Hamlet w ruchu

Zapraszamy na wieczór z teatrem szekspirowskim w najlepszym tradycyjnym wydaniu. Poczujcie mury starych pałaców przesiąkniętych zapachem władzy. Zanurzcie się w duszną politykę Danii. Możecie spodziewać się tradycyjnych akcentów – tylko męskich ról, złego traktowania kobiet, zawodowej hierarchii i manifestacji kompleksów. Świadomi potrzeb nowoczesnego człowieka, dorzucamy trochę memów, czerstwych żartów, prawdziwych aktorów (z telewizji) i kieliszek prosecco. W ten niezapomniany wieczór wystrzeli Was najbardziej charyzmatyczny polski wodzirej. Chcecie sprawdzić kto? Wpadajcie! W kontekście współczesnych zagadnień i napięć społecznych, okazało się, że z kanonicznego tekstu Szekspira można wydobyć zarówno temat kształtowania się tożsamości Pokolenia Z, jak i diagnozę ekonomicznej kondycji niezależnych artystów oraz polskiego teatru. Dylematy Hamleta możemy potraktować nie jako zaprzeczanie sensowi życia i napiętnowanie aktów odbierania go, ale jako metodę de-komponowania rzeczywistości scenicznej i stawiania jej kluczowych pytań – zarówno tych dotyczących ekonomicznej sytuacji twórców, jak i samego fenomenu teatru. Sztuka Nowa po serii eksperymentalnych działań i produkcji m. in. „Pompa funebris”, „Last: ostatni taniec Niżyńskiego”, „IV RP Snów” i „Przestrzenie Kobro” również stanęła przed podobnym dylematem, o jakie i czyje potrzeby zadbać w procesie artystycznym – czy zaprosić widza do teatru, czy go z teatru wyprosić i wprowadzić w nową przestrzeń performatywną? Rozważania te popchnęły twórców Sztuki Nowej do kolejnych pytań – czy „Hamleta” należy sprzedawać, podawać na tacy w ekskluzywnej restauracji, czy raczej go spalić? Praca odbywała się w procesie kolektywnym, z zaostrzeniem fokusu według poniższego rozróżnienia: 𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚: 𝐃𝐚𝐰𝐢𝐝 Ż𝐚𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐓𝐞𝐤𝐬𝐭 𝐢 𝐝𝐫𝐚𝐦𝐚𝐭𝐮𝐫𝐠𝐢𝐚: 𝐏𝐚𝐭𝐫𝐲𝐜𝐣𝐚 𝐁𝐚𝐛𝐢𝐜𝐤𝐚 𝐂𝐡𝐨𝐫𝐞𝐨𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐚 𝐊𝐨𝐦ę𝐝𝐞𝐫𝐚-𝐌𝐢ś𝐤𝐢𝐞𝐰𝐢𝐜𝐳 𝐌𝐮𝐳𝐲𝐤𝐚: 𝐊𝐚𝐭𝐚𝐫𝐳𝐲𝐧𝐚 𝐏𝐢𝐬𝐳𝐞𝐤 𝐚𝐤𝐚 𝐊𝐀𝐒𝐀𝐈; 𝐀_𝐆𝐈𝐌 𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚 ś𝐰𝐢𝐚𝐭𝐞ł: 𝐓𝐚𝐝𝐞𝐮𝐬𝐳 𝐏𝐞𝐫𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚 𝐝ź𝐰𝐢ę𝐤𝐮: 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐉𝐚𝐧𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐒𝐜𝐞𝐧𝐨𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐒𝐞𝐛𝐚𝐬𝐭𝐢𝐚𝐧 Ż𝐰𝐢𝐫𝐬𝐤𝐢 𝐀𝐫𝐭𝐲𝐬𝐭𝐚 𝐰𝐢𝐳𝐮𝐚𝐥𝐧𝐲: 𝐊𝐨𝐧𝐫𝐚𝐝 𝐓𝐮ł𝐚𝐤 𝐚𝐤𝐚 𝐍𝐆𝐇𝐓𝐋𝐎𝐔 𝐏𝐫𝐨𝐝𝐮𝐤𝐜𝐣𝐚 𝐢 𝐤𝐨𝐨𝐫𝐝𝐲𝐧𝐚𝐜𝐣𝐚: 𝐈𝐰𝐚 𝐎𝐬𝐭𝐫𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚 𝐏𝐞𝐫𝐟𝐨𝐫𝐦𝐞𝐫𝐳𝐲: 𝐊𝐚𝐦𝐢𝐥 𝐀𝐝𝐚𝐦𝐮𝐬, 𝐌𝐚𝐫𝐞𝐤 𝐁𝐮𝐥𝐚, 𝐊𝐨𝐧𝐫𝐚𝐝 𝐃𝐮𝐩𝐥𝐢𝐜𝐤𝐢, 𝐌𝐚𝐜𝐢𝐞𝐣 𝐅𝐞𝐥𝐢𝐠𝐚, 𝐏𝐚𝐰𝐞ł 𝐌𝐚𝐧𝐝𝐳𝐢𝐞𝐰𝐬𝐤𝐢, 𝐀𝐠𝐚𝐭𝐚 𝐙𝐚𝐭𝐚𝐣 W spektaklu wykorzystano fragmenty tekstu "Hamlet" Williama Szekspira w przekładzie Stanisława Barańczaka. Również fragment remixu "Popołudnia Fauna" Debussyego autorstwa Bartosza Samitowskiego oraz fragment live act’u Agima Dżeljilji i Jerzego Przeździeckiego z 2022 roku z Audioriver. W spektaklu występują elementy nagości. Rekomendowany wiek: 15 +

