Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

To Wiem Na Pewno

Warszawa
Teatr Ateneum

Kalyani

Kraków
Teatr Variete

DREAMERSLAND 2025

Bolimów
Zaścianek Babie Lato

VIVACITY - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

Balladyna

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Ojciec

Warszawa
Teatr Ateneum

Akademia Pana Kleksa

Warszawa
Teatr Capitol

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Łóżko pełne cudzoziemców

Olsztyn
Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych - Bryła C

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

Pan Kleks. Powrót

Toruń
Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki

Pokaz iluzji dla całej rodziny / mikołajkowy pokaz specjalny

Kielce
Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach

Audio Video Show

Warszawa
PGE Narodowy

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

THE TURN OF THE SCREW / BENJAMIN BRITTEN

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

2 Nights with FIRE! - Jedyne Koncerty w Polsce | Bilet 1-Dniowy (Poniedziałek, 23.09.2024)

Warszawa
Pardon, To Tu

Seks dla opornych

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Powiedz TAK!

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia
Choć to Giovanni Lorenzo Gregori po raz pierwszy użył terminu concerto grosso dla określenia swoich kompozycji, to za ojca gatunku uważa się Arcangela Corellego. Nie bez przyczyny zatem koncert zatytułowany Concerti grossi otwiera utwór tego znakomitego włoskiego twórcy. Zbiór dwunastu koncertów, składających się na op. 6 Corellego, stał się bowiem źródłem inspiracji i wzorem do naśladowania dla całej generacji kompozytorów późnego baroku. U wielkiego Corellego kształcił się między innymi Francesco Geminiani. Nauki mistrza, poszerzone o własne doświadczenia, Geminiani przekazał swoim uczniom. Jednym z nich był Charles Avison, który następnie z zaangażowaniem propagował włoski styl muzyczny w rodzimej Anglii. Muzyka Corellego cieszyła się również uznaniem Giuseppe Valentiniego. Kompozytor ten nie ustawał jednak w próbach prześcignięcia wzoru. We wstępie do swojego op. 7 stwierdza, że owe koncerty są próbą ukształtowania nowego stylu. Na ile udało mu się odciąć od spuścizny znakomitego Arcangela Corellego, słuchacze będą mogli ocenić sami. Natomiast Georg Muffat odwoływał się do twórcy gatunku bez żadnych kompleksów. Jego II Sonata g-moll – podobnie zresztą jak cały zbiór Armonico Tributo, z którego pochodzi – jawnie nawiązuje do concerti grossi Corellego. Warto jednak podkreślić, że Muffat dopuszczał różne sposoby wykonania swych dzieł. W zależności od dostępnej obsady wykonawczej, sonaty mogły być wykonywane przez zespoły kameralne (3, 4 lub 5 instrumentów) lub pełną orkiestrę, podzieloną – zgodnie z założeniami stylu koncertującego – na dwie konkurujące ze sobą grupy instrumentalne: concertino i tutti. Gatunek ten z sukcesem uprawiał także Georg Friedrich Haendel. Ukłonem wielkiego twórcy oratoriów w stronę Corellego jest oznaczenie własnych concerti grossi jako op. 6 oraz włączenie do tego cyklu dokładnie 12 koncertów. Haendel zachowuje również właściwy Corellemu układ formalny poszczególnych utworów. Jednocześnie wzbija się na wyżyny geniuszu, integrując w znakomitym cyklu 12 Grand Concertos stylistykę właściwą muzyce włoskiej, francuskiej, angielskiej i niemieckiej. PROGRAM Arcangelo Corelli – Concerto grosso op. 6 nr 4 Adagio-Allegro / Adagio / Vivace / Allegro Francesco Geminiani – Concerto d-moll op. 7 Grave / Allegro assai / Andante / Allegro Charles Avison – Concerto grosso A-dur Largo / Allegro / Adagio / Aria vivace Giuseppe Valentini – Concerto grosso a quatro e sei strumenti op. 7 nr 3 Grave / Allegro / Adagio / Allegro Georg Muffat – Sonata II g-moll z Armonico Tributo Grave / Allegro / Grave / Forte e allegro / Grave / Aria / Grave /Sarabanda / Grave / Borea Georg Friedrich Haendel – Concerto grosso op. 6 nr 7 Largo / Allegro / Largo e piano / Andante / Hornpipe 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Miejsca na widowni w Pałacu na Wyspie są nienumerowane. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 60 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH CAPELLA REGIA POLONA KRZYSZTOF GARSTKA KLAWESYN, DYRYGENT

Adres i dojazd

Muzeum Łazienki Królewskie, Pałac na Wyspie

ul. Agrykola 1, Warszawa

CONCERTI GROSSI

Warszawa, Muzeum Łazienki Królewskie

Warszawa,

Muzeum Łazienki Królewskie

pt., 08.11

19:00

od 43 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 08.11 godz. 18:00

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!