Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Pszów
Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie

FREESTYLE HEROES | Kraków | Tauron Arena

Kraków
Tauron Arena Kraków

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Hair | PREMIERA

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Opole
Muzeum Diecezjalne w Opolu

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Excentrycy

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Przypowieść o chłopcu i jagnięciu, czyli auxiliańskie misterium o zbawieniu — koncert jubileuszowy

Kraków
Kolegiata św. Anny

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Światowe Koncerty Gwiazd | Dave Weckl & Tom Kennedy Projekt

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Świat Mistrza Beksińskiego

Jasionka
G2A Arena Centrum Wystawienniczo - Kongresowe Woj. Podkarpackiego

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

NOVUM_halloween

Debrznica
Pałac Debrznica

Zemsta

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Dźwiękospełnia Osterwy: Recital Zbigniewa Zamachowskiego - nie tylko o miłości

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Zaduszki Jazzowe - Jazz Music Tomorrow | Dana Masters Quartet, Pianohooligan

Bydgoszcz
KINOTEATR ADRIA

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Jak być Polakiem i niedrogo za to zapłacić

7.60
(30 ocen)
Gdzie się Polak zaczyna, a jak kończy? Czym właściwie jest Polak? A Polka? A Polko (poza tym, że generałem)? Czy polskość jest bardziej figurą taneczną czy retoryczną? A może potrawą? A w ogóle to czemu to wszystko tyle kosztuje i na co poszły nasze podatki?!  Na kogo liczyć, gdy samemu jest się pod kreską, a przede wszystkim: czy pomidorową podawać z ryżem czy z kluseczkami?  Historia, którą wam opowiemy, dzieje się w wielu Polskach równoległych. Jednak nie tylko dlatego, że światy wyzierają do siebie przez szczeliny kwantowe, a łączącymi je korytarzami są czarne dziury. Głównie dlatego, że wiele jest Polsk. Między Polską A a Polską B są też Polska „Ą Ę” i Polska „XYZ”.  Kiedy bohater najnowszej produkcji Klubu Komediowego pt. „Jak być Polakiem i niedrogo za to zapłacić” – nazwijmy go obywatelem petentem (w skrócie petentobywatelem) –  już miał stracić kwadrans na lekturę najnowszego numeru „Bezradnika inteligenta”, do jego drzwi dzwoni tajemnicza Ankieterka, upominająca się o spłatę długu wobec minionych (i przyszłych) pokoleń… I tak zaczyna się podróż w poszukiwaniu sedna polskości i kosztów z tym związanych, która zaprowadzi nas między innymi do Ministerstwa Niepewnego Jutra – najbardziej empatycznego resortu, o niewielkim przełożeniu. Nie posiada ono bowiem dostatecznych zasobów, by obsłużyć ustawiających się przed nim długich kolejek obywateli, próbujących uciec przed wojną polsko-polską na emigrację wewnętrzną. To znaczy przydział na wyjazd jest – tyle że na ryby. Podczas wędrówki przez nadwiślańskość poznamy także m.in. Alojzego Mieliznę – coacha smutku, działaczkę prowadzącą agitację wyborczą na rzecz Polskiej Partii Wyparcia, a także rodzimego Elona Muska – Leona Mózga.   Na pytanie o to, jak być Polakiem i niedrogo za to zapłacić, postaramy się odpowiedzieć dysertacją fabularno-kabaretową ze szczególnym udziałem scen, monologów, wierszy i piosenek.Fabuła za to będzie jak obwarzanek: kresy historii urodzajne, a w środku pustka – czy też może tajemnica. _________________________ Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz

Czas trwania: 100 minut

Występują

Realizacja

tekst: Mateusz Lewandowski, Karolina Norkiewicz, Michał Sufin reżyseria: Michał Sufin muzyka: Paweł Szamburski scenografia: Michał Jońca kostiumy: RISK made in Warsaw

Opinie naszych Widzów

(9)

10/10

Rozrywka na znakomitym poziomie. Świetna treść i znakomici aktorzy, Bardzo udany wieczór!

ag.....@....pl | 17.02.2023

10/10

Świetne miejsce i atmosfera. Spektakl grany w takiej konwencji jaką lubię. Bylem tam pierwszy raz ale na pewno nie ostatni.

wa.....@....pl | 12.02.2023

10/10

Nie tylko fajne, zabawne ale i mądre. Tekst "Dzwonek jest dla mnie" zostanie mi na całe życie.

al.....@ga...ta.pl | 10.12.2022

10/10

Bardzo udane wyjscie. Blyskotliwe dialogi, wspolczesne wydarzenia. Polecam!

an.....@....pl | 27.11.2022

10/10

Sztuka świetnie zagrana, szczególnie w wykonaniu Pani Smalary - brawo! Zabawa przez cały spektakl. Sam początek tzn. wprowadzenie w formie takiego niby stand-upu dość kiepskie z niewyszukanym humorem i rozpoczęte z poślizgiem 12 minut.

d......@on...et.eu | 22.09.2022

8/10

Doskonały tekst i świetna gra aktorska!

al.....@in...ia.pl | 25.03.2023

8/10

Bardzo zabawny inteligentny tekst, doskonałe wykonanie.

to.....@po...ta.onet.pl | 17.01.2023

8/10

Świetnie się ubawiliśmy, choć zhodnie z zapowiedzią konferansjera po dwóch minutach w salce skończył się tlen.

do.....@gm...il.com | 21.08.2022

5/10

Niestety poziom kabaretów w TV a nie klubie

ww.....@....pl | 3.03.2023

Jak być Polakiem i niedrogo za to zapłacić

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!