OUVERTURES - SUITES

9.50
(14 oceny)
W niektórych regionach XVIII-wiecznych Niemiec nazwisko Bach nie tylko jednoznacznie kojarzyło się z profesją muzyczną, ale wręcz było stosowane jako synonim słowa muzyk. Wśród utalentowanych przedstawicieli rodu wymienionych przez słynnego Johanna Sebastiana w rodzinnej genealogii, Johann Bernhard Bach (1676-1749) znalazł swoje miejsce pod numerem 18. Daleki krewny lipskiego kantora w 1695 roku objął posadę organisty w Erfurcie, w 1699 przeniósł się do Magdeburga, by od 1703 już na stałe osiąść w Eisenach. Tam kontynuował działalność organistowską, a także zyskał uznanie jako nadworny klawesynista, a od 1712 kierownik kapeli przejętej od Telemanna. Doświadczenia nabyte w orkiestrze oraz wykonywany repertuar z pewnością odbiły się na jego stylu kompozytorskim. Choć do dziś zachowało się jedynie kilkanaście utworów, to już na podstawie tej niewielkiej próbki można rozpoznać oryginalny język kompozytorski Johanna Bernharda. W sposób szczególny wyróżniają się suity orkiestrowe – zgodnie z niemiecką tradycją (wywiedzioną w tym przypadku z muzyki francuskiej) – nazywane uwerturami. W dość swobodnie ułożonym szeregu krótkich części większość fragmentów utrzymanych jest w charakterze tańców (np. Gavotte, Sarabande, Menuet, Bourrée) lub obrazuje silne emocje (np. La Joye – radość, Les Plaisirs – przyjemności). O świetności kompozycji niech świadczy fakt, że szybko dotarły do Lipska i zostały włączone przez Johanna Sebastiana do repertuaru tamtejszego Collegium Musicum. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM Johann Bernhard Bach (1676-1749) 1. Ouverture-Suite g-moll Ouverture– Air – Rondeau – Loure – Fantaisie – Passepied 2. Ouverture-Suite G-dur Ouverture – Gavotte en Rondeau – Sarabande – Bourrée – Air – Menuet – Gigue – La Tempeste 3. Ouverture-Suite e-moll Ouverture – Air – Les Plaisirs – Menuet I/II – Air – Rigaudon – Corante – Gavotte en Rondeau 4. Ouverture-Suite D-dur Ouverture – Caprice – Passepied I/II – Caprice – Air – La Joye – Caprice 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie. 🔴 Widownia w Pałacu na Wyspie jest nienumerowana 🔴 Miejsca są nienumerowane ________________________________________________________________________________________________________ Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 90 minut

Występują

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ - CAPELLA REGIA POLONA KRZYSZTOF GARSTKA - KLAWESYN, DYRYGENT

Opinie naszych Widzów

(6)

10/10

Bardzo ciekawy repertuar, efektowna lokalizacja, dobra organizacja. Im więcej takich wydarzeń, tym lepiej.

mi.....@....pl | 3.12.2023

10/10

Wspaniały koncert we wspaniałym wnętrzu

Ja.....@....pl | 2.12.2023

10/10

Piękna muzyka w pięknym wnętrzu.

an.....@....pl | 2.12.2023

10/10

Cudowny koncert, muzyka idealnie zgrana z miejscem. Pałac na Wodzie piękny. Kolejny udany wieczór w Łazienkach.

jo.....@in...ia.pl | 2.12.2023

9/10

Piękne miejsce klimatyczny koncert.

cy.....@....edu.pl | 12.12.2023

9/10

Najpiękniejsza sala Warszawy. Niestety najgorsza do słuchania, bo wnętrze nie jest wygłuszone, i dźwięki odbijają się od ścian. Jedno małe WC dla wszystkich i kończący się papier toaletowy... Muzycy grali jednak świetnie, i wybrano rzadki i oryginalny repertuar.

do.....@ya...oo.it | 2.12.2023

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie

ul. Agrykola 1, Warszawa

OUVERTURES - SUITES

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!