Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

Ekipa Świata

Warszawa
Teatr Capitol

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Pilot i Mały Książę. Cyber musical.

Katowice
Miasto ogrodów

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Brzeszcze
Ośrodek Kultury w Brzeszczach

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Ojciec

Warszawa
Teatr Ateneum

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Mikołajek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

TAJEMNICZY OGRÓD

Warszawa
Teatr Lalka

Sposób na Alcybiadesa

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Hair

Warszawa
Scena Relax

Musicalowy Pamiętnik - THE BEST OF

Warszawa
Teatr WAM

Boeing Boeing SYLWESTER Z KOMEDIĄ

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Koncert przy świecach: Muzyka filmowa- Hans Zimmer i inni

Kalisz
Uniwersytet Kaliski, Aula Collegium Novum

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Koncert wśród setek świec: Muzyka z serialu Bridgertonowie

Poznań
Estrada Poznańska

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Fru-Fru

Olsztyn
Olsztyński Teatr Lalek

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Dziady

Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność. Obsada z podziałem na sceny: UWERTURA MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz GUSŁA GUŚLARZ – Marcin Przybylski WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki SOWA – Magdalena Warzecha ZOSIA – Joanna Gryga GUSTAW – Grzegorz Małecki DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba CZĘŚĆ IV KSIĄDZ – Piotr Grabowski DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak GUSTAW – Grzegorz Małecki MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba CZĘŚĆ III PROLOG ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki WIĘZIENIE FREJEND – Bartłomiej Bobrowski ŻEGOTA – Karol Dziuba KAPRAL – Grzegorz Kwiecień JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek TOMASZ ZAN – Piotr Piksa WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja IMPROWIZACJA KONRAD – Grzegorz Małecki DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja EGZORCYZMY KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin KONRAD – Grzegorz Małecki DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak KAPRAL – Grzegorz Kwiecień WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak SALON WARSZAWSKI NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński ADOLF – Kacper Matula DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak U SENATORA SENATOR – Arkadiusz Janiczek DOKTOR – Paweł Paprocki PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski LOKAJ – Adrian Zaremba DAMA – Anna Grycewicz PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner KMITOWA – Magdalena Warzecha KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin KONRAD – Grzegorz Małecki BALETNICA – Katarzyna Pośpiech ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa FINAŁ GUŚLARZ – Marcin Przybylski DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja

Czas trwania: 240 minut

Organizator: Teatr Narodowy

Występują

Realizacja

Reżyseria: Eimuntas Nekrošius Muzyka: Paweł Szymański Scenografia: Marius Nekrošius Kostiumy: Nadežda Gultiajeva Reżyseria światła: Audrius Jankauskas Opracowanie tekstu: Rolandas Rastauskas Asystentka reżysera: Anna Turowiec Realizatorzy dźwięku: Mariusz Maszewski, Rafał Barańskirealizatorzy Światła: Zbigniew Szulim, Bartłomiej Kaczalski Inspicjentka: Ewa Dworecka Suflerka: Jolanta Szydłowska

Opinie naszych Widzów

(20)

10/10

interesująca interpretacja na wielu poziomach, choć nie łatwa w pierwszym odbiorze. świetna gra zespołu aktorskiego, choć rola Kordiana- Gustawa na tle innych mało przekonywująca. Piękna oprawa muzyczna.

an.....@ga...ta.pl | 19.01.2023

10/10

Wielkie brawa dla aktorów, Oskar za scenografię. 4 godziny minęły nie wiadomo kiedy. Bardzo dziękujemy za cudowne przedstawienie

m......@gm...il.com | 29.10.2022

10/10

Spektakl na najwyższym poziomie, Polecam.

ya.....@in...ia.pl | 10.04.2022

10/10

Cudowna gra aktorska. Piękny spektakl. Grzegorz Małecki rewelacja !

ed.....@gm...il.com | 24.09.2020

10/10

Rewelacja

go.....@po...st.com | 24.01.2020

10/10

wybitny, gratuluję Zespołowi i Reżyserowi..... wszystkim

ty.....@....pl | 1.11.2017

10/10

Rewelacyjna gra aktorska

bo.....@gm...il.com | 30.10.2017

9/10

bardzo dobry spektakl, ciekawie przygotowany, dobra gra aktorów

gr.....@po...ta.onet.pl | 25.09.2019

9/10

Bardzo ciekawa scenografia i oprawa muzyczna. Dobra gra aktorska. Warto!

ma.....@....pl | 22.10.2018

9/10

Dla mnie to było inne spojrzenie na Dziady i narodowe rozterki sprzed dwóch wieków. Spektakl próbował pokazać to z obecnego, swobodnego punktu widzenia. Było to świeże i ciekawe. Skromna scenografia pozwalała skupić się na grze aktorów a jednocześnie współgrała z całością.

mi.....@gm...il.com | 31.10.2017

8/10

Autorska wersja Nekrošiusa, która nie każdemu może wydać się zrozumiała. W przypadku uczniów klas licealnych i nauczycieli polskiego łatwiej będzie wyłapać treść, niż w przypadku osób, które są już dawno po lekturze Dziadów. Ciekawe spojrzenie na polski kanon oczami z zewnątrz, na pewno warte zobaczenia, choć trudno wysiedzieć cztery godziny z jedną krótką przerwą. Na marginesie, choć może właśnie przede wszystkim, dziwią ceny biletów dla młodzieży szkolnej, bo są one zaporowe (od 65 zł.) i wielu młodych ludzi nie stać na tak drogą kulturę. W przypadku dzieł polskiej literatury, a zwłaszcza tych wystawianych w Teatrze Narodowym, muszą obowiązywać inne niż komercyjne zasady, a obecnie "panujący" Minister Kultury powinien już dawno podjąć stosowne działania żeby uczynić kulturę narodową dostępną szczególnie dla młodzieży. Rozwiązanie jest dość proste, mniej kasy na głupoty pseudonarodowe, a więcej rozsądku przy realnej kulturze i dotacjach, chociażby w Teatrze Narodowym.

