo.pl | 5.06.2021

Zwiastuny

Adres i dojazd

Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

ul. Krakowskie Przedmieście 3, Warszawa

"Requiem" - 32. Festiwal Mozartowski w Warszawie

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!