Czas trwania: 110 minut

Występują

Kamil Adamus

Marek Bula

Konrad Duplicki

Maciek Feliga

Paweł Mandziewski

więcej+

Realizacja

𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚: 𝐃𝐚𝐰𝐢𝐝 Ż𝐚𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐓𝐞𝐤𝐬𝐭 𝐢 𝐝𝐫𝐚𝐦𝐚𝐭𝐮𝐫𝐠𝐢𝐚: 𝐏𝐚𝐭𝐫𝐲𝐜𝐣𝐚 𝐁𝐚𝐛𝐢𝐜𝐤𝐚 𝐂𝐡𝐨𝐫𝐞𝐨𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐚 𝐊𝐨𝐦ę𝐝𝐞𝐫𝐚-𝐌𝐢ś𝐤𝐢𝐞𝐰𝐢𝐜𝐳 𝐌𝐮𝐳𝐲𝐤𝐚: 𝐊𝐚𝐭𝐚𝐫𝐳𝐲𝐧𝐚 𝐏𝐢𝐬𝐳𝐞𝐤 𝐚𝐤𝐚 𝐊𝐀𝐒𝐀𝐈; 𝐀_𝐆𝐈𝐌 𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚 ś𝐰𝐢𝐚𝐭𝐞ł: 𝐓𝐚𝐝𝐞𝐮𝐬𝐳 𝐏𝐞𝐫𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐑𝐞ż𝐲𝐬𝐞𝐫𝐢𝐚 𝐝ź𝐰𝐢ę𝐤𝐮: 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐉𝐚𝐧𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢 𝐒𝐜𝐞𝐧𝐨𝐠𝐫𝐚𝐟𝐢𝐚: 𝐒𝐞𝐛𝐚𝐬𝐭𝐢𝐚𝐧 Ż𝐰𝐢𝐫𝐬𝐤𝐢 𝐀𝐫𝐭𝐲𝐬𝐭𝐚 𝐰𝐢𝐳𝐮𝐚𝐥𝐧𝐲: 𝐊𝐨𝐧𝐫𝐚𝐝 𝐓𝐮ł𝐚𝐤 𝐚𝐤𝐚 𝐍𝐆𝐇𝐓𝐋𝐎𝐔 𝐏𝐫𝐨𝐝𝐮𝐤𝐜𝐣𝐚 𝐢 𝐤𝐨𝐨𝐫𝐝𝐲𝐧𝐚𝐜𝐣𝐚: 𝐈𝐰𝐚 𝐎𝐬𝐭𝐫𝐨𝐰𝐬𝐤𝐚

Opinie naszych Widzów

(1)

9/10

Na wydarzenie przyszedłem losowo, bez polecenia i znajomości trupy. Spektakl był dużym zaskoczeniem, zwłaszcza jego wymiar aktywizowania widowni oraz progresja od początku do końca

Gr.....@gm...il.com | 3.10.2023

Adres i dojazd

Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12, Warszawa

Hamlet w ruchu

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!