Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Wrocław
Impart Centrum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

Calineczka. Magia tkwi w naturze

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

"Ogrody Hiszpanii" - muzyczny spektakl Flamenco

Warszawa
PROM Kultury Saska Kępa

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Dziecko nauki

9.00
(12 oceny)
Czy boicie się ciemności? Ojciec Elizy przeprowadza eksperyment. Zaspokaja wszystkie jej potrzeby, nie stosuje przemocy. Obserwuje. Notuje. Nagrywa. Od 17 lat. Eliza ma dobre warunki. Piwnica jest ogrzewana. Nie ma w niej robactwa. Raz trafił się w niej karaluch, ale Eliza go zabiła. Dlaczego go zabiła, skoro Ojciec nie stosuje przemocy? Skąd przemoc zna? Dlaczego ją stosuje? Jeśli zabiła karalucha, czy mogłaby także… Dziecko nauki to spektakl inspirowany przypadkami tzw. feral children – historiami dzieci takich jak Genie zamkniętej przez rodziców w komórce na długich 13 lat, Vanyi Yudina czyli chłopca-ptaka trzymanego w dwupokojowym mieszkaniu pełnym okazów ornitologicznych czy Oxany Malayi mieszkającej w budzie i latami przejmująca psie nawyki sąsiadów. Twórcy nie skupiają się jednak na medycznych czy behawioralnych skutkach – mówimy raczej o stagnacji, gdzie dwie istoty tkwią w sytuacji chorego uzależnienia od siebie wzajemnie, nie mogąc wzajemnie się skomunikować. Z obiektywnego punktu widzenia ich relacja jest chora, patologiczna. Czy jednak zaakceptowana przez obie strony, może wciąż być uznawana za zbrodniczą? Przedstawienie balansujące gdzieś na granicy między oniryzmem i naturalizmem jest eksperymentem: czego potrzebujemy do komunikacji? Słów, gestów, spójnego języka kulturowego, relacji interpersonalnej? Może czegoś zupełnie innego? Poza powyższym twórcy stawiają przed widzem elementarne pytania: czy postęp społeczeństwa usprawiedliwia krzywdę skierowaną przeciw jednostce, czy istnieje granica między obiektywizmem i subiektywizmem, czym jest przemoc i czy istnieje jakakolwiek odgórna jej definicja? Celowo nie zamierzamy dawać odpowiedzi na powyższe pytania – bo być może skomunikujemy się inaczej, nie bezpośrednio. A może jednak wcale nie? Więc jeszcze raz zapytamy, czy boicie się ciemności? Fragment recenzji portalu Kulturatka autorstwa Agnieszki Wrońskiej: "Przez cały czas świat zewnętrzny zdaje się nie istnieć. Ani dla dwójki uzależnionych od siebie nawzajem bohaterów, ani dla bezgranicznie pochłoniętych przekazem widzów. Po opuszczeniu 'piwnicy’ okazuje się, że cały dostępny dla widza wycinek eksperymentu to zaledwie godzina. Jest to odkrycie tym bardziej zaskakujące, że w głowie pojawiają się kolejne pytania i refleksje. Czy nieetyczne postępowanie można uzasadnić wkładem w naukę? Jak wiele, z tego, co osiągnęliśmy do tej pory, jest wynikiem takich działań? Czy tak długo trwający układ można przerwać? (...) Aktorzy spisali się świetnie. Każdy ruch, gest, sposób wypowiedzenia i przemilczenia – wszystko to tworzy niezwykle wiarygodny obraz. Kameralność i klimatyczność miejsca oraz bliskość widowni dopełniają sukcesu. Z pełną odpowiedzialnością polecam spektakl po bardzo udanej premierze."

Czas trwania: 60 minut

Występują

Realizacja

Tekst i reżyseria - Natalia Mazurkiewicz Muzyka - Adam Goik Scenografia - Sabina Kopińska Fotografia - Małgorzata Fatalska Reżyseria światła - Michał Szafarski
więcej+

Opinie naszych Widzów

(8)

10/10

Serdecznie polecam! Sztuka świetnie napisana, cudowna gra aktorska. Fantastycznie ograny scenariusz i mimo że wszystkie wydarzenia odbywają się w jednym miejscu, spektakl jest dynamiczny i nie ma w nim miejsca na nudę. Trzyma widza w napięciu i zainteresowaniu do samego końca. Jeszcze raz polecam!
więcej+

da.....@gm...il.com | 5.07.2023

10/10

Spektakl genialny! Polecam!
więcej+

52.....@gm...il.com | 28.06.2023

10/10

świetny spektakl, kolejne super wydarzenie w TPF, polecam, warto zobaczyć !!!
więcej+

an.....@po...ta.fm | 27.06.2023

10/10

Świetnie skonstruowany spektakl; reżyseria, scenografia, gra aktorów, wszystko na wysokim poziomie, przekaz emocjonalny... mocny! Wielkie brawa dla dziecka nauki!
więcej+

an.....@po...ta.fm | 27.06.2023

10/10

Dziecko nauki - przedstawione przez Teatr wypadków feralnych to spektakl kameralny, niezwykle klimatyczny, skłaniający do refleksji…. Zarówno reżyseria , jak i gra aktorska na wysokim poziomie. Polecam i zachęcam do obejrzenia.
więcej+

ba.....@gm...il.com | 25.06.2023

10/10

Świetne wykorzystanie multimediów. Spektakl wciąga widza w swoją rzeczywistość. Bardzo polecam!
więcej+

Ju.....@gm...il.com | 25.06.2023

10/10

Dość mroczny spektakl, całkiem imersyjny. Świetna scenografia. Od tej „ciemnej” strony Feralnych jeszcze nie znałem.
więcej+

ka.....@gm...il.com | 25.06.2023

2/10

Nuda, 50 min
więcej+

wi.....@....pl | 2.11.2023

Zwiastuny

Dziecko nauki

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!