Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

Kalyani

Warszawa
Teatr Palladium

To Wiem Na Pewno

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

48 URODZINY TEDE - JASTARNIA - WEJŚCIE 49 || 48 H NA 48 NUMERÓW / DWA KONCERTY / PIANA PARTY

Jastarnia
Wejście 49 Jastarnia

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Hip Hop Festival Poznań 2024

Poznań
Malta

Mów mi Italiano!

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Jelenia Góra
Jeleniogórskie Centrum Kultury

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Sopot

Sopot
Sheraton Sopot Hotel

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Vivacity - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

ADAM

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Łóżko pełne cudzoziemców

Kraków
Kino Kijów

Nic nie gra

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Szalone nożyczki

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

VSJF: Natalia Szczypuła & Vertigo Band

Wrocław
Hala Stulecia

Narzeczony mojej żony

Kraków
Teatr Praska 52

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

HALKA / STANISŁAW MONIUSZKO (WERSJA WILEŃSKA)

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka
Matka i syn. Dwie historie i dwa światy. Osobiste doświadczenia związane z socjalizmem i emigracją połączone mitem o Orfeuszu i Eurydyce. Wzruszający i poruszający spektakl, monodram Kamila Adamusa w reżyserii Dawida Żakowskiego „Orfeo’70” już wkrótce będzie można zobaczyć w Warszawie. „Orfeo’70: monoperformance” stanowi podsumowanie emigracyjnych wspomnień performera, Kamila Adamusa. Jest przeniesieniem mitu na jego własne doświadczenia. Orfeusz, po latach emigracji, powraca na ziemie polskie, aby odnaleźć Eurydykę/Elżbietę Zet. O tym, dlaczego twórcy zdecydowali się nie na monodram, a na nieco bardziej niekonwencjonalny gatunek, jakim jest monoperformance opowiada Kamil Adamus, performer i wykonawca „Orfeo’70”: Monodram odnosi się do klasycznych idei aktorstwa związanych z wielokrotnym odtwarzaniem znakomicie wyuczonej roli, idei, która w pewnym stopniu przemienia aktora klasycznego w żywą, obrotową rzeźbę. Natomiast cel monoperformance'u jest definitywnie odmienny. Jest nim uchwycenie elementu życia w fazie płynnej. Na przecięciu tego, co namacalnie prywatne oraz tego, co elementarnie żywe, osobiste. Na spektakl składają się dwie historie. Pierwsza z nich, poświęcona postaci Eurydyki, opowiada o losach Elżbiety Zet. Osierocona we wczesnym dzieciństwie Eurydyka/Elżbieta Zet dorasta w sierocińcu w Biskupcu Warmińskim w czasach PRL-u, w latach, w których idee socjalizmu dla wielu były budulcem osobistej mitologii, osią osobistego światopoglądu. Ideami tymi karmiono wszystkich wpajając wiarę, że postępowanie według socjalistycznych zasad zaowocuje stanem permanentnego szczęścia i sprawiedliwości. Osamotniona w dzieciństwie bohaterka stopniowo zawierza ideom socjalizmu, pragnąc, aby świat okazał się także dla niej – niechcianej sieroty – dobry i pełen nadziei. Druga historia to losy syna Elżbiety Zet. Początkowo mają kształt stereotypu polskiej emigracji zarobkowej – Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Grecja, Wielka Brytania. Przekształcają się stopniowo w refleksję nad zachodnim systemem wartości: utrata więzi międzyludzkich, wygasanie pamięci, martwota języka. Orfeusz/syn Elżbiety Zet po latach tułaczki powraca na ziemie polskie, aby zmagać się z utratą swej matki Eurydyki/Elżbiety Zet. Ścieranie się wielu języków i kultur dostrzeżone przez niego w trakcie emigracji wpływa na swoiste odczytanie Polski tak w sensie przemian historycznych jak i umiejętności mówienia na tematy osobiste. Spektakl operuje wieloma rodzajami dyskursu użytymi w celu poszukiwania słowa, obrazu i pisma służącym przywróceniu pamięci tego, co utracone. Czy doświadczenia komunizmu i kapitalizmu mogą, w chwili zderzenia się ze sobą, zezwolić na to, aby język ponownie służył spotkaniu drugiego człowieka? Spektakl operuje wieloma estetykami, używanymi w celu poszukiwania słowa, obrazu i pisma, służącymi przywróceniu pamięci tego, co utracone. To stąpanie po przyczynach, objawach i skutkach kryzysu egzystencjalnego, który oddziałuje na jednostkę oraz na cały system rodzinny i społeczny. Pokaz spektaklu realizowany dzięki wsparciu finansowemu m.st. Warszawa.

Występują

Realizacja

Reżyseria: Dawid Żakowski Dramaturgia: Kamil Adamus/ Dawid Żakowski Wizualizacje: Robert Rabiej Światła: Tadeusz Perkowski Dźwięk: Adam Jankowski Produkcja: Iwa Ostrowska/ Sztuka Nowa

Opinie naszych Widzów

(2)

10/10

Brawom nie było końca, przekaz performerski trafił do widowni. Cieszę się,że miałam okazję uczestniczyć w tak wspaniałym wydarzeniu. Zarówno Reżyser, wykonawca zasługują na wyrazy uznania.

gr.....@ga...da.eu | 24.02.2023

10/10

Świetna sztuka. Zostałam bardzo pozytywnie zaskoczona, gdyż nie spodziewałam się, ze będzie aż tak dobra. Minęło prawie 24 godziny, a ja stale rozmyślam o pewnych wątkach. Polecam ją wszystkim!

ru.....@gm...il.com | 17.09.2018

Orfeo'70

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!