19.....@gm...il.com | 23.01.2020

8/10

Zaskakująca reżyseria, dobra gra aktorska

ce.....@po...ta.onet.pl | 26.02.2018

7/10

Zdecydowanie zbyt długi spektakl i być może za szczegółowy, na pewno teatr dla cierpliwych

ew.....@....pl | 24.01.2020

7/10

Spektakl bardzo dobry, minimalistyczny, ale bardzo wymowny. Podejście reżysera Litwina wprowadza ciekawe elementy, wywodzące się z kultury Litwińskiej. Jedyne co mi nie do końca pasowało, to niestety rola Gustawa Konrada. Z całym szacunkiem do Pana Małeckiego, jakoś nie pasuje mi do tej dramatycznej roli.

ro.....@....pl | 30.10.2017

5/10

Gdybym nie znała tego dramatu wcześniej, nie byłabym w stanie zrozumieć o co chodzi w przedstawieniu. Niestety Grzegorz Małecki w roli Konrada/Gustawa nie przejawia żadnych emocji - wadzenie się z Bogiem to jak rozmowa o dodatkowym dniu urlopu. Ponadto jeżeli za 4 miesiące jest matura to może warto dać więcej spektakli. Wątpię, żeby dzisiaj to była sztuka, na którą widownia ciągnie niezależnie od wieku,

re.....@....pl | 22.01.2023

5/10

Spektakl miał ciekawe momenty, ale ogolnie był nużący i meczacy. Dwie osoby siedzące obok mnie zasnely. Zdecydowanie dlugosc nie była proporcjonalna do jakości. Interpretacja nazbyt udziwniona. Brakowalo atmosfery, która poprzedni tworcy potrafili wydobyc. Poza dość ciekawa scenografia (duże makowki) i interesującymi momentami "choeograficznymi" (dłonie aktorow imitujące przeplywajacy strumien), oraz kilkoma dobrze zagranymi scenami oglada się z trudem.

ka.....@li...ro.it | 4.10.2019

5/10

Spektakl utrzymany był w minimalistycznej konwencji, największe wrażenie zrobiła na mnie świetnie dobrana muzyka oraz mistrzowskie operowanie światłem. Niestety wiele do życzenia pozostawiła gra aktorów. Wielka improwizacja to była najgorzej odegrana scena przemiany jaką kiedykolwiek widziałam. Pani obok mnie zasnęła. Innym razem aktor grający strażnika krzyczał coś okrutnie szybko i nie było sposób go zrozumieć. Do czego dążę? Rozumiem skomplikowane zabiegi reżyserskie, próbę ściągnięcia patosu z tego dzieła, jednak jeśli forma ma być podkreśleniem kunsztu reżysera, to ja w dalszym ciągu jestem zainteresowana treścią jaka znajduje się w "Dziadach". Obawiam się, że aktorzy po prostu tej wizji nie dźwigneli. Myślałam o tym spektaklu 3 dni, więc mimo wszystko polecam :)

ma.....@....pl | 24.09.2019

5/10

Pierwsza część spektaklu do przerwy bardzo świeża wizualnie i interpretacyjnie. Ale nie jest to raczej arcydzieło jak podkreślali niektórzy krytycy. Wielka Improwizacja Konrada bez wyrazu i energii. Ogołocenie tekstu z wątków polskiego mesjanizmu i dyskursu o roli poety w dziejach narodu, epoki spłyca całość pozostawia wrażenie niedosytu. Dziady nigdy nie będą tekstem uniwersalnym na miarę np. Hamleta i bez podkreślenia wątków stricte polskich tracą zupełnie na wyrazie. Całość przydługa ponad 4 h a z do zamęczenia słuchającego frazą mickiewiczowską. Mimo wszystko polecam.

ja.....@....pl | 9.11.2017

3/10

spektakl nudny , bardzo monotonny , dużo osób na widowni przysypiało albo patrzyło w telefony , po 1 akcie nie było już połowy widowni , po rozpoczęciu 2 kolejni widzowie zaczęli wychodzić Szkoda kasy na bilety

ma.....@wo...ld.pl | 12.12.2021

1/10

Przydługie, niedynamiczne, niewykorzystujące uniwersalnego potencjału Dziadów, Spora część widowni wyszła po pierwszym akcie lub w trakcie drugiego. Dobrze zrobili. Strata czasu i pieniędzy. Na catharsis nie ma co liczyć ;)

k......@gm...il.com | 3.12.2021

Multimedia

Adres i dojazd

Teatr Narodowy, Sala Bogusławskiego

Pl. Teatralny 3, Warszawa

Dziady

Warszawa, Teatr Narodowy

cz., 03.10

18:30

-,-

sprzedaż zakończona

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem (przy wykupieniu opcji biletu flex)

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!