Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Bitwa o Broadway

Poznań
Aula ARTIS

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Balladyna bilety dla grup tel.: 519 134 877

Warszawa
Teatr WAM

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Balladyna / Premiera Akademicka

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Bartek Wąsik plays Ryūichi Sakamoto // 21. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY

Warszawa
Pardon, To Tu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Ill Considered - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Hi-hat Loda Halama

7.71
(7 ocen)
Hi-hat Loda Halama to rewia na aktorkę i rytm, to minimalizm w spojrzeniu na wielką biografię Lody i rozmach rewii – gatunku nieistniejącego dziś w dawnym formacie. To dekonstrukcja i poszukiwanie nowego języka. To performatywne przetwarzanie tradycji. To artystyczny hologram, impresja ekspresji utrwalonej w pamięci po Halamie. Dominika Jarosz i Hubert Zemler – wszechstronna performerka i wybitny perkusista na jednej scenie, w spektaklu będącym wariacją na temat twórczości Lody Halamy – artystki, która swoim talentem podbiła artystyczną Warszawę II RP. Pomysł na spektakl wziął się z osobistej fascynacji Dominiki Jarosz postacią wybitnej tancerki, z osobistej potrzeby zderzenia (hi-hat) współczesnej performerki z dorobkiem Halamy; z połączenia tego, co w ekspresji ruchowej wysokie, z tym, co lżejsze i służące rozrywce – stąd spektakl stał się przestrzenią połączenia wymagającej choreografii z estetyką jazzową oraz piosenką popularną, propagowaną przez Halamę (A ja mam nogi, Lim-pam-pom). W twórczości Lody ważną rolę odegrało czerpanie przez nią inspiracji artystycznych z wielu światowych kultur i przekładanie ich na własny język artystyczny, jednocześnie popularyzujący w ówczesnej Warszawie tańce latynoamerykańskie, japońskie, kaukaskie i wiele innych. Halama miała charyzmę, potrafiła zjednać sobie ludzi, dlatego otaczała się artystyczną śmietanką Warszawy, współtworząc ducha kulturalnej stolicy tamtych czasów. Życie Halamy było podporządkowane nieustannemu procesowi rozwoju artystycznego, przełamującego bariery kulturowe i szukającego nowych synkretycznych jakości. Pod wieloma względami biografia Halamy przypomina pracę, jaką podejmuje artysta performatywny, podążający w swych impresjach za wewnętrznym głosem i występujący wobec zagadnienia, które z nim szczególnie rezonuje. Świat przedstawiony spektaklu został powołany do życia za sprawą ucieleśnionych fantazmatów i ekspresji artystycznych twórców spektaklu. ● Dominika Jarosz – performerka, wokalistka, tancerka i aktorka. Ukończyła szkołę muzyczną I. stopnia w klasie fletu poprzecznego. Absolwentka wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Posiada ogromne doświadczenie w zakresie teatru fizycznego, improwizacji, śpiewu solowego i chóralnego. ● Hubert Zemler – perkusista, kompozytor i improwizator swobodnie przemieszczający się pomiędzy muzycznymi kategoriami. Ceniony interpretator muzyki nowej, perkusista jazzowy, autor albumów solowych z pogranicza awangardy, elektroniki i muzyki etnicznej oraz twórca ścieżek dźwiękowych do filmów i animacji. Aktywny członek warszawskiej sceny muzyki niezależnej skupionej wokół stowarzyszenia LADO ABC. Współtworzy zespoły Melatony, Magneto, Opla (z Piotrm Bukowskim), CEL (duet z Felixem Kubinem). Współpracuje również z zespołem muzyki współczesnej „Hashtag Ensemble” oraz grupą Mitch & Mitch. Szczególne podziękowania dla Anny Lisieckiej, autorki książki “Loda Halama. Pierwsze nogi drugiej Rzeczypospolitej”, Melody Lee, Conrada Gołębiowskiego, Tomasza Zadróżnego i Teatru Baza. Pokazy spektaklu realizowane w ramach projektu Repertuar Sztuki Nowej 2024, który współfinansuje m.st. Warszawa.

Realizacja

Wykonanie - Dominika Jarosz Muzyka i perkusja - Hubert Zemler Reżyseria - Dawid Żakowski Dramaturgia - Patrycja Babicka Choreografia - Daniela Komędera-Miśkiewicz Konsultacja ekspercka/ współpraca kostiumograficzna Atelier Konrad Bikowski Asystentka Jagoda Komorowska Reżyseria światła - Tadeusz Perkowski Produkcja - Iwa Ostrowska
więcej+

Opinie naszych Widzów

(3)

10/10

Wspaniały spektakl. Inteligentny i sugestywny. Przemawia do emocji i intelektu.
więcej+

wo.....@gm...il.com | 2.03.2024

10/10

Ciekawa forma, perfekcyjne wykonanie.
więcej+

ag.....@au...af.pl | 1.03.2024

10/10

Świetny, nietuzinkowy spektakl, łączący w sobie jakości z teatru fizycznego i monodramu, wykorzystując techniczne umiejętności dwójki występujących artystów, by dynamicznie opowiedzieć historię Lody Halamy. Perełka.
więcej+

ka.....@gm...il.com | 1.03.2024

Adres i dojazd

Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12, Warszawa

Hi-hat Loda Halama

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!