Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Komediowa Gala Charytatywna

Gdańsk
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

STUDIO WAM

Warszawa
Teatr WAM

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Wyśpiewać historię - dziesięciolecie tęczowego śpiewania chóru Voces Gaudii

Warszawa
Muzeum Historii Polski

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Alicja w Krainie Snów

Warszawa
Teatr Ateneum

Projekt Tuwim

Warszawa
Teatr Capitol

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Merylin Mongoł

Warszawa
Teatr Ateneum

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

L’ITALIANA IN ALGERI / GIOACCHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Pan Lampa

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

Kto chce być Żydem?

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Chłopcy z Placu Broni

Kraków
Teatr Współczesny w Krakowie

Nic się nie stało

Warszawa
Garnizon Sztuki

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

I PREMIERA - INAUGURACJA VII LETNIEGO FESTIWALU POLSKIEJ OPEY KRÓLEWSKIEJ - ROSSINI

PARTNEREM FESTIWALU JEST RUCH MUZYCZNY Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charles’a Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charles’a-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom. Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Cyrulika sewilskiego, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś. W inscenizacji przygotowanej przez Polską Operę Królewską typowy dla Rossiniego „rozbrykany komizm” z lekkością i właściwą sobie wirtuozerią interpretuje na nowo znakomita reżyserka Jitka Stokalska. Marta Dziewanowska-Pachowska 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 180 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

DON RAMIRO - SEBASTIAN MACH / QUAN ZHOU DANDINI - KAMIL ZDEBEL / WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ DON MAGNIFICO - MICHAŁ KIJEWSKI / DARIUSZ MACHEJ CLORINDA - KAROLINA RÓŻA KOZŁOWSKA / MARTA MAZANEK MATUSZEWSKA TISBE - ALEKSANDRA KLIMCZAK / JULIA MACH ANGELINA - ZUZANNA NALEWAJEK / KATARZYNA SZYMKOWIAK ALIDORO - PAWEŁ MICHALCZUK / PAWEŁ TROJAK MIMOWIE - JERZY KLONOWSKI, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI PIANOFORTE - DAGMARA DUDZIŃSKA / MONIKA KOLASIŃSKA / KRZYSZTOF TRZASKOWSKI ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
więcej+

Realizacja

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - DAWID RUNTZ REŻYSERIA - JITKA STOKALSKA SCENOGRAFIA I KOSTIUMY - MARLENA SKONECZKO RUCH SCENICZNY - JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI II DYRYGENT - KAROL SZWECH REŻYSER ŚWIATŁA - KAROLINA GĘBSKA PROJEKCJE - MAREK ZAMOJSKI ASYSTENCI REŻYSERA - AGNIESZKA KOZŁOWSKA, SŁAWOMIR JURCZAK INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH
więcej+

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Teatr Królewski w Starej Oranżerii

ul. Agrykola 1, Warszawa

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

sb., 22.06

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

nd., 23.06

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

śr., 26.06

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

cz., 27.06

19:00

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!