VII LETNI FESTIWAL POLSKIEJ OPEY KRÓLEWSKIEJ - ROSSINI
PARTNEREM FESTIWALU JEST RUCH MUZYCZNY
Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charles’a Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charles’a-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom.
Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Cyrulika sewilskiego, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś. W inscenizacji przygotowanej przez Polską Operę Królewską typowy dla Rossiniego „rozbrykany komizm” z lekkością i właściwą sobie wirtuozerią interpretuje na nowo znakomita reżyserka Jitka Stokalska.
Marta Dziewanowska-Pachowska
🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ
🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego.
🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola.
🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię.
🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane.
________________________________________________________________________________________________________
W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424
Czas trwania: 180 minut
Organizator: Polska Opera Królewska
Występują
DON RAMIRO - SEBASTIAN MACH / QUAN ZHOU
DANDINI - KAMIL ZDEBEL / WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ
DON MAGNIFICO - MICHAŁ KIJEWSKI / DARIUSZ MACHEJ
CLORINDA - KAROLINA RÓŻA KOZŁOWSKA / MARTA MAZANEK MATUSZEWSKA
TISBE - ALEKSANDRA KLIMCZAK / JULIA MACH
ANGELINA - ZUZANNA NALEWAJEK / KATARZYNA SZYMKOWIAK
ALIDORO ANDRZEJ KLIMCZAK / PAWEŁ MICHALCZUK
MIMOWIE - JERZY KLONOWSKI, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI
PIANOFORTE - DAGMARA DUDZIŃSKA / MONIKA KOLASIŃSKA / KRZYSZTOF TRZASKOWSKI
ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
więcej+Realizacja
KIEROWNICTWO MUZYCZNE - DAWID RUNTZ
REŻYSERIA - JITKA STOKALSKA
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY - MARLENA SKONECZKO
RUCH SCENICZNY - JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI
II DYRYGENT - KAROL SZWECH
REŻYSER ŚWIATŁA - KAROLINA GĘBSKA
PROJEKCJE - MAREK ZAMOJSKI
ASYSTENCI REŻYSERA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA, SŁAWOMIR JURCZAK
INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH
więcej+Adres i dojazd
Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii
ul. Agrykola 1, Warszawa
LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI
Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie
Bilety dostępne do 27.06 godz. 18:00
Nasze benefity
Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem
Powiadomienia o zmianie w repertuarze
Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia